2022-05-14, 00:20
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Menar du vid makten?

Om så;
Det beror på om han lyckas övertyga om att han är en ledande islamist "mot Väst". Någon kupp blir det inte även om försök kan förekomma. Det går inte att subversera dagens Turkiet.

Nä någon mer kupp i turkiet blir det inte i närtid. Min övertygelse är att inflationen och varubristen blir hans fall. Jag har svårt att se att erdogan fixar det innan valet. Dessvärre kan det leda till att ännu extremare islamister tar makten. Vi får se.
Citera
2022-05-14, 00:23
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Hoppas Turkiet håller på deras vetorätt, det här har om något höjt mitt anseende både om Turkiet som nation och Erdogan som president. Folk som tycker det är en bra idé att försätta Sverige på frontlinjen i konflikten mellan öst och väst är fan brända i huvudet, Nato-medlemskap? Nej tack! Vill varken ha ryska missiler riktade mot mig eller låta vårt folk bli våldtäktsföremål för överkåta gringos, vi har tillräckligt med problem på vår tallrik redan.
Citera
2022-05-14, 00:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Nä någon mer kupp i turkiet blir det inte i närtid. Min övertygelse är att inflationen och varubristen blir hans fall. Jag har svårt att se att erdogan fixar det innan valet. Dessvärre kan det leda till att ännu extremare islamister tar makten. Vi får se.
Om Putin hinner "normalisera" Ukraina inom kort kan exporten av säd skeppas rakt över Svarta Havet och till billig peng mätta Mellanöstern. Erdogan och Putin, världens frälsare osv, lever lyckliga i om inte alla sina dagar så åtminstone ytterligare en mandatperiod.
Citera
2022-05-14, 00:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong

Ja håller nog med dig. Han har förmodligen rensat ut militären och hela samhällsapparaten från oppositionella under de år som gått sedan den misslyckade kuppen. Så någon större organiserad kupp blir det inte, möjligen att någon enskild eller mindre grupp låter lönnmörda Erdogan.

Inflationen kommer att utgöra ett stort problem liksom livsmedelsbristen och de kraftigt ökade priserna på livsmedel och energi.
Citera
2022-05-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Öööh.. ehhh.. ska du och Ann Linde kasta ut Turkiet ut Nato? Förstår du att Turkiet är det största medlemmen efter usa som varit medlem före till exempel Tyskland? Vem är du och Ann Linde till att ens ta i din mun att kasta ut Turkiet ut Nato? Turkiet är medlem mer än 70 år.

Läs lite böcker innan du uttalar dig så du slipper låta så jävla korkad så fort du öppnar munnen.
Vänta så ska du få se att Turkiet rättar in sig i ledet.
Såklart att ingen kommer kastas ut ur Nato.
Citera
2022-05-14, 00:51
Medlem
Erdogan har så klart helt rätt. Sveriges gullande med kurder är uppseendeväckande.

Vi har en klan här i Sverige som står utanför all kontroll av myndigheter och polisiära källor. Och framförallt mediala.

Den otroligt skyddade sekten/klanen kallas här på FB för "Nujen-klanen". Sök på den.

Klart som fan att Erdogans pojkar har läst den långa tråden.

Dom har koll.

Sen så tror jag inte att han sätter ner foten särskilt länge. Men markeringen har gått fram.
Citera
2022-05-14, 00:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Erdogan har så klart helt rätt. Sveriges gullande med kurder är uppseendeväckande.

Vi har en klan här i Sverige som står utanför all kontroll av myndigheter och polisiära källor. Och framförallt mediala.

Den otroligt skyddade sekten/klanen kallas här på FB för "Nujen-klanen". Sök på den.

Klart som fan att Erdogans pojkar har läst den långa tråden.

Dom har koll.

Sen så tror jag inte att han sätter ner foten särskilt länge. Men markeringen har gått fram.

Självklart är det irriterande för Erdogan att dessa terrororganisationer tillåts använda Sverige som bas och till och med sitta i det svenska parlamentet. Å andra sidan hade den turkiske regimen en egen minister i den svenska regeringen ett tag.

Normalt funtade svenskar vill varken ha kurdiska terrorister eller Erdogans hantlangare i vare sig riksdag eller regering.
Citera
2022-05-14, 01:01
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Silken kaftsmall for Sverigebilden. Nyttigt!
Citera
2022-05-14, 01:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Silken kaftsmall for Sverigebilden. Nyttigt!

Hur menar du?

Att Turkiet protesterar mot ett svenskt medlemskap?

Det var väl förväntat anser jag. Turkiet är naturligtvis missnöjda med att Sverige erkänt folkmordet på kristna folk i det osmanska imperiet under WWI, kallar Erdogan för despot etc. Lägg därtill att Erdogan ser en möjlighet att bedriva förhandling och utpressning för att få igenom frågor som ligger honom varmt om hjärtat.
Citera
2022-05-14, 01:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag skulle vilja se en lista på hur många turkar eller personer som bott i Turkiet som begått terrordåd de senaste 30 åren. Jag har ingen aning men jag skulle sätta en miljon på att det handlar om hundra gånger fler än de svenskar eller person som bott i Sverige som begått terrordåd.

Erdogan kan skita ner sig.
Citera
2022-05-14, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle vilja se en lista på hur många turkar eller personer som bott i Turkiet som begått terrordåd de senaste 30 åren. Jag har ingen aning men jag skulle sätta en miljon på att det handlar om hundra gånger fler än de svenskar eller person som bott i Sverige som begått terrordåd.

Erdogan kan skita ner sig.
Är du nato vurmare?
Citera
2022-05-14, 01:13
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hur menar du?

Att Turkiet protesterar mot ett svenskt medlemskap?

Det var väl förväntat anser jag. Turkiet är naturligtvis missnöjda med att Sverige erkänt folkmordet på kristna folk i det osmanska imperiet under WWI, kallar Erdogan för despot etc. Lägg därtill att Erdogan ser en möjlighet att bedriva förhandling och utpressning för att få igenom frågor som ligger honom varmt om hjärtat.
Jag menade att Sverige som fristad for terrorister ar korrekt och det tals att repetera. Jag gillar att nagon sa det. Nagot Trump skulle kunna saga (Y)

Ja, en sann kravmaskin islamisten Erdogan med sitt Turkiet, du har helt ratt i det. Skont att dom ar pa avstand.

Ovan helt separat till svenskt medlemskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in