Citat:
Förutom metoderna och känsloaffekten i både Sara och pöbeln så grundar sig min skepsis till dumpen i alla de misstag framförallt Sara och vissa medarbetare gjort.
Ett exempel är att kalla och stämpla "Malin" för pedofil. Förutom det finns en uppsjö andra misstag (medvetna eller omedvetna) som begåtts sedan dumpen startades. Det är måhända mänskligt men inga rättelser görs på egna initiativ.
INFOLINA Sara borde ursäkta och rätta till de fel som uppstått, annars är min rekommendation till de som utsätts, vissa poliser, journalister, tjänstemän och personer inom rättsväsendet men utanför sina yrken, att skaffa utgivningsbevis och hänga ut relevant information om medarbetare så att alla kan söka upp dessa och deras familjer och påminna dem.
Om jag vore den pedofilstämplade "Malin", mått dåligt av konsekvenserna så vore min väg att på egen hemsida/blogg bemöta de felaktigheter, misstänksamhet och dylikt jag hade utsatts för.
Det är inte rimligt att både gäddor, "Malin" och övriga ska bemöta felaktigheter i den här tråden eller på Twitter. När man googlar bl a "Malin" ska inte pedofil komma upp utan hennes hemsida.
Ett exempel är att kalla och stämpla "Malin" för pedofil. Förutom det finns en uppsjö andra misstag (medvetna eller omedvetna) som begåtts sedan dumpen startades. Det är måhända mänskligt men inga rättelser görs på egna initiativ.
INFOLINA Sara borde ursäkta och rätta till de fel som uppstått, annars är min rekommendation till de som utsätts, vissa poliser, journalister, tjänstemän och personer inom rättsväsendet men utanför sina yrken, att skaffa utgivningsbevis och hänga ut relevant information om medarbetare så att alla kan söka upp dessa och deras familjer och påminna dem.
Om jag vore den pedofilstämplade "Malin", mått dåligt av konsekvenserna så vore min väg att på egen hemsida/blogg bemöta de felaktigheter, misstänksamhet och dylikt jag hade utsatts för.
Det är inte rimligt att både gäddor, "Malin" och övriga ska bemöta felaktigheter i den här tråden eller på Twitter. När man googlar bl a "Malin" ska inte pedofil komma upp utan hennes hemsida.
Du sätter fingret på en viktig aspekt. De som kritiserar Dumpens metoder förpassas omedelbart till pedofilträsket. Det görs också antaganden om att skribenter i tråden som ifrågasätter metoderna är obildade och inte vet vad de talar om. Jag tror tvärtom att flera av de som diskuterar är utbildade inom områden som berör ämnet.
De som försvarar Dumpen upp till tänderna saknar nyanser, svart eller vitt är det som gäller. Dumpen demoniserar kritiker eftersom dessa hotar verksamheten. På samma sätt arbetar även sekter som inte har rent mjöl i påsen. Det naturliga vore självklart att gå ut med en offentlig ursäkt till Malin samt ändra Dumpens arbetsmetoder.
Det görs inte. Minderåriga slussas fortfarande från TikTok till Dumpens hemsida, grova sexchattar med (fiktiva) barn, onanifilmer och drogprat. Den enda orsaken att Dumpen låter det fortgå handlar om pengar och makt, att utnyttja minderåriga som ambassadörer och influencers, finns ingen annan förklaring.
Malin är professionell och därmed ett hot mot Dumpen, hon genomskådar lätt deras oetiska metoder. Hon skriver:
Citat:
(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Jag förklarar mig gärna när tonen är hövlig. Kan fatta att det verkar lite skumt om man inte vet vem jag är och det finns det faktiskt inte någon större anledning att veta. Jag har jobbat både ideellt och professionellt med utsatta barn och unga i många år. Offer för våldtäkt, incest, trafficking och allt annat traumatiskt barn kan råka ut för. Dumpen är inte den första och sannolikt inte den sista verksamheten jag kritiserar för att jobba med frågor som handlar om barn på ett oetiskt sätt. Den här gången har det bara råkat bli väldigt infekterat och därmed uppmärksammat.
Men ja, jag fattar som sagt att det kan se konstigt ut och jag får väl ta det. Ville bara förklara. (Mot bättre vetande, borde inte vara här alls men det är svårt att låta bli.)
Men ja, jag fattar som sagt att det kan se konstigt ut och jag får väl ta det. Ville bara förklara. (Mot bättre vetande, borde inte vara här alls men det är svårt att låta bli.)
Senast redigerad av skoputs 2022-05-14 kl. 01:20.
Senast redigerad av skoputs 2022-05-14 kl. 01:20.