2022-05-16, 09:23
Medlem
Eurypteridas avatar
Kakabaveh och Noshi Dadgostar är ju bra för oss. Noshi Dagdostar är den enda som påpekat att energibristen beror på att vi exporterar elen till Tyskland, de andra låtsas om att energibristen är nån slags naturlag.
Kurder är de bästa invandrarna, PKK och YPG har ju rätt i sin kamp mot Turkiet.
Turkiet är en islamistisk skithög med en tyrann som diktator.
Citera
2022-05-16, 09:41
Medlem
Månsans avatar
Typiskt. Sluge pokerspelaren Erdogan lirar som väntat skjortan av de svenska korkskalle-sossarna. Vad fan trodde (S)? Att sossarnas skumma uppgörelse med VPK-vilden Kakabaveh bara skulle glida turkarna förbi. Nu är det pay-back time vilket det maktgalna sossepartiet kommer upptäcka.

Erdogan gör naturligtvis helt rätt som sätter in denna stöt nu, en käftsmäll som det sjunger om. Troligtvis kommer Erdogan trilskas i minst ett år och det svenska sossepartiets smörande för allsköns marxistiska kamporganisationer kommer äntligen bli exponerat på bredden och tvären.
Citera
2022-05-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Håller med om att vi har betydligt fler vänsterfoliehattar som (alltid) känner sig överkörda på något sätt.

Ha ha låt oss ta det efter 11 september. Av någon anledning tror jag hattarna kommer uppleva en förvånansvärd stor ökning. Så vi som av mycket olika anledningar är emot detta medlemskap ska rösta på vad tycker du? Vad finns kvar? SD har också vänt.
Citera
2022-05-16, 09:49
Medlem
staticages avatar
Läser man i denna tråd inser man hur jävla splittrat Sverige är,invandrarna som står på PKK sida,de som vill in i Nato,de som tycker att Putin har rätt.
När omvärlden riskerar krig,då är det en fördel att landet är enat,och homogent.
När jag ser alla somalier på stan så undrar jag om nån av dom ens vet ett skit av vad som händer,men ändå har dom rösträtt.
Citera
2022-05-16, 10:03
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Läser man i denna tråd inser man hur jävla splittrat Sverige är,invandrarna som står på PKK sida,de som vill in i Nato,de som tycker att Putin har rätt.
När omvärlden riskerar krig,då är det en fördel att landet är enat,och homogent.
När jag ser alla somalier på stan så undrar jag om nån av dom ens vet ett skit av vad som händer,men ändå har dom rösträtt.
Ja blattar som somalier, kurder och andra skräpfolk borde inte ha rösträtt här i Sverige!

Jag förstår Erdogans syn på kurdäcklen….
Citera
2022-05-16, 10:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Kroatien var dock en maktlös president som ville belysa vallagar i något grannland, inte att han hade något emot Sverige i sig. Och hans 'veto' är att han kan skicka beslut till en författningsdomstol, som lär fria beslutet med vändande post så det är nog ett mindre problem.

Turkiet är värre. Men senaste bud är att de inte tänker hindra något utan den gode Erdogan ville elda hemmaopinionen lite. Kanske även pressa USA på lite deg och förmånligare avtal. Vilket nog inte blir svårt, USA vill väldigt gärna få in Finland och Sverige i Nato.

Ungern har jag inte hört något om. Visst brukar sossar och ungrare munhuggas lite, men det här är på en annan nivå och de skulle nog få problem med andra länder om de satte sig på tvären.
Vart ifrån får du detta "senaste bud"?
Citera
2022-05-16, 10:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Det kanske du har rätt i.

Är afganer och somalier nått som Turkarna inte gillar?

Dömer dom inte men trodde alla muslimer höll varandra om ryggen?
Då vet du inte mycket om världen. Även kurder är oftast muslimer, även om det finns kristna grupper av kurdiska folk (yazidier).

