Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Hmm, mycket bra att de försöker men jag blir lite fundersam på det jag fetade i ditt citat, vad menar hon egentligen med att det kanske inte blir till allas belåtenhet, ska Azov tvingas att kapitulera först eller vad antyder hon?
Ja vi får bara se, Ukraina vill såklart ha hem killarna och tjejerna som så exemplariskt kämpat och som Ryssland inte kunnat att besegra. Just nu är det beroende på Ryssarnas goda vilja, talas nog om att byta ut mot ryska fångar. Jag tolkar det som att vare sig Ryssland eller Ukraina kommer att få som dom vill.
Det är för mig och för de flesta en overklig tanke att vara tämligen, hel, ren och mätt. Medans andra krälar runt i tunnlar under beskjutning utan tillgång till allt de flesta av oss har till vardags, rent vatten, en fungerande toalett, sjukvård... eller bara att kunna se solen och himlen. Tänk vilken lyx vi har det.
Jag vill att alla kan få komma ut och hem, de har gjort mer än vad som förväntats av dem. Dessvärre är krig och rättvisa två saker som inte hör ihop, krig är skit och det gör bara att jag ogillar Putin ännu mer som startade detta.
Men jag hoppas verkligen att
alla försvararna kan få evakueras.