Citat:
Ursprungligen postat av
FarangDingDong
!. Ett NATO-medlemskap är dyrt och dåligt för Sverige och svensk försvarsindustri. Likt EU medlemskapet kommer vi få betala mer än vi får tillbaka ...
De 2% av BNP vi skulle spenderar på vår militär som medlemmar i nato är pengar vi då isåfall spenderar på vår egen militär. Det är pengar som vi ändå bör lägga på försvar med eller utan NATO.
Den dagen vi står utan nato och pruttler bestämmer sig för att avterrorisera sverige eller vad fan han drar till med nästa invasion, vad blir totalkostnaden då? Kan vi sätta ett pris på alla våldtagna och mördade barn och husdjur?
Citat:
... samt att vår industri kommer förlora order till framförallt amerikansk industri p.g.a. NAO standards.
Vi producerar redan efter nato-standard. Vår egen ammunition (hemtillverkad) är enligt nato-standard. Vår radiokommunikation är enligt nato-standard.
Citat:
2. ryssland utgör INTE ett reellt hot mod sverige sedan sovjets fall.
Eh, jo. De erkänner det ju till och med själv. De gormar stup i kvarten om hur de ska vidta militärtekniska åtgärder och både det ena och det andra. Deras spionverksamhet i Sverige är enorm. Ryssland har visat sig vara ett fientligt farligt land som bara fortsätter och fortsätter med sina invasioner.
Citat:
Än mindre nu när de förlorat så mycket av sin offensiva kapacitet de senaste månaderna. Vidare kommer ryssland aldrig mer att bli ett hot som alla som studerar demografi vet. ryslands befolkningspyramid är därtill alltför skev.
Det går inte att rationalisera bort det ryska hotet på det här sättet. Det du skriver makes no sense.
Citat:
Jag trodde aldrig jag skulle se mig på samma sida som den vidrige erdogan men här är vi nu. Han har dessutom rätt. såssarna och vänstern men även MP hyser kurdiska terroristsympasitörer i sina led. Säkert de andra partierna också men inget jag vet säkert.
Jag är inte insatt, men jag ser inga fördelar för sverige med att inte gå med i nato pga det här.
Citat:
Den huvudsakliga anledningen att detta händer är at såssarna vill döda NATO-frågan innan valet. De vill att valet handlar om välfärden och inte om säkerhetspolitik som de riskerar en valförlust på.
Nä, det handlar om att gå med i nato asap. Finnland är på väg också, så bästa tillfället är nu.
Citat:
Vi får hoppas på turen. erdogan blockerar Sverige men släpper igenom Finland. Då behöver vi aldrig mer diskutera NATO-medlemskap.
Att vara ett isolerat land militärt när pruttler är i farten är dåligt.
Citat:
Men det kommer inte att hända. USA kommer vrida om armen på turken samt ungraren och kroaten också om de piper. Såär det med det bara.
Det hoppas vi på. Kommer vi med i nato så kommer pruttler inte att våga sig på ett krig med Sverige.