2022-05-13, 15:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag räknar inte med att AfS ska komma in i riksdagen. Jag vill att de ska bli så stora så att det ses som oundvikligt att de ska komma in vid nästa riksdagsval, på samma sätt som alla insatta människor visste redan 2006 att SD skulle komma in 2010. Om partiet istället backar i valet så är det färdigt att avveckla det.
Jag räknar inte heller med det, snarare tvärtom, men (säg) två procent vore förträffligt. Då är man halvvägs, då är bollen i rullning — lättare inför nästa val om väljarna förstår att de kan vara med 2026 och rösta in AfS i riksdagen. Därför är valet i år superviktigt.

Jag håller det nästan för uteslutet att AfS backar. Gör de ändå det vore det givetvis ett kvitto på att väljarna inte är intresserade. Det vore underkänt i betyg för Kasselstrand o.co.

Jag hoppas på att helt OK resultat som bekräftelse på att man gör rätt, och att det finna en efterfrågan. Med relativ framgång kommer också hajpen, hoppas jag. Ett pyttelitet parti med riksdagsplatsen långt utom räckhåll får inte ens PR i form av "Sverige kan få ett nytt högerextremt riksdagsparti i höst", eller vad det kunde tänkas heta.
Citera
2022-05-13, 16:14
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jupp

Jag killgissar på att max 5% av alla genusvetare jobbar inom en bransch som bär sina egna kostnader, resten "jobbar" på jobb som tillskapats av stat, regioner, landsting, kommuner och intresseorganisationer.

Jag tror liknande kring 5% om ens det!
Problemet ligger i retoriken, "Vi ska sparka alla *insert jobb*" Så länge AFS låter såhär kommer dom förbi ett 0,1% parti.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är väl snarast så att auktoritära inslag är extra viktiga i ett öppet, fritt samhälle så att folk inte beter sig som idioter. Låter det paradoxalt?

Vilken dröm, förresten, med ett samhälle där alla måste skaffa skaffa sig egen försörjning och bidra! Genuscertifierade låtsastjänster är ju något som lätt kan tas bort med beslut om att det helt enkelt saknas behov.

Jag förstår din poäng och håller med i sak.
Tycker med alla jobb ska bära sig själva alternativt vara nödvändigt för samhället. Jag räknar inte in genusvetenskap i något!
Problemet är retoriken, vad är nästa sak? Som han sa "När vi tar makten ska vi sparka ****, lägga ner alla ***** utbildningar"
Vad är nästa sak att sparka och lägga ner "när dom tagit makten"
Har svårt att se att AFS får folkligt stöd så länge dom härjar med denna retorik, även om dom verkar tro dom snart är om SD som 2018 när dom hänvisade till sina likes på FB jämfört med andra partier och drog likamedstecken på väljarstöd
Citera
2022-05-13, 16:41
Medlem
Citat:
Rätt av Kasselstrand att göra NATO-frågan till valfråga nummer ett. Nu säger Erdogan att han inte vill ha med Sverige och Finland i NATO, vilket i praktiken innebär att han vill att Sverige och Finland ska komma ner till Konstantinopel och förnedra sig inför sultanen och komma med en massa eftergifter i kurdfrågan och kanske andra rent monetära subsidier, som under flyktingkrisen.
Fy fan vad snabbt det gick.
Citat:
Linde ska träffa Turkiets utrikesminister i Berlin
Utrikesminister Ann Linde ska tillsammans med representanter från Finland träffa Turkiets utrikesminister i Berlin på lördag för att diskutera Nato-frågan, enligt Aftonbladet.

– Vi kommer då ha tillfälle att samtala med varandra om en eventuell svensk Nato-ansökan och jag hoppas att vi även fortsatt får positiva besked från alla de 30 Nato-länderna.
Nu ska alltså Sverige ner och fjäska för sultanen. Hur mycket kommer det att kosta? Erdogan har visat tidigare att han inte backar så det är lönlöst att springa till Biden och övertala USA att trycka på. Erdogan skiter i vad USA säger.

Så här skriver Victor Pressfeldt på Twitter.
Citat:
Mycket pekar att de kurder och demokratikämpar som flytt till Sverige kommer vara någon form av förhandlingsvara här. Sveriges alliansfrihet har tidigare byggt på att vi inte ska vika oss för diktaturer. Det här är extremt illavarslande.
Ska sossarna i Sverige kasta kurderna under bussen för att blidka diktatorn i Konstantinopel? Är det verkligen demokratiernas försvarsunion som Sverige vill gå med i?

Är SD ok med att Sverige kryper för islamisten i Anatolien? AfS har nu resten av valrörelsen utstakad.
Citera
2022-05-13, 17:06
Medlem
En sista sak. Om det nu mot förmodan blir så att Sverige och Finland kastar in handduken när det gäller Nato, så är det läge för en svensk-finsk försvarsunion, ett gammalt SD-förslag som AfS nu står upp för.

I praktiken så finns väl den försvarsunionen redan idag, men den kan fördjupas. Ännu en valfråga för AfS.
Citera
2022-05-13, 17:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
En sista sak. Om det nu mot förmodan blir så att Sverige och Finland kastar in handduken när det gäller Nato, så är det läge för en svensk-finsk försvarsunion, ett gammalt SD-förslag som AfS nu står upp för.

