2022-05-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ikke enkelt å søke opp. Jeg måtte spørre + granske videointervjuet for å finne det ut.

Og det har du brukt 3 år på.

Hva med å ta til deg den informasjonen du har fått fra andre brukere i 2020, 2021 og 2022, hvis det brått ble vanskelig å søke.
Citera
2022-05-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det blir like feil å svare "ja" som "nei" på dette. For spørsmålet jeg stiller, kan gi svar i mer enn en retning/hypotese.
Det er som jeg skriver, et spørsmål om andre også synes at dette er rart (ref opprinnelig innlegg).

Nei, jeg har ikke postet trådsannheter. Det er faktisk helt umulig, siden jeg ikke kjenner noen som er involvert (uskyldig eller skyldig) i saken.
Jeg kan bare spekulere, utover det jeg finner på www.

Det var ikke jeg som postet navnet til eks-svogeren. Men informasjonen hadde faktisk vært tilgjengelig på nb.no hele tiden.

Dette har jeg nevnt før, men du gir deg selvsagt aldri.
Men det gjør ikke jeg heller

Dette er ikke "min suppe". Ifølge SH er det politiet som koker tynn suppe.

Call me by my name: Bj*rn St*inar L*en
Citera
2022-05-14, 20:01
Medlem
Finnes det en mulighet å filtrere bort brukere som åpnenbart kun er her for å ødelegge tråden? Eller må man bare fortsette å scrolle side opp og side ned?
Citera
2022-05-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Finnes det en mulighet å filtrere bort brukere som åpnenbart kun er her for å ødelegge tråden? Eller må man bare fortsette å scrolle side opp og side ned?

Det går an å rapportere innlegg som åpenbart er spam og chat.

Hvis du er heldig får spammeren enten en advarsel og roer seg, eller en kort utestengelse.

Jo flere som rapporterer ødeleggende innlegg, dess bedre.
Citera
2022-05-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det går an å rapportere innlegg som åpenbart er spam og chat.

Hvis du er heldig får spammeren enten en advarsel og roer seg, eller en kort utestengelse.

Jo flere som rapporterer ødeleggende innlegg, dess bedre.

Ok, takk!
Citera
2022-05-14, 20:16
Medlem
Uroen i tråden, speiler nok frustrasjonen i etterforskningen. En hel haug dead ends. GM har såklart som alle GMs gjort en feil et eller annet sted. Men i akkurat denne saken ble det utrolig vanskelig å finne feilen.
Citera
2022-05-14, 20:32
Medlem
Blir morsomt å se om polisen kommer noen vei med dette krypto greiene og mobli nummeret Jeg har mine tvil. En ting er indisier, noe annet er fellende bevis. Kansje de tør å reise tiltale dersom indisierekka blir lang nok mot en enkeltperson. Når vi nå veit at polisen har vært i Kina ang kontantkortet så har de lagt mye jobb i dette sporet. En ting som hadde vært mye enklere å mindre tidkrevende, var å spore opp denne svært sjeldne Ås bilen. Antar dette hadde ledet til personer i samme krets som evt finner i kontantkort krypto / sporet.

Vi kan værtfall konstantere at alt peker mot Oslo og det sentrale østlandet. Noe som sikkert svir for politiet, fordi publikums forventning om en løsning da øker ytterligere.

Som nevnt før i denne tråden, det er litt for mange tilfeldigheter i saken til Gjermund Hansen & co er på ville veier. En bestiller, og ett par andre utfører.
Citera
2022-05-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Blir morsomt å se om polisen kommer noen vei med dette krypto greiene og mobli nummeret Jeg har mine tvil. En ting er indisier, noe annet er fellende bevis. Kansje de tør å reise tiltale dersom indisierekka blir lang nok mot en enkeltperson. Når vi nå veit at polisen har vært i Kina ang kontantkortet så har de lagt mye jobb i dette sporet. En ting som hadde vært mye enklere å mindre tidkrevende, var å spore opp denne svært sjeldne Ås bilen. Antar dette hadde ledet til personer i samme krets som evt finner i kontantkort krypto / sporet.

Vi kan værtfall konstantere at alt peker mot Oslo og det sentrale østlandet. Noe som sikkert svir for politiet, fordi publikums forventning om en løsning da øker ytterligere.

Som nevnt før i denne tråden, det er litt for mange tilfeldigheter i saken til Gjermund Hansen & co er på ville veier. En bestiller, og ett par andre utfører.

