2022-05-16, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schmeisser
Ryssland har deklarerat att vare sig Sverige eller Finland utgör ett hot. Så nu vill jag veta av alla NATO-älskare och putinhatare varför Sverige ska bli en slavnation till NATO. Kom igen med ett bra argument och inget dravel.

Hellre slavnation till NATO ,än rysk lydstat under Putin . Samma krafter politiska krafter som kallade Stalin för Kamrat, vill inte att vi skall gå med i NATO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det hade inte varit någon risk utan heller. Det finns inte minusrisk. Det är lite storhetsvansinne att se Sverige som centralpunkt.

I ena stunden hävdas det är Sverige blir platsen för ett nytt krig och i nästa är Sverige ingen centralpunkt.
Ja nu blir det som det blir och det får vi alla finna oss i, även Putin.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Enligt Wikipedia är ca 78 % etniska ukrsinare och 17 % etniska ryssar.

Nästan en femtedel med andra ord.
Citera
2022-05-16, 19:25
Medlem
Nu verkar det som Turkiet har lagt Veto på oss och Finland

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVxK1M/erdogan-vill-inte-att-sverige-och-finland-gar-med-i-nato
De där trollet snackar om att sverige backar ypg som endast är terrorist klassade av turkiet och qatar medans han själv har nära kontakt med hamas och muslimska bröderaskapet.
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland har deklarerat att vare sig Sverige eller Finland utgör ett hot. Så nu vill jag veta av alla NATO-älskare och putinhatare varför Sverige ska bli en slavnation till NATO. Kom igen med ett bra argument och inget dravel.

Ryssland deklarerade även att dom ej hade några intentioner att invadera Ukraina så sent som 23:e februari. Det går med andra ord inte att lite på dom.

Ett Nato medlemskap ger oss skydd och säkerhetsgarantier utan att föra något direkt negativt med sig.

På vilket sett menar du att ett Natomedlemskap skulle göra oss till slavnation?
Citera
Medlem
Citat:
Det hade inte varit någon risk utan heller. Det finns inte minusrisk. Det är lite storhetsvansinne att se Sverige som centralpunkt.

Storhetsvansinnet kommer inte från svenskt håll. Man behöver inte se Sverige som en centralpunkt för att vilja stärka sitt försvar genom att gå med i en försvarsallians.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
I ena stunden hävdas det är Sverige blir platsen för ett nytt krig och i nästa är Sverige ingen centralpunkt.
Ja nu blir det som det blir och det får vi alla finna oss i, även Putin.

Fast jag skrev alltså inte det. Jag skrev att den risken som finns är att Putin skulle iscensätta ett fullskaligt kärnvapenkrig, men den risken är inte större för att Finland och Sverige beslutats sig för att bli medlemmar i NATO.
Citera
2022-05-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hellre slavnation till NATO ,än rysk lydstat under Putin . Samma krafter politiska krafter som kallade Stalin för Kamrat, vill inte att vi skall gå med i NATO.
Tror jag sade i ts att Ryssland inte har några problem med vare sig Sverige eller Finland. Du kanske inte kan läsa eller förstå vad som skrivs.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Storhetsvansinnet kommer inte från svenskt håll. Man behöver inte se Sverige som en centralpunkt för att vilja stärka sitt försvar genom att gå med i en försvarsallians.

Diskussionen med Sverige på »en lista« och tron att Sveriges NATO-beslut ska vara så viktigt är ett storhetsvansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Nu verkar det som Turkiet har lagt Veto på oss och Finland

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVxK1M/erdogan-vill-inte-att-sverige-och-finland-gar-med-i-nato
De där trollet snackar om att sverige backar ypg som endast är terrorist klassade av turkiet och qatar medans han själv har nära kontakt med hamas och muslimska bröderaskapet.

Ja Sverige kan inte mer än att ansöka om man vill bli medlem, sen blir det som det blir.
Citera
2022-05-16, 19:29
Medlem
Citat:
Diskussionen med Sverige på »en lista« och tron att Sveriges NATO-beslut ska vara så viktigt är ett storhetsvansinne.

För Sverige är det viktigt att stärka försvarsförmågan, vad är det som är konstigt med det?
Om det är så oviktigt varför gråter ryssarna konstant ut om hur elaka Sverige och Finland är som vill ansöka till NATO?
Citera
2022-05-16, 19:29
Bannlyst
Citat:
Tror jag sade i ts att Ryssland inte har några problem med vare sig Sverige eller Finland. Du kanske inte kan läsa eller förstå vad som skrivs.

Hitler hade inte problem med Polen heller. Du tro man kan lita på Ryssland? Ryssland absolut inga ubåtar som kränkte Svensk terrotrium, sedan en morgon stod hon där, U137 på grund mitt inne i ett skyddsområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in