2022-05-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg tror ikke på konspirasjoner, det overlater jeg til deg og dine tilhengere. Jeg tror på min kunnskap om saken, politiets etterforskning, tiltale og en rettssak som vil føre til domfellelse for de siktede i saken. Rettssaken kan komme til å vare i flere år, men tiltale og igangsetting av prosedyrene rundt rettssaken vil sannsynligvis skje i løpet av 2022. Jeg beklager at jeg ikke kan gi deg og dine venner måned, dag, dato og nøyaktig klokkeslett for oppstart og avslutning på rettssaken, men det får dere bære over med.
Du har gitt oss dato - i løpet av 2022 holder i massevis
Helt tydelig at du har kunnskap om politiets etterforskning.

Rettsaken kommer nok til å vare i flere år, helt sikkert.

Veldig bra at du tar deg tid til å fortelle oss hvordan det står til, veldig bra.
Citera
2022-05-15, 22:39
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke på konspirasjoner, det overlater jeg til deg og dine tilhengere. Jeg tror på min kunnskap om saken, politiets etterforskning, tiltale og en rettssak som vil føre til domfellelse for de siktede i saken. Rettssaken kan komme til å vare i flere år, men tiltale og igangsetting av prosedyrene rundt rettssaken vil sannsynligvis skje i løpet av 2022. Jeg beklager at jeg ikke kan gi deg og dine venner måned, dag, dato og nøyaktig klokkeslett for oppstart og avslutning på rettssaken, men det får dere bære over med.

Nå skjer det vel aldri at en rettssak varer i flere år
Citera
2022-05-15, 22:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er TH som er mistenkt for å ha skrevet trusselbrevet.

Hva sånn helt konkret består kryptorigget av.

1 stk bitcoin-konto - kommunikasjonskontoen

1 stk Monero-konto - løsepengekontoen i trusselbrevet

Er det mer enn disse to kontoene?

Vekslingen av dash til bitcoin ble godskrevet kommunikasjonskontoen. Vi vet vel ikke hvem som eide eller eier den dash-kontoen.

Pasted-siden ble opprettet 28. juni 2018.
Denne dagen ble det opprettet en såkalt pasted-side med bitcoin- og moneroadresser, som senere ble funnet igjen i trusselbrevet som Tom Hagen (71) sier han fant.

Siden ble beskyttet med passordet «anne».

– Mye tyder dermed også på at både pasted-siden og de aktuelle adressene er opprettet nettopp med det formål å begå en straffbar handling mot Anne-Elisabeth Hagen, sier politiinspektør Gjermund Hanssen til TV 2.

Vil tro RU også har bidratt med opplysninger om stjålne identiteter og registrering av
kontoene hos vekslingsbørsene. Evt. at han har satt opp disse og kjøpt OHG sin id på darknet.
Tipper han også har tilrettelagt for innskuddet av Dash til BTC. Ikke helt utenkelig at han
har vært i Mikrobanken på Kiellandsplass mens den var i drift og satt inn rundt 2500 NOK
(som da tilsvarte 1 DASH hvis jeg ikke husker feil). Maks innskudd der var vel 5000 NOK.

Tenker politiet fikk bekreftet under "Operasjon Frank" at RU hadde både kunnskap om og
evne til å utføre disse operasjonene. Han sa ja til å hvitvaske Monero for Frank uten å mukke.

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Er saken omfattende nok kan en forhandlingsrunde vare i mange måneder. Får man i tillegg
ankesaker, kan det fort trekke ut i tid. Uansett lite vits i å flisespikke på dette før man har fasit.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-15 kl. 22:55.
Citera
2022-05-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener du at du er sikker på at politiet har funnet nye bevis og nye indisier for at TH og RU er skyldige?

"Tom Hagens forsvarer mener at siktelsen etter to år opprettholdes på svakt grunnlag."

"Det jobbes også aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og «temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken»."

"Forsvarer Svein Holden mener mistankegrunnlaget mot Hagen er svekket, og er skeptisk til opprettholdelsen av siktelsen.
– For min del, etter å ha gått gjennom sakens dokumenter og den skjulte etterforskningen, konstaterer jeg at grunnlaget for politiets mistanke mot Tom Hagen har svekket seg ytterligere siden Eidsivating lagmannsrett løslot Hagen fra varetekt, sier Holden."
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-siktet-i-to-ar-1.15945889

•Ja, politiet finner stadig nye bevis og indisier for at de siktede er skyldige

•Svein Holden kan ikke si noe annet, det må jo alle forstå. Hvorfor overprøver ikke SH siktelsen mot TH, det burde jo føre til at siktelsen ble frafalt umiddelbart i følge hans uttalelser.
Citera
2022-05-15, 23:00
Medlem
Citat:

•Svein Holden kan ikke si noe annet, det må jo alle forstå. Hvorfor overprøver ikke SH siktelsen mot TH, det burde jo føre til at siktelsen ble frafalt umiddelbart i følge hans uttalelser.
Du har nok mer greie på dette enn SH, helt sikkert!