Att hålla på och skicka miljarder till en grupp i Mellanöstern för att erhålla regeringsmakten i Sverige har inneburit ovänskap med Turkiet. Det borde ha varit väntat.
Senast redigerad av LadySweden 2022-05-16 kl. 11:16.
Citera
2022-05-16, 10:36
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vart ifrån får du detta "senaste bud"?
Typ varenda nyhetskälla som finns?

https://sverigesradio.se/artikel/stoltenberg-turkiet-blockerar-inte-ett-svensk-natomedlemskap
https://www.svd.se/a/28O3XB/nato-topp-vi-kommer-hitta-en-losning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEn8XR/turkiet-stanger-inte-sveriges-dorr-till-nato-kraver-forhandling-om-pkk
https://www.dagensps.se/bors-finans/nato-turkiet-kommer-inte-forhindra-finland-och-sveriges-medlemskap/

osv. USA kommer inte tillåta dem att förstöra detta.
Citera
2022-05-16, 10:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Typ varenda nyhetskälla som finns?

https://sverigesradio.se/artikel/stoltenberg-turkiet-blockerar-inte-ett-svensk-natomedlemskap
https://www.svd.se/a/28O3XB/nato-topp-vi-kommer-hitta-en-losning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEn8XR/turkiet-stanger-inte-sveriges-dorr-till-nato-kraver-forhandling-om-pkk
https://www.dagensps.se/bors-finans/nato-turkiet-kommer-inte-forhindra-finland-och-sveriges-medlemskap/

osv. USA kommer inte tillåta dem att förstöra detta.
Jag läser aldrig svensk MSM i vanliga fall, men nu klickade jag på länken till SR:

"Stoltenberg uttryckte trots det att han var övertygad om att man skulle finna gemensam grund och lösa situationen"

Är det samma information i övriga länkar? Det är ju samme Stoltenberg som från början tyckte att ansökan var en ren formalitet.

Jag trodde att turkarna kanske hade sagt något, men så är alltså inte fallet?
Citera
2022-05-16, 10:46
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag läser aldrig svensk MSM i vanliga fall, men nu klickade jag på länken till SR:

"Stoltenberg uttryckte trots det att han var övertygad om att man skulle finna gemensam grund och lösa situationen"

Är det samma information i övriga länkar? Det är ju samme Stoltenberg som från början tyckte att ansökan var en ren formalitet.

Jag trodde att turkarna kanske hade sagt något, men så är alltså inte fallet?
Jo, Turkar på lägre nivå ha sagt att de inte kommer att blockera beslutet. Har stått i ett gäng artiklar, därav Stoltenbergs uttalande.

Erdogan är ju känd för att göra dylika utfall åt höger och vänster för att roa sin hemmaopinion.
Citera
2022-05-16, 10:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo, Turkar på lägre nivå ha sagt att de inte kommer att blockera beslutet. Har stått i ett gäng artiklar, därav Stoltenbergs uttalande.

Erdogan är ju känd för att göra dylika utfall åt höger och vänster för att roa sin hemmaopinion.
Detta är vad som står alltså;

"Turkiets stänger inte dörren för en svensk Nato-ansökan.

Men nu vill man förhandla med styret i Stockholm.

– De måste sluta tillåta PKK-individer att existera, säger president Erdogans talesperson Ibrahim Kalin."

Det betyder att ingenting alls har förändrats. Turkarna kräver fortfarande att Sverige slopar stöd till kurderna och för S del innebär detta slutet på stödet från V. Detta vet förstås Erdogan.

Jag ser ingenstans att någon alls skulle ha ändrat position. Stoltenberg har även han sagt samma sak hela tiden.

Turkarna stänger inte dörren. Det betyder att turkarna har krav, samma krav som de hela tiden haft.

Givetvis säger inte Erdogan prompt "nej", han är mer slipad än så. Han har invändningar som är legitima, och han använder dem.
Citera
2022-05-16, 11:20
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Kakabaveh och Noshi Dadgostar är ju bra för oss. Noshi Dagdostar är den enda som påpekat att energibristen beror på att vi exporterar elen till Tyskland, de andra låtsas om att energibristen är nån slags naturlag.
Kurder är de bästa invandrarna, PKK och YPG har ju rätt i sin kamp mot Turkiet.
Turkiet är en islamistisk skithög med en tyrann som diktator.

Njaa, det säger du bara för att du själv är kurd.

Kurder är en av de mest problematiska blattarna i Sverige, efter Somalier. Hedersmord, klaner, drogkriminalitet, gruppvåldtäkter...listan kan göras lång mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in