I praktiken så finns väl den försvarsunionen redan idag, men den kan fördjupas. Ännu en valfråga för AfS.
Detta vore väl ett riktigt drömscenario. Som en skänk från ovan om det går åt skogen med våra ansökningar — ännu bättre om den svenska regeringen börjar lirka med de länder som kunde tänkas sätta sig på tvären, och gör bort sig. De får gärna växla mellan att slicka röv och att hota lite. Försöka förhandla. Kompromissa. Allt till ingen nytta. Det ska synas att S gjort en helomvändning i Nato-frågan på ingen tid alls, och att S är desperata.

Ja, en försvarsallians mellan Sverige och Finland vore en fördjupad form av det försvarssamarbete som redan finns mellan länderna. Detta ska AfS ta fasta på. Samma sak kan göras i EU-frågan — varför inte en lös nordisk union i stället? Jag spånar bara.
Citera
2022-05-13, 18:57
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag räknar inte heller med det, snarare tvärtom, men (säg) två procent vore förträffligt. Då är man halvvägs, då är bollen i rullning — lättare inför nästa val om väljarna förstår att de kan vara med 2026 och rösta in AfS i riksdagen. Därför är valet i år superviktigt.

Jag håller det nästan för uteslutet att AfS backar. Gör de ändå det vore det givetvis ett kvitto på att väljarna inte är intresserade. Det vore underkänt i betyg för Kasselstrand o.co.

Jag hoppas på att helt OK resultat som bekräftelse på att man gör rätt, och att det finna en efterfrågan. Med relativ framgång kommer också hajpen, hoppas jag. Ett pyttelitet parti med riksdagsplatsen långt utom räckhåll får inte ens PR i form av "Sverige kan få ett nytt högerextremt riksdagsparti i höst", eller vad det kunde tänkas heta.
Det känns väl som att bollen redan är i rullning. Fler personer känner till partiet. Bland annat på grund av rapporteringen vid kyrkovalet.
Kommunsatsningen i fler än 50 kommuner, gör att partiet får uppmärksamhet i lokala medier.
Skolbesöken har nog varit viktiga. Ungdomarna känner att det finns någon som bryr sig.

Hur långt detta räcker på valdagen skall bli spännande att se.
Citera
2022-05-13, 20:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jag räknar inte med att AfS ska komma in i riksdagen. Jag vill att de ska bli så stora så att det ses som oundvikligt att de ska komma in vid nästa riksdagsval, på samma sätt som alla insatta människor visste redan 2006 att SD skulle komma in 2010. Om partiet istället backar i valet så är det färdigt att avveckla det.

Jag tänker att Alternativ för Sverige har potential att göra stor nytta, även utanför Riksdagen, genom att skapa uppmärksamhet och driva debatt. Ju fler röster Alternativ för Sverige får, desto mer tyngd får dom i det offentliga samtalet, även utan plats i Riksdagen.

Alla invandringsrelaterade problem blir alltmer tydliga för svenska folket. Men politiker och journalister försöker lägga skulden på svenskarna, genom att hävda att problemen beror på bristande integration. Svenskarna får alltså skulden för att dom inte har ansträngt sig tillräckligt mycket på att få utlänningarna att känna sig välkomna i Sverige.

Nu behövs någon som för fram ståndpunkten att vi inte behöver ännu mer integrationsåtgärder. Vi behöver återvandring. Det var ju faktiskt integrationspolitiken som skapade alla problem till att börja med.
Citera
2022-05-13, 22:00
Medlem
Lumbagos avatar
Nästa torgmöte med AfS blir i Västerås, fredagen den 17:e juni.
Citera
2022-05-13, 22:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I Peking nu:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/732890947904819/
"alla kurser i genusvetenskap ska bort när vi får makten, alla genusvetare får sparken - man ska ha riktiga jobb!"

Ung Vänster står och skriker "Inga rasister på våra gator". Har vi hört den ramsan förut?

Enligt vänstersidans världsbild, så är vita människor rasister. Det är vita människors arvssynd, som vita människor aldrig kan komma undan. Det vänstern vill säga, är alltså att inga vita människor ska få finnas på gatorna.

Sedan kommer nästa ramsa "Ropen skalla, Sverige åt alla". Nåja, riktigt alla ryms in i vänsterns Sverige. Enligt deras tidigare ramsa, så vill dom exkludera den grupp som anses vara rasister.
Citera
2022-05-14, 10:20
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Haha lol. Sa han så?
Inte för jag har mycket till övers för dom yrkena/såna utbildningar men finns de marknad ska dom få jobba inom det!
Är väl såna tongångar de går i auktoritära diktaturer
Nja, Kasselstrand sa:
"alla genusvetare som är anställda av Norrköpings kommun kommer få sparken"
Citera
2022-05-14, 10:23
Medlem
Grodfrityrs avatar
Vänstern fick sina fiskar varma i Norrköping.
Kasselstrand (tidsstämpel):
https://youtu.be/33_kgiq5erM?t=4424
Citera
2022-05-14, 10:29
Medlem
Grodfrityrs avatar
Nytt filmklipp med Lennart Matikainen.

Försnack och torgmöte i Norrköping med Afs!
https://www.youtube.com/watch?v=tC4LeiXTIwo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in