2022-05-14, 23:10
Medlem
PeterJihadis avatar
Nu känns det dock som att jag börjar få kontroll på den. Men har mer eller mindre varit förstoppad i två veckors tid. Började med att jag hade en sorts sugande smärta i magen, precis ovanför naveln. Tänkte att det var magkatarr och köpte omeprazol som jag slutade med i torsdags. Under omeprazol-kuren så hade jag förbannat svårt att skita. Det kommer bara lite pluppar eller som små ringlor, väldigt liten mängd i taget och jag blir aldrig riktigt tömd.
Ibland är konsistensen mer som en kaksmet. Och varje gång jag är på dass så får jag krysta så in i helvete. Jag köpte laxoberal i torsdags och körde på, enligt anvisning, med tio droppar.

Och då kom det ut en större mängd bajs, men det luktade dock ganska skumt, inte alls den där fräna distinkta bajslukten. Morgonen därpå (fredag) körde jag sju droppar till och det kom ut en normal mängd bajs. Men jag känner mig fortfarande inte ordentligt tömd och jag får fortfarande ta i för kung och fosterland för att överhuvudtaget få ut något.
Nu precis innan jag skapade den här tråden så var jag inne på dass och körde dagens sista rond. Fick kämpa som fan och jag fick ut en ansenlig mängd skit och var faktiskt ganska nöjd med resultatet. Dock så luktade den här skiten också väldigt skumt, lite mer unken doft liksom, svårt att förklara.
Ska jag köra några droppar laxoberal till imorgon eller vore det klokt att avstå?
Senast redigerad av PeterJihadi 2022-05-14 kl. 23:14.
Citera
2022-05-14, 23:15
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nu känns det dock som att jag börjar få kontroll på den. Men har mer eller mindre varit förstoppad i två veckors tid. Började med att jag hade en sorts sugande smärta i magen, precis ovanför naveln. Tänkte att det var magkatarr och köpte omeprazol som jag slutade med i torsdags. Under omeprazol-kuren så hade jag förbannat svårt att skita. Det kommer bara lite pluppar eller som små ringlor, väldigt liten mängd i taget och jag blir aldrig riktigt tömd.
Ibland är konsistensen mer som en kaksmet. Och varje gång jag är på dass så får jag krysta så in i helvete. Jag köpte laxoberal i torsdags och körde på, enligt anvisning, med tio droppar.

Och då kom det ut en större mängd bajs, men det luktade dock ganska skumt, inte alls den där fräna distinkta bajslukten. Morgonen därpå (fredag) körde jag sju droppar till och det kom ut en normal mängd bajs. Men jag känner mig fortfarande inte ordentligt tömd och jag får fortfarande ta i för kung och fosterland för att överhuvudtaget få ut något.
Nu precis innan jag skapade den här tråden så var jag inne på dass och körde dagens sista rond. Fick kämpa som fan och jag fick ut en ansenlig mängd skit och var faktiskt ganska nöjd med resultatet. Dock så luktade den här skiten också väldigt skumt , lite mer unken doft liksom, svårt att förklara.
Ska jag köra några droppar laxoberal till imorgon eller vore det klokt att avstå?

Om du skall vara hemma i morgon kan jag rekommendera några ytterligare droppar av Laxoberal.
Men nu är jag mest nyfiken på din medicinska status, din ålder, kosthållning etc. Det måste finnas en anledning till din förstoppning och ett återkommande användande av Laxoberal är inte heller någon långsiktig lösning.
Citera
2022-05-14, 23:22
Medlem
Dricker du tillräckligt med vätska?
Rör du på dig?
Håller du på att sluta snusa eller något? Jag har samma problem med det är för att jag håller på att trappa ner på nikotin.

Men för mig funkar kaffe, ca 3 liter vätska och promenader så kommer magen igång.
Förtydligar att 3 liter vätska är under en dag, inte vid ett tillfälle
Citera
2022-05-14, 23:23
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Om du skall vara hemma i morgon kan jag rekommendera några ytterligare droppar av Laxoberal.
Men nu är jag mest nyfiken på din medicinska status, din ålder, kosthållning etc. Det måste finnas en anledning till din förstoppning och ett återkommande användande av Laxoberal är inte heller någon långsiktig lösning.

