2022-05-15, 17:37
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Akilov sitter inne på livstid så uppenbarligen kan de åtalas i Sverige. Om du syftar på IS-återvändarna så skulle även de bli åtalade om det funnits bevis mot dem. Till skillnad från Turkiet värdesätter Sverige rättssäkerhet.

Att det sitter terrorister i Sveriges riksdag var nytt för mig. Kan du nämna nåt namn?

Akilov dödar vita, PKK dödar bruna. Därav är Akilov fängslad mellan PKKarna är frihetshjältar i Swe...
Citera
2022-05-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Akilov sitter inne på livstid så uppenbarligen kan de åtalas i Sverige. Om du syftar på IS-återvändarna så skulle även de bli åtalade om det funnits bevis mot dem. Till skillnad från Turkiet värdesätter Sverige rättssäkerhet.

Att det sitter terrorister i Sveriges riksdag var nytt för mig. Kan du nämna nåt namn?
Kurderna sluta vara så efterbliven med flit det har nämnts en miljon gånger. Har du lyssnat på talet? I riksdagen syftas bland andra på Amineh Kakabaveh t.ex, för att rösta på Magdalena fick rörelsen någon miljard. Många som pratar om ett Kurdistan osv. De pratar han om. IS har han ingenting emot.

PKK är inte ens terrorstämplade i Sverige, trots bomber mot svenska turister.
Citera
2022-05-15, 17:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Enligt Zero Hedge är det full panik i Washington.

USA är beredda att ge Erdogan precis allt, PRECIS ALLT HAN VILL, för att han ska släppa in Sverige in i NATO.

Erdogan kommer att få allt han vill. Räkna med att turkiska MIT ska få utföra gryningsräder i Sverige och kanske mer därtill. Räkna även med att Sverige får ta emot en del av Turkiets syrier.

Erdogan är listig. Något som våra svenska ledare inte är.
Det tror jag knappast, men att Ryssland och Turkiet vill cementera att saken handlar om kurder alternativt "förhandlingsteknik", det tror jag.
Citera
2022-05-15, 17:39
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Men alla medlemsländer ska väl inte ta beslut nu hux flux? Det lär ju ta månader. Det är bara Ann Linde och Maggan som ska medela det beslut vi alla väntar på med sån olidlig spänning.

Varför inte säga till Turkiet o jänkarna att ta Finland o släpp den heta potatisen Sverige? Lugnast för alla inblandade.

Vilken twist det skulle bli om sossarna plötsligt vände och insåg att de inte hade möjlighet att få igenom sin NATO-ansökan utan att ge Erdogan enorma eftergifter.

Men de är nog för dumma i huvudet och rädda för att inse det. De hoppas på att USA ska ge dem någon köttbit så Erdogan blir nöjd. Men vill Erdogan vara riktigt jävlig kan han dra ut på skiten så mycket han vill.
Citera
2022-05-15, 17:40
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det tror jag knappast, men att Ryssland och Turkiet vill cementera att saken handlar om kurder alternativt "förhandlingsteknik", det tror jag.

Det skulle bli en demoraliserande förlust för väst om de nu plötsligt, på mållinjen, misslyckades med att få in Finland och Sverige in i NATO.
Citera
2022-05-15, 17:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Får känslan av att den svenska regeringen tror det går pressa Turkiet till att släppa in dem. Dem verkar inte riktigt förstå att det gör saken exponentiellt värre för Sverige.
Dem verkar inte förstå att dem kommer ligga i samma position som Ukraina, i ingemansland om de fortsätter leka med Turkiet.
Dem verkar inte förstå att dem är tvungna att ge Turkiet vad dem vill ha för att komma in i NATO.
Hoppas verkligen regeringen kommer till sans innan det är för sent. Turkar reagerar otroligt negativt på förolämpningar och speciellt när du försöker göra dem till åtlöjle.
Bonniers vill tydligen att Maggan ska tro att det bästa hon kan göra är att både skicka in natoansökan och förolämpa turkarna samtidigt. Det bådar inte gott. Svenska politiker brukar tro att Bonniers vet bäst.
Citera
2022-05-15, 17:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det skulle bli en demoraliserande förlust för väst om de nu plötsligt, på mållinjen, misslyckades med att få in Finland och Sverige in i NATO.
Turkarna lär aldrig säga "nej", men fortsätta säga att de är "bekymrade" och sedan låta Sverige och NATO blotta sig så mycket det går.
Citera
2022-05-15, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Jag tror inte det. Jag tror de gamla väst länderna är väldigt mycket för att få med Sverige och Finland.
Så pass mycket att det finns en risk att NATO havererar om medelhavsländerna i öst bråkar om saken.
Turken vill ju inte ha med oss pga alla terrorister som politikerna lockat hit.
Jag förstår dom.
Citera
2022-05-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Sossarna säger JA till att söka https://www.aftonbladet.se/a/a7MWyO

Extremisterna jublar. "Kanske kan vi få tillgång till den där knappen"
Citera
2022-05-15, 17:45
Medlem
Det har jag förstått i väldigt många år att Sverige varit ett högkvarter för terrorister. I dag kan ju alla se och förstå det!
Citera
2022-05-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Passar nog turkarna också. Tror inte att motståndet mot Finland är särskilt stor. Mot Sverige finns massivt motstånd, har aldrig sett i twitter att hela politiska fältet bland turkar har enats för en gång skull så här mycket.

I övrigt är egentligen Ryssland inte i stånd att varken attackera Finland eller Sverige. Ukraina är ett fiasko för de. Så någon bråttom finns inte egentligen...

Skriv på Twitter. Ge dom ett deal😁

Nej ryssen står inte o stampar i farstun så är något mer med den här brådskan.
Citera
2022-05-15, 17:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Sluta med din påverkanskampanj.
Förlåt, jag ska genast sluta med att påtala vad amerikanen faktiskt säger (vilket inte är vad du lät påskina).

Att ha fel i sak= "inte bedriva påverkanskampanj."
Att påtala felet= bedriva påverkanskampanj.

Bara i swedistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in