2022-05-15, 15:40
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det skummaste är att turkar i Sverige hyllar Erdogan. Jag undrar vad det gör i Sverige om de tycker att Erdogan är så bra?
Sverige står ju för en massa ideal som Erdogan verkar förakta, jag tänker på demokrati, pressfrihet, möjlighet att kritisera regimen etc.

Samma sak i Tyskland. Det hela börjar mer och mer likna en påverkansoperation.
Citera
2022-05-15, 15:42
Medlem
Ranstorp: "Al-Shabaab ledaren Shangole som var tidigare bosatt i Rinkeby är aktiv igen."
Citera
2022-05-15, 15:42
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Dramaturgi. Det hela är igentligen väldigt enkelt. Turkiet behöver svenska vapensystem.
Sverige är faktiskt bland de fräsmta i världen på att tillverka moderna vapensystem.
Det kommer lösa sig med den turkiska rösten i NATO-frågan.

Men då kommer den andra frågan hur ställer sej sossarna till kurderna?
Citera
2022-05-15, 15:43
Medlem
"Den planerade nya moskén i Skärholmen har tydliga kopplingar till organisationen Millî Görüş, en organisation som experter anser är antivästlig och strävar efter att skapa muslimska parallellsamhällen."

https://bulletin.nu/skarholmens-nya-mosk-kopplad-till-islamistisk-organisation
Citera
2022-05-15, 15:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Vem definierar vem som är terrorist?

Erdogan. Det är ju hans klubb vi ska joina.
Citera
2022-05-15, 15:45
Medlem
Av säkerhetspolisen bedöms de vara centrala personer för spridandet av islamistisk ideologi i Sverige. Vissa av dem har direkta kopplingar till våldsbejakande extremism. Flera har redan dömts för ekonomisk brottslighet.

Hittills har Skolinspektionen beslutat att stänga sex av de grundskolor som männen drivit i Sverige.

https://www.dn.se/sverige/sapo-man-bakom-stangda-friskolor-centrala-for-islamsim-i-sverige/
Citera
2022-05-15, 15:46
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Erdogan. Det är ju hans klubb vi ska joina.
Det är ju ändå ledaren av landet. Och hans föregångare tyckte samma. Kanske är PKK egentligen terrorister, jag är inte tillräckligt insatt. Men kurder i allmänhet har naturligtvis en besvärlig situation, och man kan säga att det är deras eget fel eftersom de aldrig ordnade ett eget land medans de kunde.
Citera
2022-05-15, 15:47
Medlem
"Skolinspektionen återkallar tillståndet för två religiösa friskolor i Uppsala och Stockholm. Enligt myndigheten riskerar skolornas elever att radikaliseras med en islamistisk ideologi."

Så man förstår verkligen att Erdogan inte vill att Sverige går med i NATO.
Citera
2022-05-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Nej det vill jag inte. Jag har pratat om huruvida Sverige kommer ge efter för Turkiets eventuella krav eller inte. Ett av Turkiets invändningar är att Sverige har exportförbud av vapen till Turkiet. Och Turkiet tycker att Nato länder inte skalm ha det gentemot varandra. Sverige tillverkar inga kärnvapen om det nu är en surprise för dig. Erdogan avser andra vapen. Sluta tramsa.
Du argumenterar mot mig på grund av att jag "tror" att kärnvapen tillverkande NATO länder inte säljer sina vapen. Jag "tror" fortfarande att så är fallet. Sverige skulle mycket väl kunna bli en kärnvapen tillverkare och kanske till och med en nödvändighet om vi inte skyddas av NATO's kärnvapen. Så sluta tramsa.
Citera
2022-05-15, 15:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är ju ändå ledaren av landet. Och hans föregångare tyckte samma. Kanske är PKK egentligen terrorister, jag är inte tillräckligt insatt. Men kurder i allmänhet har naturligtvis en besvärlig situation, och man kan säga att det är deras eget fel eftersom de aldrig ordnade ett eget land medans de kunde.

Det finns ingen objektiv naturlag som beskriver vem som är terrorist. Man får umgås med såna som tycker lika. Nu tycks Sverige vilja umgås med Turkiet och då får man anpassa sig efter deras värderingar.
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Du argumenterar mot mig på grund av att jag "tror" att kärnvapen tillverkande NATO länder inte säljer sina vapen. Jag "tror" fortfarande att så är fallet. Sverige skulle mycket väl kunna bli en kärnvapen tillverkare och kanske till och med en nödvändighet om vi inte skyddas av NATO's kärnvapen. Så sluta tramsa.

Du vill missförstå så att du kan tjafsa. Jag orkar inte med dig mer. So long shitface.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Äh. Spel för gallerierna. Skulle Erdogan gå emot ett i övrig enat NATO? Det tror jag inte. Men han vill ha något för sin medverkan.

Som att köpa mattor på en marknad i Istanbul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in