Citat:
Ursprungligen postat av
Heribald.Snygge
Jonas och Louise: Jag brukar säga om deltagarna i program som Gifta och Bonde söker fru att det är inte så konstigt att de är singlar. Många av dem har en massa konstiga nojor som de inte kan frigöra sig ifrån eller så är de alldeles för egocentriska, har svårt för att anpassa sig till andra människor etc. Jonas har svårt när det blir allvar. Exakt vad som är hans problem, det som gör att han "skjuter ut sig" ur förhållanden, det vet nog inte ens han själv, men det är nåt som han måste ta itu med för att kunna bygga en relation i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Inte helt säkert. Kan nog vara så att han brukar välja lite fartiga brudar för att han tycker han själv är en kille i steget. När det sen blir uppenbart att han mest bara är en trist typ som gömmer sig bakom en kamera och svengelska modeord för att det inte ska blir för mycket på riktigt och flyr ut på löprundor när han avkrävs lite engagemang och känslor gör han slut. En riktigt platt och ytlig brud som ser upp till honom för att han är snäll, har fin frisyr och säger gulliga saker hade funkat bättre.
Har sett alla tidigare säsonger och har nu sett ikapp årets (skit)säsong.
Förra säsongen länkades bilder på Antons tidigare ex där Sofia får ses som ett klart lyft rent utseendemässigt, är det bara jag som får lite samma vibbar vad gäller Hetero-Jonas? Grabben ser ok ut men är ju knappast något wow, lägg där till att han verkar rätt... intetsägande med absolut noll djup och eftertanke över saker och ting. Att han inte förstår vad Louise vill komma när hon frågar honom om han är kär i kärleken är ju nästan helt otroligt. Jag kan ha fel men tänker mer att han inte har haft jättelätt med tjejer tidigare även om han vill göra lite sken av det, på samma sätt som han vill göra sken av att han tidigare har varit den "dominante".
Min spaning är istället att han, likt Anton förra säsongen, mer vill åt det tvättäkta Svenssonlivet men att han på samma gång överskattar sin egen attraktionskraft (jag har mitt CV, mina intressen och tränar regelbundet) det är också därför som han har dragit sig ur tidigare eftersom tjejerna inte har varit tillräckligt attraktiva och det har gjort honom rädd - att det perfekta svenssonlivet med en tillräckligt attraktiv tjej ändå kanske finns där ute - därför också en ansökan till GVFÖ. Med tanke på hans reaktion när han fick se Louise första gången och hur taggad han var tänker jag att han tänkte att: nu kör vi, nu kör vi, nu kööör vi och allt får bara funka. Sen att han inte förstår att Louise söker något mer än ett CV på ett papper kommer han säga att han förstår, fast han kommer ändå inte förstå...
På tal om CV. Märtha måste vara urtypen som värdesätter sitt eget CV så extremt mycket: att hon har ett bra jobb som kräver hög utbildning, bor centralt (som (?) pappa plånbok hjälpt till eller betalat hela insatsen för), upplever och reser mycket, gärna rätt spontant och lever ett visst typ av liv. Lägg till hennes fina värderingar och hennes (?) engagemang i jämställdhet där alla kvinnor på alla nivåer ska prioriteras högre och samhällets största fara är givetvis... incels. Och ja, även om hon aldrig skulle erkänna det, hon ser sig själv som lite mer upplyst (och bättre) än hennes tidigare vänner som idag lever svenssonlivet med man och barn!
Skrapar man på ytan är hon dock rätt ointressant (och väldigt osäker) där det viktiga för henne är att visa upp en viss bild av sig själv. Mao, när hon skärmar av Axel med kuddarna så är det bara ett statement - att hon är en stark och självständig kvinna och det är oerhört viktigt för henne - att just visa upp i hopp om ryggdunk från experter och kulturdelen som hon nu lusläser.
När hon, precis som experten mycket riktigt påtalar, swipar vänster vid första åsyn blir det ju samtidigt väldigt problematiskt iom hela programidén vilket hon har svårt att förklara och det totala fiaskot är ett faktum.
Bra av Axel (eller är det Göran i Tillsammans?) som till slut gjorde det rätta. Det enda som saknades var Görans utbrott!
Ponera dock följande: tänk tanken att Axel hade sagt att: nej Märtha, detta funkar inte - du är för lång, du är för gammal, du har näsring och jag känner absolut noll attraktion till dig och det bara är så. Nej, det får absolut inte råda något tvivel om att det kan bli något mellan oss, jag tänker därför bygga en mur av kuddar.
Tja, låt mig gissa: istället för "modigt" hade det varit ett extraavsnitt där experterna talat honom tillrätta och upplyst massan hur män ofta bara ser kvinnor som ytliga objekt och att mansrollen måste ändras, osv. Det hade även varit paneldebatt efter paneldebatt och insändare i tidningarna som fan aldrig hade tagit slut!?