2022-05-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tror inte det. Sossarna är ett mittenparti nu .

Ok, så du tror C och S får tillräckligt med röster i september för att bilda regering? Enda mittenpartiet vi har är C, så väldigt ensamt i mitten.
Citera
2022-05-15, 15:52
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det finns ingen objektiv naturlag som beskriver vem som är terrorist. Man får umgås med såna som tycker lika. Nu tycks Sverige vilja umgås med Turkiet och då får man anpassa sig efter deras värderingar.
Problemet är historiskt, PKK är VÄNSTERterrorister och som sådana rullas alltid en röd matta ut i Sverige. Så nog tar det emot (s) att kalla dem terrorister.

Kanske är det slut med detta knäböjande för vänsterterrorister typ PLO och PKK, nu när vi officiellt lämnar det pyttelilla fältet "neutrala" där vi egentligen aldrig varit på riktigt bara på låtsas.
Citera
2022-05-15, 15:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Äh. Spel för gallerierna. Skulle Erdogan gå emot ett i övrig enat NATO? Det tror jag inte. Men han vill ha något för sin medverkan.

Som att köpa mattor på en marknad i Istanbul.

Och nu ska feministerna i Sveriges regering förhandla pris med patriarken Erdogan. Stor underhållning om det inte vore för att allas vår tillvaro står på spel.
Citera
2022-05-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Äh. Spel för gallerierna. Skulle Erdogan gå emot ett i övrig enat NATO? Det tror jag inte. Men han vill ha något för sin medverkan.

Som att köpa mattor på en marknad i Istanbul.

Tveksamt om de styrande vill att domedagskulter skall få tillgång till Natos vapen.
Citera
2022-05-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Du vill missförstå så att du kan tjafsa. Jag orkar inte med dig mer. So long shitface.
Du tycker inte att min "tror" är tillräckligt så varför inte låta denna "tror" gå till vishet? Jag antar att du "vet" och att det du "vet" strider mot det jag "tror", varför annats tjafsa emot? Eller kolliderar det mot dina övriga "tror"?
Citera
2022-05-15, 15:55
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Muhammed Omar gömde sig några kilometer från en amerikansk bas, betyder det att Amerika gömde honom? Idiot.
Vad vet du om det, det vore ett otroligt konspiratoriskt påstående att de med vetskap gömmer världens mest eftersökta terrorist, idiot själv.
Citera
2022-05-15, 15:56
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Ok, så du tror C och S får tillräckligt med röster i september för att bilda regering? Enda mittenpartiet vi har är C, så väldigt ensamt i mitten.
Den som lever får se
Citera
2022-05-15, 16:02
Medlem
"The apocalyptic tradition, with its heritage of prophecies and symbols, has marked the various phases of Islamic history since its inception until the decisive leap of quality taken by the Islamic State of Al-Baghdadi, which makes systematic and explicit use of prophesies on the Last Day and the final battle. As shown by the title of the magazine Dabiq."

Vem vill riskera att sådana galningar får tillgång till Natos vapen?
Citera
2022-05-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och nu ska feministerna i Sveriges regering förhandla pris med patriarken Erdogan. Stor underhållning om det inte vore för att allas vår tillvaro står på spel.

De tryckte till dem rejält eller så fick de något under bordet eftersom de backade och signalerade en ja-röst.
Citera
2022-05-15, 16:04
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Dramaturgi. Det hela är igentligen väldigt enkelt. Turkiet behöver svenska vapensystem.
Sverige är faktiskt bland de fräsmta i världen på att tillverka moderna vapensystem.
Det kommer lösa sig med den turkiska rösten i NATO-frågan.

Vilka specifika vapensystem skulle det kunna handla om?
Senast redigerad av doncroce 2022-05-15 kl. 16:15.
Citera
2022-05-15, 16:11
Medlem
"Jag har systematiskt gått igenom hur påskupploppen beskrivs i sociala medier och muslimska forum. Resultatet synliggör de enorma värderingskonflikter som finns i dagens Sverige.

Det offentliga Sverige har förfasat sig över att poliser skadats och att mammor kastat sten tillsammans med sina barn. Men på nätet hyllar många människor tvärtom upploppen. Det är inte fråga om någon enstaka kommentar som kan viftas bort som anekdotisk eller irrelevant. Omfattningen är betydande och kommentarerna sprids och får uppmuntrande stöd av män och kvinnor i alla åldrar."

Om 10-20 år är det de som kanke trycker på knappen.
Citera
2022-05-15, 16:12
Medlem
Ja vem kan säga att han har fel, hoppas verkligen turkarna säger nej. Sverige är en fristad för muslimska terrorister och annan skit som vi tar in i landet. Fega jävla politiker stora i käften men så fort dom blir hotade så överger dom sin egen politik och vilja och vill ha Nato stöd och hjälp. Fega svenskar hoppas Putin skjuter artilleri på Rosenbad i 2 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in