2022-05-14, 16:08
Medlem
Incendios avatar
Zelda är autistisk(kolla på henne bara, dessutom heter hon så på instagram) och verkar komma från en knepig vänsterfamilj. Ingen bra grogrund helt enkelt. Ett sundare samhälle hade skapat färre av den här sorten.
Citera
2022-05-14, 16:08
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hennes föräldrar är 15 och 19 år?

Jag reagerade också på det, dålig design på sidan, försök swipa åt sidan, hennes föräldrar är till vänster.
Citera
2022-05-14, 16:22
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Hennes föräldrar nämnde henne Zelda. Det säger allt vi behöver veta om situationen. Stackars unge.
Precis min tanke, hennes föräldrar borde ha steriliserat sig och köpt en katt, precis som många andra hundratusentals idioter i landet.
Citera
2022-05-14, 16:28
Medlem
blobben!!!s avatar
Dessvärre har sossarna sedan 90-talet valt en linje med massarbetslöshet för att hålla nere inflationen. Eftersom Sverige har världens näst lägsta andel jobb som inte kräver utbildning så är det mer eller mindre kört för ungdomar som inte har läshuvud.
Citera
2022-05-14, 16:31
Medlem
Einstein sa något som passar jävligt bra på skolsystemet och hur det fungerar.

"Everybody is a Genius. But If You Judge a Fish by Its Ability to Climb a Tree, It Will Live Its Whole Life Believing that It is Stupid"

Exakt så funkar skolsystemet.
Citera
2022-05-14, 16:31
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Dessvärre har sossarna sedan 90-talet valt en linje med massarbetslöshet för att hålla nere inflationen. Eftersom Sverige har världens näst lägsta andel jobb som inte kräver utbildning så är det mer eller mindre kört för ungdomar som inte har läshuvud.

Absolut inte, finns gott om jobb som inte kräver någon längre utbildning. Eftersom bidragen är så höga är det dock svårt att hitta arbetskraft även till dessa.
Citera
2022-05-14, 16:32
Medlem
Fimbulramns avatar
Från en vänsterfamilj? Så att samhället lägger pengarna på annat är något som denna familj redan valt. Om och om igen. Då kan man inte klaga.
Citera
2022-05-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!

Trams. Jag har enbart gått ut med gymnasiebetyg för flera år sedan och jobbar idag på ett ställe där högskoleutbildning ej krävs. Så tala för dig själv.

OnT: Väldigt tråkigt över Zeldas situation. Jag hoppas för hennes skull att det finns omtänksamma arbetsgivare som ser reportage5 och är villiga att erbjuda henne en anställning/pratik med lovad anställning.
Citera
2022-05-14, 16:33
Avslutad
Kan va så enkelt att hon är dum.
Det sa man förr.

Meeen idag är det väl någon diagnos
Hon borde kolla om kan hitta nåt som passar

Afl eller Cbhd eller kanske ligger i frallspektrumet.
Citera
2022-05-14, 16:34
Medlem
undercover-racists avatar
Flytta utomlands, lösningen på de flesta problem.
Citera
2022-05-14, 16:46
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Trams. Jag har enbart gått ut med gymnasiebetyg för flera år sedan och jobbar idag på ett ställe där högskoleutbildning ej krävs. Så tala för dig själv.

OnT: Väldigt tråkigt över Zeldas situation. Jag hoppas för hennes skull att det finns omtänksamma arbetsgivare som ser reportage5 och är villiga att erbjuda henne en anställning/pratik med lovad anställning.
Ja, det du skriver är trams. Det kallas anekdotisk bevisföring.

Dessutom har du dålig läsförståelse. Vi pratar om grundskolan, inte gymnasiet.
Citera
2022-05-14, 16:46
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Även om hon inte verkar tillhöra begåvningsreserven så hade hon kunnat gå ut högstadiet med godkända betyg. Som någon annan varit inne på i tråden så betyder ett streck att man inte har presterat något som går att sätta betyg på. Jag misstänker att hon inte trivdes i skolan och inte ville gå dit och fick noll krav hemifrån om att hon måste prestera.

Här måste skolan kunna sätta ned foten. Vi hade behövt internat som drivs av militären som kan sätta lite disciplin på lata ungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in