2022-05-13, 16:38
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Jonas och Louise knullade väl på bröllopsnatten? Tror inte det är en lyckad start faktiskt. Man förlorar respekten för varandra i någon mening.
Citera
2022-05-13, 20:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Jonas och Louise knullade väl på bröllopsnatten? Tror inte det är en lyckad start faktiskt. Man förlorar respekten för varandra i någon mening.
Jo. I dessa fall tror jag det är bra att avstå. Det går liksom inte att jämföra med vanliga par som känner varandra innan dom gifter sig.
Citera
2022-05-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. I dessa fall tror jag det är bra att avstå. Det går liksom inte att jämföra med vanliga par som känner varandra innan dom gifter sig.

Det kan ju vara bra för henne att få känna sig åtrådd ändå, efter vad hon gått igenom med hjärnblödning och så. Sen om det räcker är ju en helt annan sak.
Citera
2022-05-13, 21:54
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Det kan ju vara bra för henne att få känna sig åtrådd ändå, efter vad hon gått igenom med hjärnblödning och så. Sen om det räcker är ju en helt annan sak.
Vilket tjat om den där hjärnblödningen.

Skulle man per automatik känna aversion mot någon som haft en hjärnblödning? Vad är grejen? Hon förstorade upp det där. Sååå jävla "speciellt" är det inte. Ingen bryr sig, typ.
Citera
2022-05-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Vilket tjat om den där hjärnblödningen.

Skulle man per automatik känna aversion mot någon som haft en hjärnblödning? Vad är grejen? Hon förstorade upp det där. Sååå jävla "speciellt" är det inte. Ingen bryr sig, typ.

Jag förstår inte det heller. Hon sa ju att hon var friskförklarad. Det är lite som att det skulle vara en stor grej att man bröt benet för två år sen men det är helt läkt nu.
Citera
2022-05-13, 23:19
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge

Jonas och Louise: Jag brukar säga om deltagarna i program som Gifta och Bonde söker fru att det är inte så konstigt att de är singlar. Många av dem har en massa konstiga nojor som de inte kan frigöra sig ifrån eller så är de alldeles för egocentriska, har svårt för att anpassa sig till andra människor etc. Jonas har svårt när det blir allvar. Exakt vad som är hans problem, det som gör att han "skjuter ut sig" ur förhållanden, det vet nog inte ens han själv, men det är nåt som han måste ta itu med för att kunna bygga en relation i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Inte helt säkert. Kan nog vara så att han brukar välja lite fartiga brudar för att han tycker han själv är en kille i steget. När det sen blir uppenbart att han mest bara är en trist typ som gömmer sig bakom en kamera och svengelska modeord för att det inte ska blir för mycket på riktigt och flyr ut på löprundor när han avkrävs lite engagemang och känslor gör han slut. En riktigt platt och ytlig brud som ser upp till honom för att han är snäll, har fin frisyr och säger gulliga saker hade funkat bättre.

Har sett alla tidigare säsonger och har nu sett ikapp årets (skit)säsong.

Förra säsongen länkades bilder på Antons tidigare ex där Sofia får ses som ett klart lyft rent utseendemässigt, är det bara jag som får lite samma vibbar vad gäller Hetero-Jonas? Grabben ser ok ut men är ju knappast något wow, lägg där till att han verkar rätt... intetsägande med absolut noll djup och eftertanke över saker och ting. Att han inte förstår vad Louise vill komma när hon frågar honom om han är kär i kärleken är ju nästan helt otroligt. Jag kan ha fel men tänker mer att han inte har haft jättelätt med tjejer tidigare även om han vill göra lite sken av det, på samma sätt som han vill göra sken av att han tidigare har varit den "dominante".

Min spaning är istället att han, likt Anton förra säsongen, mer vill åt det tvättäkta Svenssonlivet men att han på samma gång överskattar sin egen attraktionskraft (jag har mitt CV, mina intressen och tränar regelbundet) det är också därför som han har dragit sig ur tidigare eftersom tjejerna inte har varit tillräckligt attraktiva och det har gjort honom rädd - att det perfekta svenssonlivet med en tillräckligt attraktiv tjej ändå kanske finns där ute - därför också en ansökan till GVFÖ. Med tanke på hans reaktion när han fick se Louise första gången och hur taggad han var tänker jag att han tänkte att: nu kör vi, nu kör vi, nu kööör vi och allt får bara funka. Sen att han inte förstår att Louise söker något mer än ett CV på ett papper kommer han säga att han förstår, fast han kommer ändå inte förstå...

På tal om CV. Märtha måste vara urtypen som värdesätter sitt eget CV så extremt mycket: att hon har ett bra jobb som kräver hög utbildning, bor centralt (som (?) pappa plånbok hjälpt till eller betalat hela insatsen för), upplever och reser mycket, gärna rätt spontant och lever ett visst typ av liv. Lägg till hennes fina värderingar och hennes (?) engagemang i jämställdhet där alla kvinnor på alla nivåer ska prioriteras högre och samhällets största fara är givetvis... incels. Och ja, även om hon aldrig skulle erkänna det, hon ser sig själv som lite mer upplyst (och bättre) än hennes tidigare vänner som idag lever svenssonlivet med man och barn!

