Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Necessitas
@ Moderatorer: Ändra gärna titel på tråden. Den är ju inte sann (ännu, i alla fall).
Däremot så far ju inte Erdogan med någon direkt osanning. Sverige har ett gott hjärta till män som förtrycker, terroriserar och förtrycker. Den som säger annat är vänsterpolitisk och/eller helt sonika dum i huvudet.
Så, tycka vad man vill om Turkiets president och (ironiskt nog) landets minst sagt medeltida rättsväsen, men fel har han inte, den där oberäknelige Erdogan.
För övrigt så tycker jag att Sveriges paniska beteende att ansluta till NATO, nu när den gamla "vi behöver inte nåns jävla hjälp"-kaxighet hoppat upp och bitit landet i arslet, är urbota patetiskt. Så dags, liksom. Och så har vi mage att böla över att vi, på inte helt felaktiga grunder, riskerar att nekas medlemskap.
(Nej, jag är inte emot svenskt NATO-medlemskap.)
Det är lite festligt att se hur många Nato-positiva som plötsligt nyktrar till litegrann och ser vad det är regeringen försöker sig på (jag säger inte att just du måste vara en av dem, Dr.Necessitas). Att det är förhastat, att det är dåligt tajmat och uppenbarligen dessutom dåligt förankrat. Att det råder masshysteri i Sverige. Det har varit väldigt mycket, "jag är egentligen för Nato, men fan vad pinsamt om det skiter sig nu", i den här tråden. Och så kan man inte annat än att erkänna att Erdogan ju knappast har fel.
Det skulle uppstå en, ska vi säga, spännande situation inrikespolitiskt om terrorist-vännerna och Nato-vännerna måste skylla på varandra — ibland inom samma parti.