2022-05-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Inte för att amerikansk inrikespolitik har med nåt av TS att göra men det verkar handla om ett demokratiskt beslut.

Inte för att man någonsin skulle se något liknande i u-landet Ryssland..

Som en sann putinist så undvek du att svara på frågan.. svårt att bli imponerad av trams.

På vilket sätt är det trams när USA förlänger kriget genom att förse Ukraina med mängder av vapen. Trots att utgången ändå kommer att bli densamma?
Citera
2022-05-13, 23:52
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Verkligheten kommer att komma ifatt även dig. Hör av dig sen när du insett hur lurad du har blivit.
Jag välkommnar den verkligheten med ett leende. Surprise me......surprise me
Citera
2022-05-13, 23:53
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Du måste kliva ur din bubbla och se att världen är större än Europa. Dom flesta skiter i Ukraina.

En majoritet av världens länder har fördömt Rysslands invasion, så nej både länder som Taiwan och Nepal följer detta noga.

Att Putin angripit ett europeiskt land gör givetvis Europa mest drabbat men som sagt, majoriteten av världens länder har fördömt Rysslands aggression.

Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Verkligheten kommer att komma ifatt även dig. Hör av dig sen när du insett hur lurad du har blivit.
Din stackars sekundära skapelse där........sigh. Verkligheten ja......verkligheten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Men det stämmer inte, de är Kreml megafoner tillsammans med Veterans Today.

In 2017, researchers at Oxford University's Internet Institute studied the collaboration of SouthFront with two US-based sites, Veterans Today and its sister site Veterans News Now.[9] Veterans Today is "a fake news site actively pushing the Kremlin party line," according to University of Washington professor Kate Starbird.[10]

Wiki

Måste nog läsa den rapporten själv för att kunna uttala mig. Men kan gissa att det är ett gäng genusforskare som fått frilansa inom ett område som de inte behärskar.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, inte är det lätt att veta.., "blodcancer" var ju det sista som det skrevs om i ett annat inlägg med en oligark som snackat. Dvs Leukemi.

Då är det nog troligtvis en form av kronisk leukemi tippar jag på.

Symptom :

-Trötthet
-Långdragna halsinfektioner eller andra infektioner
-Lättare för att blöda
-Feber, avmagring, svettningar nattetid
-Smärta i skelettet
-Svullna lymfkörtlar eller förstorad mjälte

Jag fetade medvetet det ena i.o.m att det skall finnas en bild där han skall ha något "svartare" på ena kinden. Vet någon om bilden jag talar om ?

Länkk till fimen med fläckarna

https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2022/05/11/putin-seen-with-blotches-on-cheeks-after-skipping-hockey-game/amp/
Citera
2022-05-13, 23:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag har en tanke om att Putin levererar EN nuke in i Ukraina och säger att detta kommer hända tiofalt mer om Nato inte gör som vi säger. En slags sista styrkepresentation. Ser på Sky News nu att Putin av allt att döma faktiskt är allvarligt sjuk i något (Visserligen är nyheter i krigstider alltid propaganda)

Jag har en tanke om att väst då skickar tillbaka En nuke in i Ryssland och avvaktar svar.
Citera
2022-05-13, 23:54
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
På vilket sätt är det trams när USA förlänger kriget genom att förse Ukraina med mängder av vapen. Trots att utgången ändå kommer att bli densamma?

Ukraina har rätten till självförsvar, inte svårare än så.
Citera
2022-05-13, 23:55
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll för krigets utgång. Ryssland kommer att ta de delar de vill ha och USA:s ekonomi körs i botten. Mängder av amerikaner har svårt att få ekonomin att gå ihop. Varför skicka miljarder i vapen till nazister. När man exempelvis skulle kunna få gratis sjukvård för dom pengarna. Kanske till och med få en cancerbehandling om man är cancersjuk.

Bara klappmongon som du som tycker det är bra att elda på en konflikt med andras pengar.

Det där du kallar andra människor för är långt under min värdighet. Inser inte du att många människor i Ryssland inte ens har någon ekonomi dom lever på självhushåll så du har alldeles rätt, dom är inte speciellt känsliga för sanktioner. En sak annars är att gå bakåt i historien, och titta lite på hur olika nationer har löst sina problem, USA gav lika mycket eller mer än ryssarna själva producerade i lend, lease avtalet. Utöver detta förde man själva ett krig mot Japan och en i stort sett lika stor insats som ryssarna mot nazityskland. Vilket land tror du kan växla upp, det finns ett sätt att bränna upp pengar på att satsa, snälla berätta nu så jag slipper sväva i ovisshet.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Det verkar vara ca en månads utbildning kvar för de ukrainska pjäsbesättningarna på tyskarnas monstruösa bandhaubits Panzeehaubitz 2000.

https://amp.dw.com/en/ukrainian-troops-arrive-in-germany-for-howitzer-training/a-61755368

Citat:
The model Ukrainian troops will be training on is an armored self-propelled 155-mm caliber artillery gun, whose 60 rounds can be fired at a rate of three rounds every 10 seconds.

Targets can be destroyed at a distance of 30 to 56 kilometers (19 to 35 miles), depending on the ammunition. The German firms Krauss-Maffei Wegmann and Rheinmetall supplied the first howitzers to the Bundeswehr in 1998 and continue to produce more advanced versions.

Pjäserna kan dock inte levereras förrän ”till sommaren” då de varit förrådsställda så länge att de behöver en rejäl översyn.

Men om orcherna inte givit upp tills dess så är det alltid bra lite redundans i det ukrainska försvaret.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
En majoritet av världens länder har fördömt Rysslands invasion, så nej både länder som Taiwan och Nepal följer detta noga.

Att Putin angripit ett europeiskt land gör givetvis Europa mest drabbat men som sagt, majoriteten av världens länder har fördömt Rysslands aggression.

De VERKLIGA länderna har ja. Utav någon konstig anledning ansluter sig fler till den skaran också.....Undrar varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Enligt vem? Den dagen du kommer med fakta eller bevis för det är den dagen du här grönt kort och lever dina dagar som fördetta serb i Kalifornien. Sluta med det jävla tjatet tills dess.

Jag vet inte om jag pratar med någon som inte förstår bättre

https://edition.cnn.com/2022/04/19/politics/us-ukraine-military-assistance/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in