2022-03-25, 09:52
Medlem
suki-91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Hur ofta fastnar varorna och man blir tvingad att betala punktskatt?
Det är lite som att fråga hur långt ett snöre är Vissa perioder kör tullen sina raider men man ska komma ihåg att Sveriges kust är lång och antalet tjänstemän är begränsat och deras åtaganden är många. Med tanke på antalet fraktfordon som dagligen passerar över gränsen så vill jag påstå att chansen inte är jättestor att man åker dit på punktskatten. Nu ska sägas att undertecknat torskade 2013 vid en omlastning nere i Jönköping vid bussterminalen. Så visst händer det. Handlade från Bodegashop med Transaver som speditör. Gick jämt upp jämfört med bolagets priser efter punktskatt och ett smärre belopp för att jag inte aviserat en otullad försändelse. Gissar att det kan handla om tips om vissa transporter som gör att Tullverket stramar upp sig då och nu.
Citera
2022-04-04, 22:13
Medlem
Är det någon som har beställt från vinsajten nyligen eller kan tipsa om butik och fraktbolag i pm?
Citera
2022-04-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriLar91
Är det någon som har beställt från vinsajten nyligen eller kan tipsa om butik och fraktbolag i pm?

Klassisk sajt, som fungerar utmärkt även idag.
Citera
2022-04-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Klassisk sajt, som fungerar utmärkt även idag.
tack för snabbt svar
Citera
2022-05-02, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suki-91
Det är lite som att fråga hur långt ett snöre är Vissa perioder kör tullen sina raider men man ska komma ihåg att Sveriges kust är lång och antalet tjänstemän är begränsat och deras åtaganden är många. Med tanke på antalet fraktfordon som dagligen passerar över gränsen så vill jag påstå att chansen inte är jättestor att man åker dit på punktskatten. Nu ska sägas att undertecknat torskade 2013 vid en omlastning nere i Jönköping vid bussterminalen. Så visst händer det. Handlade från Bodegashop med Transaver som speditör. Gick jämt upp jämfört med bolagets priser efter punktskatt och ett smärre belopp för att jag inte aviserat en otullad försändelse. Gissar att det kan handla om tips om vissa transporter som gör att Tullverket stramar upp sig då och nu.
Kollade på bodegashop då dom har ett bra utbud på Tequila och bourbon, men frakten var väldigt dyr om man jämför med vinsajten tex.
Vilket fraktbolag valde du och hur mycket kostar det?
Mvh/Micke
Citera
2022-05-05, 14:40
Medlem
suki-91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diggler2
Kollade på bodegashop då dom har ett bra utbud på Tequila och bourbon, men frakten var väldigt dyr om man jämför med vinsajten tex.
Vilket fraktbolag valde du och hur mycket kostar det?
Mvh/Micke
Hej!
Jag använde som det står i inlägget Transaver. Pengen för att få upp det hela från Spanien minns jag inte då detta skedde för närmare 10 år sedan. Några hundringar kan jag tro.
Någon skrev i en tråd att 30 kr flaskan inte var ovanligt i fraktkostnad. Du får kika runt lite, vanskligt att tipsa om dyliga saker här.
Citera
2022-05-09, 19:21
Medlem
Fläskbergs avatar
Ni som har beställt från andra länder: hur upplever ni att frakten varit? Känns som att någon flaska kan gå sönder från Tyskland till Sverige. Känns säkrare att beställa några flak öl än vin eller sprit.

Ölburkar känns ju rätt safe att beställa annars.
Senast redigerad av Fläskberg 2022-05-09 kl. 19:39.
Citera
2022-05-10, 08:02
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskberg
Ni som har beställt från andra länder: hur upplever ni att frakten varit? Känns som att någon flaska kan gå sönder från Tyskland till Sverige. Känns säkrare att beställa några flak öl än vin eller sprit.

Jag har beställt rätt mycket och min erfarenhet av frakten är att den är rätt dyr - men jag har aldrig fått någon flaska som varit trasig.
Citera
2022-05-10, 15:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskberg

Det har alltid varit helt i alla år som jag beställt men brukar inte handla så mycket åt gången, sist hade butiken en bra lösning med att varje flaska var inkapslad i ett uppblåst plastskydd ungefär som en liten luftmadrass.
En del butiker säljer också sprit på plastflaska och BiB med vin om det känns säkrare än glas ...nackdelen med öl är vikten och större lådor / pallar som tullen lättare upptäcker.
Citera
2022-05-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriLar91
hitta du nånting?
Citera
2022-05-14, 20:50
Medlem
Ebay
https://www.ebay.com/itm/15499039229...j&LH_Auction=1

In och buda
Sen tar du buss till ditt destelleri eller alkoholmätare
Drick kolla sen om du blir blind
Citera
2022-05-16, 17:05
Medlem
Tänkte bara kolla läget i tråden då jag slutade beställa alkohol från nätet 2013 eller när det var när bussgods slutade köra. Då kunde man få hem 10 flak öl för typ 300kr fraktkostnad. Efter det blev det inte särskilt billigt att handla öl. Finns det något vettigt alternativ idag eller äre samma käbbel att de ska typ ha 1000kr+ i frakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in