2022-05-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag har inte sagt nått om det du.
Du vill ju påskina att det är fel.
Citera
2022-05-15, 15:27
Medlem
Då extremister infiltrerar allt fler myndigheter så förstår man förstås Erdogans oro.

"En oroande utveckling är att salafistiska- och salafist-jihadistiska individer har börjat söka sig in i myndigheter och kommuner, vilket i sin tur kan användas som en metod för att utöva påverkan inifrån, säger Magnus Ranstorp."
Citera
2022-05-15, 15:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jag ställer mig bakom Turkiets NATO-krav på Sverige att socialdemokraterna ska sluta stötta terrorister.
Jag ställer som krav för att Sverige ska gå med i Nato att Turkiet lämnar Nato.

Fukkking dicktaturkiet!
Senast redigerad av Madagascar 2022-05-15 kl. 15:31.
Citera
2022-05-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jag ställer mig bakom Turkiets NATO-krav på Sverige att socialdemokraterna ska sluta stötta terrorister.
Vem definierar vem som är terrorist?
Citera
2022-05-15, 15:29
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Hörde på presskonferensen som nu pågår att Turkiet har som krav bland annat att Sverige måste häva exportförbudet av vapen till Turkiet. Vapen som skall användas till att slakta kurder antar jag. Erdogan har trots allt en poäng, Nato länder kan ju inte ha förbud av vapenexport till andra Nato länder. Vad tror ni Sverige gör åt detta? Kommer Sverige tillåta vapenexport helt plötsligt?

Ja, det tror jag är mycket sannolikt givet att de övriga NATO-länderna inte har ett exportförbud. Det är egentligen en självklarhet, antingen är vi med i NATO helt och hållet eller också är vi inte det.

Vi måste göra det som är bäst för Sverige, och det som är bäst för Sverige är att gå med i NATO. Som många redan har sagt så är Turkiet redan en stor militärmakt, det finns ingen anledning till att de skulle kasta sig över Svenska vapen. Dessutom kan vi införa kraftiga tullar och liknande för att göra det omöjligt att exportera till Turkiet.
Citera
2022-05-15, 15:30
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Du vill ju påskina att det är fel.
Nej det vill jag inte. Jag har pratat om huruvida Sverige kommer ge efter för Turkiets eventuella krav eller inte. Ett av Turkiets invändningar är att Sverige har exportförbud av vapen till Turkiet. Och Turkiet tycker att Nato länder inte skalm ha det gentemot varandra. Sverige tillverkar inga kärnvapen om det nu är en surprise för dig. Erdogan avser andra vapen. Sluta tramsa.
Citera
2022-05-15, 15:33
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Ja, det tror jag är mycket sannolikt givet att de övriga NATO-länderna inte har ett exportförbud. Det är egentligen en självklarhet, antingen är vi med i NATO helt och hållet eller också är vi inte det.

Vi måste göra det som är bäst för Sverige, och det som är bäst för Sverige är att gå med i NATO. Som många redan har sagt så är Turkiet redan en stor militärmakt, det finns ingen anledning till att de skulle kasta sig över Svenska vapen. Dessutom kan vi införa kraftiga tullar och liknande för att göra det omöjligt att exportera till Turkiet.

Ja vi får se. ”Vi” pratar du om. Det blir ingen folkomröstning så vad vi vill spelar ingen roll. Vi är bara maktlösa svennar som pratar i en tråd. Vad vi tycker påverkar inget alls.
Citera
2022-05-15, 15:36
Bannlyst
Okej, låt oss vara ärliga. Turkiet snackar om Nooshi Dadgostar. Dom består ju av 40 procent terrorister i Turkiet. Men det är henne han pratar om. Personlig tycker jag hon tillhör de vettigare invandrare vi släppt in i vårt land. Jag tycker inte hon verkar så farlig.

Men det betyder inte att jag vill ha fler kurder hit. Men vi kan hjälpa dom att få sitt land.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Vem definierar vem som är terrorist?

När jag kallar någon för terrorist så är det jag som definierar denne som sådan.
Citera
Medlem
Sverige är ett paradis för extremister.

Ranstorp skriver:

"SÄPO:s Fredrik Hallström: "Det behöver också ske ett arbete mot den institutionalisering som skett inom den våldsbejakande extremismen där radikalisering, rekrytering och finansiering sker genom bolag, stiftelser och föreningar som omsätter många miljoner i statliga medel."
Citera
2022-05-15, 15:37
Medlem
doncroces avatar
Stoltenberg fick plötsligt COVID-19, så han närvarade inte vid toppmötet i Berlin, något många media inte verkar rapporterat.

Sen en intressant detalj om Finland jag inte sett förut, tydligen har Finland terrorist dagis
Citat:
In addition to the YPG/PKK and Daesh terrorists, Finland continues to host members of FETÖ, the terrorist group behind the defeated coup of 2016 in Turkey.

There are three FETÖ-linked educational institutions in Finland – one is for primary education, namely Kielo International School, and the other two are kindergartens – Tiny Hands English Kindergarten and Paivakoti Piccolo Kindergarten.

https://www.dailysabah.com/politics/diplomacy/turkey-open-to-nato-talks-with-finland-sweden-despite-pkk-support

Citera
2022-05-15, 15:37
Medlem
Lagerkommandants avatar
Dramaturgi. Det hela är igentligen väldigt enkelt. Turkiet behöver svenska vapensystem.
Sverige är faktiskt bland de fräsmta i världen på att tillverka moderna vapensystem.
Det kommer lösa sig med den turkiska rösten i NATO-frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in