2022-05-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ingen selvfølge at sannheten kommer frem ved å være nådeløs.

Nei, men det er en sannhet at journalister som jakter sannheten må våge å stille ubehagelige spørsmål.

Når hørte dere Milli stille et ubehagelig spørsmål til politiet i Lørenskogsaken?

Og hvis de er for pinglete til å drive kritisk journalistikk, burde de i de minste melde seg på i klassen for «undersøkende journalistikk».

Da burde de bedrevet et omfattende og langsiktig arbeid for å avdekke nye fakta eller sammenhenger.

Men har de det?

Neida, VG har politiet som viktigste kilde, og, siden de først og fremst - hallo dette er et svært ressurskrevende prosjekt - er opptatt av å få holde på med den spennende jobben som har medias søkelys på seg (VG og av og til noen hangarounds - i dag NRK), ender dette opp i kampanjejournalistikk og ingenting annet.
Citera
2022-05-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
"Ikke verdt for oss" hun er død

Dette er det samme som dukker opp på en popup melding jeg får på en Ukrainsk nettavis som jeg følger men oversatt til norsk.

Jeg tenker GM har tatt den teksten fra en utenlandsk nettside som blir kjørt med google translate, der du får tilbud om å registrere deg og du får to alternativer, enten å registrere deg eller Ikke verdt for oss
At GM har brukt Google translate ved utarbeidelse av brevet, er helt opplagt.

Eksempel, hvis du skriver «that's just fair» får du «det er bare rettferdig»
Citera
2022-05-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er dette skriftliggjort i en artikkel eller kan noen skrive punktene her?

Det ble nøye poengtert i den halvtimes sendinga på VGTV på formiddagen i dag.
https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei, men det er en sannhet at journalister som jakter sannheten må våge å stille ubehagelige spørsmål.

Når hørte dere Milli stille et ubehagelig spørsmål til politiet i Lørenskogsaken?

Og hvis de er for pinglete til å drive kritisk journalistikk, burde de i de minste melde seg på i klassen for «undersøkende journalistikk».

Da burde de bedrevet et omfattende og langsiktig arbeid for å avdekke nye fakta eller sammenhenger.

Men har de det?

Neida, VG har politiet som viktigste kilde, og, siden de først og fremst - hallo dette er et svært ressurskrevende prosjekt - er opptatt av å få holde på med den spennende jobben som har medias søkelys på seg (VG og av og til noen hangarounds - i dag NRK), ender dette opp i kampanjejournalistikk og ingenting annet.

Det er en tid for alt. Dessuten vet jo media mer enn det som offentliggjøres.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Penger er ikke viktig for meg, dette dreier seg ikke om et hesteveddeløp. Jeg er kun opptatt av rettferdigheten og realitetene i denne saken. Det jeg vet så langt er at politiet jobber intenst mot en tiltale og opprettelse av rettssak mot TH, og at det sannsynligvis vil skje i 2022. Selve rettssaken kan jo ta mange år, men det er for meg helt uvesentlig så lenge de har tiltalt rett GM. Tidspunktet for hva som skjer når er derfor helt uvesentlig, det er sluttresultatet som teller. Eller som TH selv uttalte det i det famøse NRK intervjuet: «Rettferdigheten vil seire til slutt»🧐

Så du trekker deg?

Det er vel mindre enn 24 timer siden du proklamerte at det ville bli en rettssak i 2022?

Og hvordan svarte du på min oppfordring om å sannsynliggjøre at du vet mer enn alle oss andre?
Citera
2022-05-13, 20:23
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er en tid for alt. Dessuten vet jo media mer enn det som offentliggjøres.

Kan du ikke gi oss noooooen små detaljer til?? Jeg sprekker av nysgjerrighet 🙏🤩 Og er igjen takknemlig for dine bidrag til tråden - i en egen liga 👏👏
Citera
2022-05-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Så du trekker deg?

Det er vel mindre enn 24 timer siden du proklamerte at det ville bli en rettssak i 2022?

Og hvordan svarte du på min oppfordring om å sannsynliggjøre at du vet mer enn alle oss andre?

Virker som om du er mer opptatt av din egen person, andres uvesentlige unøyaktigheter og tullete veddemål enn å løse selve saken. Min påstand er at det vil bli tatt ut tiltale i 2022, noe som umiddelbart vil utløse forberedelser til rettssak. Hvis du ønsker en 100 siders diskusjon rundt dette temaet, så blir det ikke med meg.
Citera
2022-05-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Muhamma40745668

Jeg er bare sporadisk innom og leser tråden, men jeg husker denne fra slutten november 2021.

Muhamma40745668 Dette må jo være et interessant spor.

Han bor i nærheten på Lørenskog, så enten så har han opprettet denne Twitter kontoen, eller så prøver noen å få kastet mistanken mot han.

Når jeg sjekker så ser det ut som om kontoen ble opprettet i april 2020. Det var ikke oppgitt nok info om oppretter av konto og Twitter stengte kontoen .(Twitter er strenge på identifikasjon). Bruker identifiserer seg da i mai med tlf nummer 407445668 og kontoen blir åpnet og er aktiv.

Det blir lastet opp et bilde av et jentebarn og en link til en pakistansk politiker.

