2022-05-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Jag blir pigg och får energi av alla opiater jag med, men det är bara om jag aktiverar mig, sitter jag bara i soffan och gör inget alls så blir det tvärt om ist, varför det blir så har jag ingen aning om.
Ja, därför man gillar dem så mycket 🙂
Citera
2022-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Hur länge är hållbarheten på buprenorfin?

Jag fick 8 st färdiga sprutor av veterinären, men behövde bara ge 3 st. Borde lämna tillbaka dom, men det kan ju vara bra att ha om katterna får ont i framtiden. Det är för lite i dom för att ge effekt på människor.
Hur mycket innehåller sprutorna?

Förövrigt, förvara i kylen.
Citera
2022-05-13, 23:53
Medlem
Citat:
Dock säger Wikipedia detta:
Analgesiska effekten blir inte bättre när du har över 4mg koncentrerat i blodet, det som står på den wikin stämmer inte.

Smärtstillande effekten blir alltså inget bättre om du står på 20-24mg än 8mg och det är förvånansvärt liten skillnad på smärtlindringen mellan 2mg och 24mg också.
Citera
2022-05-14, 04:47
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Analgesiska effekten blir inte bättre när du har över 4mg koncentrerat i blodet, det som står på den wikin stämmer inte.

Smärtstillande effekten blir alltså inget bättre om du står på 20-24mg än 8mg och det är förvånansvärt liten skillnad på smärtlindringen mellan 2mg och 24mg också.

Mitt svar på 4mg är det jag läst i flertalet trådar här, har inte forskat/letat runt själv.
Men varenda en som frågat samma fråga genom åren har fått den siffran av olika användare här varvid jag tänkte att det måste ligga åtminstone någon sanning i det.
Citera
2022-05-14, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Mitt svar på 4mg är det jag läst i flertalet trådar här, har inte forskat/letat runt själv.
Men varenda en som frågat samma fråga genom åren har fått den siffran av olika användare här varvid jag tänkte att det måste ligga åtminstone någon sanning i det.
Det gör det, pratade senast för någon månad sen med en läkare för LARO och han hävde det också, så någon sanning är det garanterat!
Citera
2022-05-14, 08:42
Medlem
Julle128s avatar
Citat:

Så kan det vara, mycket möjligt att den effekten jag upplevde var placebo eller möjligen att det helt enkelt släpte tillfälligt eftersom min smärta kommer i skov.
Citera
2022-05-14, 08:43
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Det gör det, pratade senast för någon månad sen med en läkare för LARO och han hävde det också, så någon sanning är det garanterat!
Fast ang att läkare på LARO säger saker litar jag inte på till 100%, säger inte att alla läkare är okunniga men min egen läkare har arbetat med LARO sedan många år och är även överläkare, han hävdar att Tramadol skulle ge akut abstinens om det tas i sammtidigt som Buprenorfin, tvärt emot alla svar jag fått på här på FB, han är speciell på många vis, dock oftast rätt kunnig på saker, iaf som han tror och förmedlar, med det sagt menar jag bara det att bara för att en läkare på LARO påstår något som kanske stämmer teorin så behöver det inte vara så.
Citera
2022-05-14, 09:29
Medlem
Har gått på jorden ca 3 veckor med någon dags uppehåll med sub. Har en 8a riktigt sub nu. Vad tror forumet för att maxa effekten? Ta ca 6 mg under tungan och spara 2mg till 2 sniff med snoken 1 mg åt gången vid två olika tillfällen med ett par timmars mellanrum? Alt ta hela 8an i ett svep eller spara de 2 mgvtill att lägga under tungan också. Vad säger ni riktiga proffs?
Citera
2022-05-14, 09:57
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Hur mycket innehåller sprutorna?

Förövrigt, förvara i kylen.
En spruta innehåller endast 0,048 mg buprenorfin, så det är inte lönt att sno kattens medicin. O det vore lågt att göra så, o låta katten ha ont...
Citera
2022-05-14, 10:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Fast ang att läkare på LARO säger saker litar jag inte på till 100%, säger inte att alla läkare är okunniga men min egen läkare har arbetat med LARO sedan många år och är även överläkare, han hävdar att Tramadol skulle ge akut abstinens om det tas i sammtidigt som Buprenorfin, tvärt emot alla svar jag fått på här på FB, han är speciell på många vis, dock oftast rätt kunnig på saker, iaf som han tror och förmedlar, med det sagt menar jag bara det att bara för att en läkare på LARO påstår något som kanske stämmer teorin så behöver det inte vara så.

Nej, tramadol är väl typ det enda du kan ta utan att få abstinens om du käkar sub..
Citera
2022-05-14, 11:32
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nej, tramadol är väl typ det enda du kan ta utan att få abstinens om du käkar sub..

Så har jag fattat det med, men okunskap från min läkare som dessutom är överläkare hävdarcmotsattsen. Menar bara att läkare inte alltid vet hur saker egentligen ligger till. Vi vet det för att vi testar , han "vet" för att det är så det "borde" vara så.

Har själv inte tagit tram med sub, för jag ogillar tran och har nära till kramp redan på låga doser av det. Att jag undersökt saken beror på att jag har problem med smärta, allmänläkare ville ge mig tram men det satte LARO stopp för pga den påståda akuta abstinens den skulle ge mig.
Senast redigerad av Julle128 2022-05-14 kl. 11:36.
Citera
2022-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Jag baserade det inte bara på vad läkaren har sagt, jag sa att han också instämmer på att den analgesiska effekten inte blir bättre, jag har testat samt massa andra för smärta och det är ingen skillnad mellan att gå på 8mg/dag och 24mg/dag, mot opioidsuget är det säkert bättre däremot, det kan jag inte tala för dock!

Och tram kan du mycket riktigt ta med sub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in