Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Jupp
Jag killgissar på att
max 5% av alla genusvetare jobbar inom en bransch som bär sina egna kostnader, resten "jobbar" på jobb som tillskapats av stat, regioner, landsting, kommuner och intresseorganisationer.
Jag tror liknande kring 5% om ens det!
Problemet ligger i retoriken, "Vi ska sparka alla *insert jobb*" Så länge AFS låter såhär kommer dom förbi ett 0,1% parti.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det är väl snarast så att auktoritära inslag är extra viktiga i ett öppet, fritt samhälle så att folk inte beter sig som idioter. Låter det paradoxalt?
Vilken dröm, förresten, med ett samhälle där alla måste skaffa skaffa sig egen försörjning och bidra! Genuscertifierade låtsastjänster är ju något som lätt kan tas bort med beslut om att det helt enkelt saknas behov.
Jag förstår din poäng och håller med i sak.
Tycker med alla jobb ska bära sig själva alternativt vara nödvändigt för samhället. Jag räknar inte in genusvetenskap i något!
Problemet är retoriken, vad är nästa sak? Som han sa "När vi tar makten ska vi sparka ****, lägga ner alla ***** utbildningar"
Vad är nästa sak att sparka och lägga ner "när dom tagit makten"
Har svårt att se att AFS får folkligt stöd så länge dom härjar med denna retorik, även om dom verkar tro dom snart är om SD som 2018 när dom hänvisade till sina likes på FB jämfört med andra partier och drog likamedstecken på väljarstöd