2022-05-14, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
USA kommer givetvis att vrida om armen på Turkiet och hota med sanktioner. Detta understryker ytterligare den liberala demokratins diktatur.
Turkiet kommer troligtvis få något för besväret att bifalla ansökan.
Citera
2022-05-14, 05:54
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Turkiet kommer troligtvis få något för besväret att bifalla ansökan.

USA kommer definitivt att vrida om armen på eller muta Turkiet. Oligarkin i USA känner inga gränser.
Citera
2022-05-14, 05:54
Medlem
cacas avatar
Tyvärr får man väl ge turken lite rätt i sitt påstående.

Vi har vart alldeles för veka, men förhoppningsvis sker förändringar på den punkten. Bara se IS återvändare som ett bra exempel, fan man vurmar för ta hem terrorister och kvällspress skrivit meterlånga artiklar om IS kvinnorna, barnen. Man blundar för flyktingar som sen kan hälsa på släkt i landet man flytt från eller t.o.m. få höga poster i regeringar i andra länder som ex Afghanistan samtidigt som vi generöst ger bidrag till personerna. PKK, klaner, PLO ja listan kan göras rätt lång.

Problematiken är bla att man inte kan bli av med sitt medborgarskap annat än om man själv väljer det, dvs har man efter kort tid i landet blivit medborgare så kan man bita sig kvar oavsett vad man gör. Bara beakta hur många gånger har man inte läst eller hört ordet ”svensk medborgare” när det hänt något skit i världen.

Att vara humanitär är så viktigt att sunt förnuft får stryka på foten, IS kvinnor och redan förstörda barn är svenskar, de ska hem! Tas omhand, försörjas till varje pris. Förnuftet borde istället få styra och jaha de sitter i det lägret, vad bra då kan vi meddela dem att deras svenska medborgarskap är indraget och de tyvärr inte längre välkomna något mer pga deras samröre med just IS

Just detta gör jag förstår att turken tycker som han gör, han ser nämligen det, att vi faktist daltar med terrorister.
Citera
2022-05-14, 06:00
Bannlyst
Turken får sig en arselsmäll av USA och lär sig veta hut. Är så det kommer gå till, ingen är ju förvånad över att turken beter som en turk?

Turken gillar inte kvinnor och är kortväxt samt ful som stryk, minns hur han behandlade ursula von der leyen. Tydligare blir det inte

Nädå, turken ska få lära sig att inte käfta mot sverige och ifall han vill någonsin släppas in i eu så är det skärpning som gäller.

Sverige inget nato = turken inget eu
Citera
2022-05-14, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Turken får sig en arselsmäll av USA och lär sig veta hut. Är så det kommer gå till, ingen är ju förvånad över att turken beter som en turk?

Turken gillar inte kvinnor och är kortväxt samt ful som stryk, minns hur han behandlade ursula von der leyen. Tydligare blir det inte

Nädå, turken ska få lära sig att inte käfta mot sverige och ifall han vill någonsin släppas in i eu så är det skärpning som gäller.

Sverige inget nato = turken inget eu

Fast turken har ju rätt i detta fall, Sverige är ett tillhåll för terrorister.
Citera
2022-05-14, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fast turken har ju rätt i detta fall, Sverige är ett tillhåll för terrorister.

Haha, "tillhåll" vet jag inte om jag tycker men det är inte där skon klämmer heller

Finland och sverige har kvinnor i höga (politiska) positioner så min analys är att det är problemet för turken.
Citera
2022-05-14, 06:07
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så du backar från ditt påstående att det bara finns muntliga överenskommelser?
Du verkar inte kunna styrka detta påstående alls.

Du ska länka att en NATO-medlem har bindande försvarsgarantier för Sverige under ansökningsperioden. Några sådana garantier existerar inte. Om de existerar var god länka. I övrigt så är det Turkiets ställningstagande som diskuteras i tråden. Turkiet har rätt. Sverige är en skurkstat.
Citera
2022-05-14, 06:10
Medlem
Citat:
Du ska länka att en NATO-medlem har bindande försvarsgarantier för Sverige under ansökningsperioden. Några sådan garantier existerar inte. Om de existerar var god länka. I övrigt så är det Turkiets ställningstagande som diskuteras i tråden. Turkiet har rätt. Sverige är en skurkstat.

Varför ska jag länka till det när jag inte har påstått detta. Jag har däremot sagt att detta inte hindrar att Sverige ingår överenskommelser med Nato-länder vilket har framkommit under presskonferenser.

Du kan däremot inte styrka ditt påstående om att det bara finns muntliga överenskommelser. Backar du från det påståendet?

Ja självklart är Sverige ett paradis för terrorister så jag förstår turkarnas motvilja.
Citera
2022-05-14, 06:12
Bannlyst
Citat:
Du ska länka att en NATO-medlem har bindande försvarsgarantier för Sverige under ansökningsperioden. Några sådana garantier existerar inte. Om de existerar var god länka. I övrigt så är det Turkiets ställningstagande som diskuteras i tråden. Turkiet har rätt. Sverige är en skurkstat.

Haha, och turken har ju som alla vet ett mycket välrenommerat rättsväsende

Turken vill bara obstruera och få lite mer stålar från eu. Turken kommer inte att stoppa sverige och finland från att joina nato. Dessutom har turken gjort sig rätt omöjlig redan nu med sitt falskspel tex vapenköp från putin.
Citera
2022-05-14, 06:17
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:

Turken vill bara obstruera och få lite mer stålar från eu. Turken kommer inte att stoppa sverige och finland från att joina nato. Dessutom har turken gjort sig rätt omöjlig redan nu med sitt falskspel tex vapenköp från putin.

Jag har mer förtroende för turkiskt rättsväsende än svenskt. Turkiet har en hel del substans i sina påståenden. Sverige är en skurkstat.
Citera
2022-05-14, 06:21
Medlem
MrGrants avatar
Citat:

Här har Putin satt in stöten rätt. Vad har han lovat Erdogan? Gröna dagar vid Svarta havet? Hundra på att Mr. P ligger bakom detta. Han vill till varje pris stoppa Nato i Östersjön. Tror Erdogan var lättköpt och det vet Nato.
Citera
2022-05-14, 06:21
Bannlyst
Citat:
Jag har mer förtroende för turkiskt rättsväsende än svenskt. Turkiet har en hel del substans i sina påståenden. Sverige är en skurkstat.

Sverige är ett av världens bästa länder gällande rättssäkerhet och utveckling. Att turken nu tror sig kunna utpressa sig till lite extra pengar visar tydligt på att turken inte platsar i nato. Att turken sen tror att eu ska släppa in honom är på sin höjd.... lustigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in