Jag tränar tre dagar i veckan, äter bra, mediterar dagligen (Wimhof-metoden). Jag är i 30-årsåldern och helt frisk, lite överviktig men jag ligger på diet nu och ska ner 30 kilo. Vet faktiskt inte varför jag helt plötsligt blev förstoppad, det hela gör mig lite förbryllad. Kanske stress kan vara en orsak, jag har känt mig stressad över en idiot.
Citera
2022-05-14, 23:24
Medlem
Zitilitess avatar
Varför går du inte till en doktor?
Citera
2022-05-14, 23:24
Medlem
Har du varit förstoppad förut? Att det luktar annorlunda är kanske inte så konstigt om de har varit kvar i din kropp längre än vanligt.

Du kan testa höja upp fötterna när du är på toan för att få tarmen i bättre vinkel. Ta en pall, har du inte det kan du ta en pappersrullarna endera vardera fot. Ta en tidning eller läs något på telefonen. Slappna av. Sitt där så länge du behöver.

Tuggummi kan väl också hjälpa? Eller halstabletter som l*ker*l eller något som mest är som godis. De brukar få igång magen
Citera
2022-05-14, 23:25
Medlem
Citat:
Jag tränar tre dagar i veckan, äter bra, mediterar dagligen (Wimhof-metoden). Jag är i 30-årsåldern och helt frisk, lite överviktig men jag ligger på diet nu och ska ner 30 kilo. Vet faktiskt inte varför jag helt plötsligt blev förstoppad, det hela gör mig lite förbryllad. Kanske stress kan vara en orsak, jag har känt mig stressad över en idiot.

Hur ser din diet ut? När påbörjade du den?
Citera
2022-05-14, 23:26
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Dricker du tillräckligt med vätska?
Rör du på dig?
Håller du på att sluta snusa eller något? Jag har samma problem med det är för att jag håller på att trappa ner på nikotin.

1. Ja
2. Ja
3. Nej

Citat:
Men för mig funkar kaffe, ca 3 liter vätska och promenader så kommer magen igång.
Förtydligar att 3 liter vätska är under en dag, inte vid ett tillfälle

Dricker mycket svart kaffe och mitt vätskeintag är ungefär densamma som din. Tränar tre gånger i veckan samt rör på mig rätt mycket.
Citera
2022-05-14, 23:28
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Men då är det alltså bara tillfälligt? Man blir vad man äter, såvida ingen överliggande sjukdom är orsaken.
Bra att du planerar viktnedgång, ta det lugnt bara- det finns inga genvägar.
Citera
2022-05-14, 23:29
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Hur ser din diet ut? När påbörjade du den?

Jag påbörjade den för två veckor sedan, lite innan jag upptäckte att jag var förstoppad. Käkar 1500 - 2000 kalorier om dagen, börjar ofta med gröt till frukost och någon banan. Sen är det husmanskost till lunch och kompletterar med proteindrink till kvällen.
Citera
2022-05-14, 23:33
Medlem
Marengens avatar
Det är en vanlig biverkan av omeprazol att bli förstoppad, inget konstigt alls. Tycker du ska chilla med dropparna och leva som tidigare då du inte haft detta problem tidigare. Jag menar, du har skött magen flera gånger, vad är då problemet?
Citera
2022-05-14, 23:34
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Har du varit förstoppad förut? Att det luktar annorlunda är kanske inte så konstigt om de har varit kvar i din kropp längre än vanligt.

Okay, det är nog som du säger att det luktar annorlunda på grund av att det varit där för länge. Bra att jag får ut det nu då.

Citat:
Du kan testa höja upp fötterna när du är på toan för att få tarmen i bättre vinkel. Ta en pall, har du inte det kan du ta en pappersrullarna endera vardera fot. Ta en tidning eller läs något på telefonen. Slappna av. Sitt där så länge du behöver.

Tuggummi kan väl också hjälpa? Eller halstabletter som l*ker*l eller något som mest är som godis. De brukar få igång magen

Tack för tipset det där med fotpallen, ska definitivt testas nästa gång jag krystar. Jag kör på katrinplommon istället för tuggummin och halstabletter. Låter bättre, tog ett gäng förut, men det gav mycket liten effekt. Kör sju droppar laxoberal efter min promenad imorgon. Tack broder/syster!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in