2022-05-15, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Men SD var ju emot tills nyligen. Blev det inga problem för er när de vände? Eller är en majoritet för i partiet?
SD med flera har ju vänt i frågan. Senast dom där Socialdemokraterna.
Sen håller man väl inte med om precis allt med det partiet man sympatiserar med.
T ex vill jag inte ha jakt på varg.
Citera
2022-05-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad innebär en sverigevän?
Jag har röstat SD sedan 2010 och jag har alltid velat gå med i Nato.
Sverige behöver ta tillbaka en massa makt. Inte lämna ifrån sig ännu mer makt!!
Sverige behöver starka ledare som verkligen bryr sig om Sveriges och svenskars väl och ve.
Inte vara lyd-dockor åt EU, NATO och globalister.
Citera
2022-05-15, 09:09
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
USA:s sak är vår

Vilken "sak"? USA skiter väl i sverige.
Citera
2022-05-15, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vilken "sak"? USA skiter väl i sverige.
Alla skiter väl i Sverige ännu mer om vi inte är med i en allians. Inte tänker då jag tillhöra östblocket
Citera
2022-05-15, 09:21
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Njae. Det finns ju länder som fått avtal om undantag om atomvapen på sin mark. Vilket jag vet att både Sverige och Finland iaf har diskuterat i förväg. Så det är ju inte givet.

Vad gäller Turkiets och möjligen Ungerns invändningar till Sverige och Finlands Nato-medlemskap blir de ju lite tragikomiska eftersom dessa länder är högst tvivelaktiga när det kommer till ganska mkt både gällande mänskliga rättigheter och demokrati. Visst, Sverige och Finlandär väl inte perfekta länder men ser man till det stora hela är vi fasen inte sämre än dessa två länder.

Och hur demokratiskt är det att en terrorist bestämmer vem som skall bli statsminister i sverige i utbyte mot finsnsiering av terrorgrupper? Demokrati?
Citera
2022-05-15, 09:24
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Och hur demokratiskt är det att en terrorist bestämmer vem som skall bli statsminister i sverige i utbyte mot finsnsiering av terrorgrupper? Demokrati?
Som sagt, Sverige och Finland är väl inte perfekta. Men har lite svårt att se varför banan-länder som Turkiet ska sitta och gnälla.
Citera
2022-05-15, 09:25
Medlem
Citat:
Alla skiter väl i Sverige ännu mer om vi inte är med i en allians. Inte tänker då jag tillhöra östblocket
Jag tror inte det. Jag tror de gamla väst länderna är väldigt mycket för att få med Sverige och Finland.
Så pass mycket att det finns en risk att NATO havererar om medelhavsländerna i öst bråkar om saken.
Citera
2022-05-15, 09:27
Medlem
Hur många miljarder kommer Socialdemokraterna ge Turkiet nu då? Kommer väl bli hemligstämplat.

Swedish, Finnish, Turkish top diplomats discuss NATO’s open door policy
https://tass.com/world/1451069
Citera
2022-05-15, 09:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Med tanke på att facist-staten Ryssland plötsligt invaderade ett fredligt grannland kanske det inte är så konstigt att många vände vad gällde medlemskap i en försvarsunion?
Menar du det "fredliga" landet som krigat mot sin egna befolkning i östra delarna i 8 år?
https://www.google.se/search?q=azov+nazi+flag&tbm=isch&ved=2ahUKEwjT98a5 7eD3AhVOCBAIHdOfBGUQ2-cCegQIABAA&oq=azov+nazi&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgQIIxA nOgQIABAYOgYIABAKEBhQhxBY-xlgkC1oAHAAeACAAYUBiAHlApIBAzQuMZgBAKABAaoBC2d3c y13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=nJqAYtO5K86QwPAP07-SqAY&bih=881&biw=1216
Citera
2022-05-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
USAs tentakler är långa och de är på krigsstigen. Sverige kommer att användas på ett sätt som många av oss kommer ogilla ifall vi skulle gå med i NATO. De kan till och med bli så att vi får en jäkla massa nukes och militärbaser med massa jänkare, det kommer kosta en stor del av våra skattepengar för ditt USA drar in så suger de ut ekonomin.

Dealen är alltid den samma. De ger 1 men tar 10.
Du har rätt men svennebanan fattar inte detta, så hjärntvättat land detta.
Joinar vi Nato riskerar vi att kärnvapenbombas i ett krig, det får man inte vara naiv om!
Samtidigt som USA själva sitter säkert på andra sidan atlanten kommer vi svenskar bli kanonmat i deras krig.
Citera
2022-05-15, 09:36
Bannlyst
Har turken gläfst fram sitt krav på motprestation ännu? Vill han ha kakabavehs huvud på en spetsad påle eller räcker det med höjd månadspeng
Citera
2022-05-15, 09:37
Medlem
Turkarna glömmer inte vad den svenska regeringen har gjort, " karma är en bitch".
Socialdemokraternas PKK-uppgörelse med Amineh Kakabaveh har slagits upp som en stor skandal i turkisk media. I slutet av mars mötte Ann Linde och Kakabaveh YPG-befälhavaren Nesrin Abdullah

Det kommer kosta...för de svenska skattebetalarna...

https://www.friatider.se/ann-lindes-svar-till-erdogan-vi-anser-att-pkk-ar-terrorister

Med SIDAS miljarder kan väl Erdogan också köpas?
Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in