Du burde ta kontakt og instruere han og irettesette han for inkompetansen.
Citera
2022-05-15, 23:00
Medlem
Citat:

Jo, det skjer faktisk, men igjen, beklager at jeg ikke kan gi deg år, måned, dato og klokkeslett. Var det forøvrig flere viktige punkter du ville ta opp til diskusjon?
Citera
2022-05-15, 23:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Holden har jekket seg ned siden i høst. Det er tydelig. Kihle er taus som en østers.
I tillegg tok Gard A. Lier bladet fra munnen for første gang på svært lenge. Det tolker jeg positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Holden er blant de dyktigste advokatene man får i Norge. Han er langt fra inkompetent.
Han har i tillegg sittet på begge sider av forhandlingsbordet, og har nok en ganske unik erfaring.
TH visste hva han gjorde da han hyret ham som bistandsadvokat. Det er tydelig at han tok
sine forholdsregler.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-15 kl. 23:06.
Citera
2022-05-15, 23:04
Medlem
Citat:
Jo, det skjer faktisk, men igjen, beklager at jeg ikke kan gi deg år, måned, dato og klokkeslett. Var det forøvrig flere viktige punkter du ville ta opp til diskusjon?

Har ikke bedt om tidspunkt, bare kommentert at en rettssak ikke varer i flere år. Den påstanden undergraver troverdigheten din.
Citera
2022-05-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Ref hvorfor holden ikke prøver siktelsen for retten: Hørt om retoriske spørsmål?
Citera
2022-05-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vil tro RU også har bidratt med opplysninger om stjålne identiteter og registrering av
kontoene hos vekslingsbørsene. Evt. at han har satt opp disse og kjøpt OHG sin id på darknet.
Tipper han også har tilrettelagt for innskuddet av Dash til BTC. Ikke helt utenkelig at han
har vært i Mikrobanken på Kiellandsplass mens den var i drift og satt inn rundt 2500 NOK
(som da tilsvarte 1 DASH hvis jeg ikke husker feil). Maks innskudd der var vel 5000 NOK.

Tenker politiet fikk bekreftet under "Operasjon Frank" at RU hadde både kunnskap om og
evne til å utføre disse operasjonene. Han sa ja til å hvitvaske Monero for Frank uten å mukke.

Er saken omfattende nok kan en forhandlingsrunde vare i mange måneder. Får man i tillegg
ankesaker, kan det fort trekke ut i tid. Uansett lite vits i å flisespikke på dette før man har fasit.

Ja, men en ankesak er en ny rettssak
Citera
2022-05-15, 23:29
Medlem
Citat:
Har ikke bedt om tidspunkt, bare kommentert at en rettssak ikke varer i flere år. Den påstanden undergraver troverdigheten din.

Det har vært rettssaker i Norge tidligere som har tatt nesten 1 år. Her er det snakk om århundrets rettssak, og en mann med store ressurser som skal dømmes, så alle muligheter til å anke, trenere saken og forhindre en endelig dom vil nok bli benyttet. Forhåpentligvis blir det ikke slik, men det gjenstår jo å se. Det viktigste er jo uansett at saken blir løst, og de skyldige dømt, uansett hvor lang tid det tar. Når det gjelder min troverdighet så står jeg på trygg grunn, så du behøver ikke å bekymre deg over det.
Citera
2022-05-15, 23:32
Medlem
LakeishaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg skriver nå på en Dell xps laptop til 18000 kr. Også denne har integrert Intel graphics 630. Poenget var bare at det nødvendigvis ikke bare er billige pc som har dette integrerte kortet.

Du har helt rett, som jeg postet til en annen her inne så brukes mange varianter av dette skjermkortet både i HP, Dell og Lenovo. Jeg har også en PC som kosta mellom 15-20 000kr ny - den har Intel UHD Grapichs 620. Så det er vanlig i både billige og dyre laptoper, selv dyre laptoper med heftige skjermkort har fortsatt integrert skjermkort på hovedkortet i tillegg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in