2022-05-14, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja la oss håpe noen har skrevet et tilbud eller flere på anbudsjobber
for eksempel, printet de ut på den samme printeren og sendt de ut til potensielle kunder eller eksisterende kunder og dermed sitter i saksa. Humrer.
Ja det hadde vært noe
Eller kanskje skriveren befinner seg eller befant seg hos en advokat som har skrevet ut mengder av dokumenter til klienter.

Eller kanskje sakslister til styremøter i firma eller borettslag er skrevet ut med samme skriver?

Det er mange muligheter. Kanskje GM hadde styrerverv et sted og gjennom dette hadde tilgang på skriver?

En pensjonist kanskje?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 02:21.
Citera
2022-05-14, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det hadde vært noe
Eller kanskje skriveren befinner seg eller befant seg hos en advokat som har skrevet ut mengder av dokumenter til klienter.

Det kan vi ikke se bort fra. Alle som fortsatt lever litt i den gang vi skrev på «skrivemaskin», benyttet oss av konvolutter og frimerker ved sending ville også fått mitt fokus. Alternativt kontorer/bedrifter som fortsatt opererer på denne måten.
Citera
2022-05-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Bildet i Budstikka var fra Bertoni Sandvika

https://www.google.se/search?q=bertoni+sandvika&source=hp&ei=3PV-YtSlOMynrgTpq6WYAQ&oq=&gs_lcp=ChFtb2JpbGUtZ3dzLXdp ei1ocBABGAMyBggpEAcQHjIFCCkQgAQyBQgpEKABMggIKRAWEB 4QEzICCCkyAggpMgsIKRCAB BCxAxCDATILCCkQgAQQsQMQgwEyAggpMgUIKRCABDIICCkQgAQ QsQMyAggpMgUIKRCABDICCCkyCAgpEIAEENQCUABYAGCKF2gAc AB4AIABAIgBAJIBAJgBALABDw&sclient=mobile-gws-wiz-hp#lkt=LocalPoiPhotos&trex=m_t:lcl_akp,rc_f:nav,rc _ludocids:379190764751109309,rc_q:Bertoni,ru_q:Ber toni,trex_id:wI3d6c&lpg=cid:CgIgAQ%3D%3D,ik:CAoSLE FGMVFpcE5OU05WcGJ3d0NiVlVPWk80TVNILXRuYkxCYjhDLUlT YWxKbmZn
Citera
2022-05-14, 02:22
Medlem
Citat:

Eller kanskje sakslister til styremøter i firma eller borettslag er skrevet ut med samme skriver?

Det er mange muligheter. Kanskje GM hadde styrerverv et sted og gjennom dette hadde tilgang på skriver?

Gode forslag!
Citera
2022-05-14, 02:24
Medlem
Citat:
Det kan vi ikke se bort fra. Alle som fortsatt lever litt i den gang vi skrev på «skrivemaskin», benyttet oss av konvolutter og frimerker ved sending ville også fått mitt fokus. Alternativt kontorer/bedrifter som fortsatt opererer på denne måten.
Ja Jeg kom til å tenke på pensjonist (og skrev et tillegg i forrige innlegg) rett før jeg så ditt innlegg her.
Citera
2022-05-14, 02:25
Medlem
Citat:

En pensjonist kanskje?

Ja hvorfor ikke? Ikke nødvendigvis gått av i 2018.
Citera
2022-05-14, 02:27
Medlem
Citat:
Ja Jeg kom til å tenke på pensjonist (og skrev et tillegg i forrige innlegg) rett før jeg så ditt innlegg her.

Nådd pensjonsalder tror jeg ikke vi nødvendigvis skal se bort fra hos kanskje opptil flere av de involverte i dette.
Citera
2022-05-14, 02:28
Medlem
Citat:
Jeg tror løsningen på dette printergreiene, som i å finne eier/bruker/forfatter, er å bruke sine små grå til å finne ut hva annet den kan være benyttet til. Dette være seg om den er/var plassert hos en bedrift eller hos en privatperson.

Så det er nok rett og slett håpløst å finne datamaskinen og skriveren fordi de sannsynligvis er utbrent.
Citera
2022-05-14, 02:31
Medlem
Noen nettbutikker legger ved plukkliste som er skrevet ut på papir, sammen med varene som sendes,
Kanskje GM jobbet i nettbutikk (eller enkeltmannsforetak el.l.) eller hadde tilgang på en venns skriver i en nettbutikk eller enkeltmannsforetak el.l.?

Reklame fra foreninger og organisasjoner er vel ofte vanlige utskrifter og ikke trykksak?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 02:34.
Citera
2022-05-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Så det er nok rett og slett håpløst å finne datamaskinen og skriveren fordi de sannsynligvis er utbrent.

Det kan man ikke konkludere med slik jeg ser det. Dessuten ser det ut til at alt man kan være i behov av er et papir med trykk fra samme printeren som ble benyttet i løsepengekravbrevet. Med andre ord det er håp i hengende snøre.
Citera
Medlem
Citat:
Noen nettbutikker legger ved plukkliste som er skrevet ut på papir, sammen med varene som sendes,
Kanskje GM jobbet i nettbutikk (eller enkeltmannsforetak el.l.) eller hadde tilgang på en venns skriver i en nettbutikk ellerenkeltmannsforetak el.l.?

Ta deg en pause nå, du fyller opp tråden med svada
Citera
Medlem
Citat:
Kjenner jeg lurer på hvor mange kopier/foreløpige utkast det kan ha vært av dette løsepengekravbrevet, da mulig skrevet og printet ut av en «sekretær» i dette, før endelig utkast etter gjentatte «korrekturrunder» havnet som ingrediens i et stilleben på en rød stol i gangen i SV4.

Ja, det kan ha vært skrevet mange utkast før vedkommende fikk til det rette dokumentet. Å skrive et dokument på fem sider tar nok sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in