1. Dato for når Twitter konto blir opprettet for om mulig villede kan jo være interresant for politiet. Da dette er lenge før nummeret blir offentlig kjent. Hadde politiet noen inne til avhør i denne tidsperioden som de spurte om dette nummeret? Hvis jA OSV…

2. Dagens opplysninger om at det er brukt Windows OS til å skrive pengekrav brevet er også interessant. Hvis kidnapper/utpresser har brukt samme pc til å opprette Twitter kontoen kan det hende at serverne til Twitter har lagret info om kontoeier/oppretter. Serverne vil spørre tjenester som går på Windows pc om informasjon og hvis ikke eier av Windows PC har slått av tjenester som går i bakgrunn, så vil tjenestene på PC svare med å levere info til Twitter serverne. Denne infoen ligger da lagret på Twitter sine servere. Dette mener jeg skjer uansett om man har Tor,vpn, eller kjører Tor browser fra en minnepenn eventuelt virtuelt. Og har bruker fiks brukt mobiltelefon til registrering eller opplasting av data så ligger infoen om mobil på Twitter server. ( gammel backup).

3. Hvis pikebarnet på bildet er i slekt med Muhamma40745668 ja da bør han ha en god forklaring.
Citera
2022-05-13, 20:40
Medlem
Citat:
Virker som om du er mer opptatt av din egen person, andres uvesentlige unøyaktigheter og tullete veddemål enn å løse selve saken. Min påstand er at det vil bli tatt ut tiltale i 2022, noe som umiddelbart vil utløse forberedelser til rettssak. Hvis du ønsker en 100 siders diskusjon rundt dette temaet, så blir det ikke med meg.
Nei, din påstand er at det blir rettsak i løpet av 2022, noe som er en tøvete påstand.
Citera
2022-05-13, 21:00
Medlem
Politiet med uttalelse til RB, i en ny artikkel nettopp publisert i kveld:
- Vi kommer nærmere og nærmere et svar
Citera
2022-05-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moronoxy
Jeg er bare sporadisk innom og leser tråden, men jeg husker denne fra slutten november 2021.

Muhamma40745668 Dette må jo være et interessant spor.

Han bor i nærheten på Lørenskog, så enten så har han opprettet denne Twitter kontoen, eller så prøver noen å få kastet mistanken mot han.

Når jeg sjekker så ser det ut som om kontoen ble opprettet i april 2020.
Det var ikke oppgitt nok info om oppretter av konto og Twitter stengte kontoen .(Twitter er strenge på identifikasjon). Bruker identifiserer seg da i mai med tlf nummer 407445668 og kontoen blir åpnet og er aktiv.

Det blir lastet opp et bilde av et jentebarn og en link til en pakistansk politiker.

1. Dato for når Twitter konto blir opprettet for om mulig villede kan jo være interresant for politiet. Da dette er lenge før nummeret blir offentlig kjent. Hadde politiet noen inne til avhør i denne tidsperioden som de spurte om dette nummeret? Hvis jA OSV…

2. Dagens opplysninger om at det er brukt Windows OS til å skrive pengekrav brevet er også interessant. Hvis kidnapper/utpresser har brukt samme pc til å opprette Twitter kontoen kan det hende at serverne til Twitter har lagret info om kontoeier/oppretter. Serverne vil spørre tjenester som går på Windows pc om informasjon og hvis ikke eier av Windows PC har slått av tjenester som går i bakgrunn, så vil tjenestene på PC svare med å levere info til Twitter serverne. Denne infoen ligger da lagret på Twitter sine servere. Dette mener jeg skjer uansett om man har Tor,vpn, eller kjører Tor browser fra en minnepenn eventuelt virtuelt. Og har bruker fiks brukt mobiltelefon til registrering eller opplasting av data så ligger infoen om mobil på Twitter server. ( gammel backup).

3. Hvis pikebarnet på bildet er i slekt med Muhamma40745668 ja da bør han ha en god forklaring.
Det er vel mest sannsynlig at noen prøver å villede.
Kanskje det var noe om saken i nyhetene i april som eventuelt fikk GM til å lage en slik villeding?
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG 7. april 2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qex3g/blodspor-kan-gi-svar-i-loerenskog-saken

Om lydeksperten:
Citat:
Sistnevnte har ved flere enn en anledning jobbet med analyser av lydkilder i Sloraveien 4 på forsvinningsdagen i 2018. Lydanalysene kan vise seg å bli en sentral av politiets grunnlag for å kunne besvare sentrale spørsmål i saken.
Dette bekrefter at det er "analyser av lydkilder i Sloraveien 4 på forsvinningsdagen" lydteknikeren har jobbet med. Den eneste telefonsamtalen vi med sikkerhet vet normalt blir tatt opp, er THs oppringing til politiet.

TV2 7. april 2020, https://www.tv2.no/a/11363054/
Citat:
I en e-post til TV 2 skriver Brøske, mannen som leder Anne-Elisabeth Hagen-etterforskningen, at de har gjort søk etter kvinnen, som de antar er drept.

Han ønsker ikke å si noe om resultatet av søkene, men skriver følgende:

«Dersom vi vurderer det som riktig ut ifra det totale bildet i etterforskningen, vil vi gjøre nye søk».
Brøske vil ikke si noe om resultatet av søkene som er gjort. Men det er jo åpenbart at AEH ikke er blitt funnet.

En merkelig måte å si det på.
Citera
2022-05-13, 21:29
Medlem
first.springs avatar
Citat:

Smeller det fra personen som for et par timer siden skrev:

Citat:
Som sagt, det finnes diagnoser for din tilstand, så lykke til. Min tid er forøvrig dyrbar, så uansett hvilke utspill du gjør heretter, så vil det bli fullstendig ignorert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in