Når etterforskningen kommer i mål vil det nok bli tydelig hvorfor det ikke ble brukt enda mer tid på BMWn.
Citera
2022-05-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Når etterforskningen kommer i mål vil det nok bli tydelig hvorfor det ikke ble brukt enda mer tid på BMWn.
Vet du noe om bmw-en som ikke er offentliggjort?
Citera
2022-05-14, 21:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Utbetalingen var THs egen beslutning, til tross for sterke advarseler og nye saksopplysninger i saken.
Sier seg selv at politiet frarådet betaling etter at det nettopp var slått fast at det dreide seg om et drap.

Ja, och efter min mening, så var själve motivet för at konstruere förbrytelsen som en "kidnapning" just för att TH då kunde betala "kidnapparna" för at utföra bortförandet/mordet på AEH,
för hur skulle TH annars förklara en utbetalning på flera millioner kronor till torpeden/leiemorderen.
Citera
2022-05-14, 21:37
Medlem
Om printeren.
Trusselbrevet er mest sannsynlig skrevet ut på en blekkprinter fra Hewlett Packard (HP). Det er benyttet blekkpatron type HP 302 eller HP 304 fargepatroner.
Tror det var first.spring som nevnte at typisk små og billige blekkprintere er produsert først og fremst for privatmarkedet. Privatpersoner som har behov for utskrifter av og til. Printerne er veldige billige og blekkpatronene forholdsvis dyre. Egner seg ikke for bedrifter. Blir fort forholdsvis dyrt når antall utskrifter og kopier stiger over et visst nivå.

Printeren må registreres på navn, og id må bekreftes. Også pc må registreres på navn, og id bekreftes.
Verifisering av id for printer og pc må gjøres enten mot en eksisterende mailadresse eller mot telefonnummer. Du får ikke bruke Microsoft sine programmer uten å ha verifisert hvem du er overfor Microsoft. Du får heller ikke bruke HP skriver uten å ha verifisert deg overfor HP. Jeg tror ikke dette er mulig å omgå.

Så, lagrer Microsoft informasjonen fra verifiseringsprosessen. Lagrer HP informasjon fra sine verifiseringsprosesser. Er det mulig å søke i kundelistene deres. Kan politiet finne IP-adressene som var blitt brukt.

Om IP-adressene skulle lede til enda én eller flere stjålne id'er. Så kan politiet finne ut hvor og når utstyret ble registrert.

Da tror jeg politiet snart er i mål med å finne GM bak trusselbrevet.

Glemte lenke til kilde.
https://www.tv2.no/a/14790060/
Senast redigerad av kornblomst 2022-05-14 kl. 21:39. Anledning: Lenke til sitatet.
Citera
2022-05-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om printeren.
Trusselbrevet er mest sannsynlig skrevet ut på en blekkprinter fra Hewlett Packard (HP). Det er benyttet blekkpatron type HP 302 eller HP 304 fargepatroner.
Tror det var first.spring som nevnte at typisk små og billige blekkprintere er produsert først og fremst for privatmarkedet. Privatpersoner som har behov for utskrifter av og til. Printerne er veldige billige og blekkpatronene forholdsvis dyre. Egner seg ikke for bedrifter. Blir fort forholdsvis dyrt når antall utskrifter og kopier stiger over et visst nivå.

Printeren må registreres på navn, og id må bekreftes. Også pc må registreres på navn, og id bekreftes.
Verifisering av id for printer og pc må gjøres enten mot en eksisterende mailadresse eller mot telefonnummer. Du får ikke bruke Microsoft sine programmer uten å ha verifisert hvem du er overfor Microsoft. Du får heller ikke bruke HP skriver uten å ha verifisert deg overfor HP. Jeg tror ikke dette er mulig å omgå.

Så, lagrer Microsoft informasjonen fra verifiseringsprosessen. Lagrer HP informasjon fra sine verifiseringsprosesser. Er det mulig å søke i kundelistene deres. Kan politiet finne IP-adressene som var blitt brukt.

Om IP-adressene skulle lede til enda én eller flere stjålne id'er. Så kan politiet finne ut hvor og når utstyret ble registrert.

Da tror jeg politiet snart er i mål med å finne GM bak trusselbrevet.

Glemte lenke til kilde.
https://www.tv2.no/a/14790060/

Har du kun svart blekk i den så blir det heller ingen yellow dots, politiet har ingen ting som kan identifisere skriveren.

Og brukte skrivere får man kjøpt over alt så det er tydelig at den ikke er identifisert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in