Skrapar man på ytan är hon dock rätt ointressant (och väldigt osäker) där det viktiga för henne är att visa upp en viss bild av sig själv. Mao, när hon skärmar av Axel med kuddarna så är det bara ett statement - att hon är en stark och självständig kvinna och det är oerhört viktigt för henne - att just visa upp i hopp om ryggdunk från experter och kulturdelen som hon nu lusläser.
När hon, precis som experten mycket riktigt påtalar, swipar vänster vid första åsyn blir det ju samtidigt väldigt problematiskt iom hela programidén vilket hon har svårt att förklara och det totala fiaskot är ett faktum.

Bra av Axel (eller är det Göran i Tillsammans?) som till slut gjorde det rätta. Det enda som saknades var Görans utbrott!

Ponera dock följande: tänk tanken att Axel hade sagt att: nej Märtha, detta funkar inte - du är för lång, du är för gammal, du har näsring och jag känner absolut noll attraktion till dig och det bara är så. Nej, det får absolut inte råda något tvivel om att det kan bli något mellan oss, jag tänker därför bygga en mur av kuddar.
Tja, låt mig gissa: istället för "modigt" hade det varit ett extraavsnitt där experterna talat honom tillrätta och upplyst massan hur män ofta bara ser kvinnor som ytliga objekt och att mansrollen måste ändras, osv. Det hade även varit paneldebatt efter paneldebatt och insändare i tidningarna som fan aldrig hade tagit slut!?
Citera
2022-05-14, 00:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Jo..Alltså tvärtom mot vad många här tycker så tror jag lite det är det är till nackdel att vara för på varandra i början i dessa fall. Bättre att bygga upp en spänning mellan varandra successivt.

Och inte för att hade hjälpt nu ändå..men jag tror faktiskt att Axels och Märthas chanser hade varit bättre(om än från ett uselt utgångsläge) om han hade hållt sina händer i styr. Då hade han tagit över initiativet i relationen i någon mån. Nu var han urusel på att läsa av hela situationen och spelade allt Märtha i händerna som hon bara väntade på att trycka tillbaka. Men det är sådant man lär sig med erfarenhet tror jag..något som saknade och gjorde det som han tror förväntades av honom.
Senast redigerad av Steff83 2022-05-14 kl. 00:57.
Citera
2022-05-14, 07:48
Medlem
En hjärnblödning är inte samma sak som en fraktur Har man haft en neurologisk sjukdom/skada får man biverkningar som kan vara livslånga som hjärntrötthet, epilepsi och ökad risk för relaps.
Louise berättar detta för Jonas för att hon vill påminna honom om att hon behöver vila och vara ifred oftare än många andra människor. Jag förstår henne till 100 %. Hon upprepar det antagligen för att han riskerar att nonchalera det och strunta i det och därmed inte förstå henne som person.
Citera
2022-05-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen

Bra av Axel (eller är det Göran i Tillsammans?) som till slut gjorde det rätta. Det enda som saknades var Görans utbrott!

Ponera dock följande: tänk tanken att Axel hade sagt att: nej Märtha, detta funkar inte - du är för lång, du är för gammal, du har näsring och jag känner absolut noll attraktion till dig och det bara är så. Nej, det får absolut inte råda något tvivel om att det kan bli något mellan oss, jag tänker därför bygga en mur av kuddar.
Tja, låt mig gissa: istället för "modigt" hade det varit ett extraavsnitt där experterna talat honom tillrätta och upplyst massan hur män ofta bara ser kvinnor som ytliga objekt och att mansrollen måste ändras, osv. Det hade även varit paneldebatt efter paneldebatt och insändare i tidningarna som fan aldrig hade tagit slut!?

Ja, mäns objektifiering av kvinnan hade ältats till förbannelse. Vid de få tillfällen som män valt bort kvinnor i GVFÖ har det ur kvinnans perspektiv förklarats med att män inte klarar av "starka" kvinnor.

Många scener med Axel har tyvärr känts som extramaterial från Tillsammans.
Citera
2022-05-14, 09:19
Medlem
Durochmolls avatar
Varning SPOILER angående Jonas och Martin:

Citera
2022-05-14, 16:48
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Alltså tvärtom mot vad många här tycker så tror jag lite det är det är till nackdel att vara för på varandra i början i dessa fall. Bättre att bygga upp en spänning mellan varandra successivt.

Och inte för att hade hjälpt nu ändå..men jag tror faktiskt att Axels och Märthas chanser hade varit bättre(om än från ett uselt utgångsläge) om han hade hållt sina händer i styr. Då hade han tagit över initiativet i relationen i någon mån. Nu var han urusel på att läsa av hela situationen och spelade allt Märtha i händerna som hon bara väntade på att trycka tillbaka. Men det är sådant man lär sig med erfarenhet tror jag..något som saknade och gjorde det som han tror förväntades av honom.

Håller med! Får känslan av att Axel är väldigt oerfaren, kände säkert extrema krav att prestera nu när det var bröllopsnatt också för att han trodde att det förväntades av honom. Tror inte det var risk för att Märtha kände sig våldtagen utan mer att Axel var som en 15-årig nybörjare som ska försöka vara fysisk utan att veta vad han gör. Självklart jobbigt ändå för Märtha som kände noll attraktion.
Citera
2022-05-14, 16:54
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Varning SPOILER angående Jonas och Martin:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto