Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Säkert jättekul. Roligt att du uppskattar professor Dave på YouTube.
Väldigt intressant hur ni slänger runt er med ord som "omöjligt kan vara platt". Ni har en treårings nivå av att "tänka utanför boxen". Glöm inte det. Ni skrämmer mig, faktiskt. Sättet ni försvarar er tro med sådan glöd. Riktigt starka sektvibbar. Kan väl närmast jämföras med hur en ateist känner då de diskuterar Gud med en religiöst troende. Inget svängrum i hur de är kapabla att resonera.
Fast är det inte ni som ger vibbar av att vara en sekt? Ni nekar till absolut alla bevis som finns, har otaliga modeller för att förklara fenomen i naturen. Många av dessa strider dessutom mot varandra och ingen av er plattisar verkar vara överens. När ni ville bevisa att jorden är stationär så misslyckas ni med det trots dyr och avancerad utrustning. Säger att värdena måste vara fel och ni gör otaliga fler försök med diverse förändringar och får ändå siffror som visar på en roterande jord.
Sekter brukar ju skapa sina egna sanningar som ingen utomstående ska förstå eller ens kunna bevisa, platt jord går inte att bevisa men det går att bevisa en sfärisk jord.
Ert klassiska att zooma in något som försvunnit bakom horisonten, testa att när skeppet försvunnit att peka en laserstråle mot skeppet och se om det når skeppet. Om skeppet går att zooma in så kommer också laserstrålen att träffa skeppet eller hur? Så varför gör det inte det?
Med min blåa 5W laser kan jag belysa IIS men jag når inget som är bakom horisonten, är då IIS närmare mig än skeppet som är 20km ut på havet?
Varför behövs det olika kartptojektioner för jorden om den är platt? Varför stämmer inte kartprojektionrrna över stora avstånd om jorden nu är platt? Hur stämmer avstånd vi väl känner till på en platt jord? Är det inte märkligt att efter ekvatorn att jordens omkrets ökat på en platt jord, det skulle ju innebära att ekvatorn ligger vid ett sydpol och inte i mitten av jorden.