Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Vi är fler som har noterat detta vansinne, men luttrad som man är....
Regeringen Löfvéns allra första åtgärd när de tillträdde var att erkänna Palestina.
Att allsköns främmande makter använder svensk riksdag för att gynna sin egna sak var ofrånkomligt att det skulle bita oss i röven. Turk/ kurdkonflikten är dessutom så djup och infekterad att Erdogan knappast backar från detta nu när han väl har tagit upp det.
Sossarna har nog räknat med Turkiets utspel och ser det som ett sätt att rädda valet. Man kan lämna in en ansökan till NATO innan valet för att följa opinionen sedan skyller man på Turkiet (dvs. deras egna inkompetens och daltande med terrororganisationer) och drar tillbaka sin ansökan efter valet och alla i partiet blir nöjda.
Jag skrev lite om detta med Svenska terrororganisationer i några tidigare inlägg där jag misstänkte att NATO kunde vara ett sätt för Sverige att sätta dessa organisationer under mer press och terrorstämpla fler organisationer som utomlands anses vara just terrororganisationer men inte i Sverige.
Muslimska brödraskapet sitter i knät på flera MP, S, C och V politiker även en och annan högerpolitiker har sympatier och faller för dessas lobbyism. Hårdare tag mot internationellt erkända terrororganisationer och inga pass eller uppehållstillstånd/medborgarskap utan VERIFIERADE persondata. Som nu är Sverige et drömland för terrorister och extremister att få en ny identitet. Så jag förstår Turkarna och deras kritik.