Citat:
Ursprungligen postat av
first.spring
Muhamma40745668
Jeg er bare sporadisk innom og leser tråden, men jeg husker denne fra slutten november 2021.
Muhamma40745668 Dette må jo være et interessant spor.
Han bor i nærheten på Lørenskog, så enten så har han opprettet denne Twitter kontoen, eller så prøver noen å få kastet mistanken mot han.
Når jeg sjekker så ser det ut som om kontoen ble opprettet i april 2020. Det var ikke oppgitt nok info om oppretter av konto og Twitter stengte kontoen .(Twitter er strenge på identifikasjon). Bruker identifiserer seg da i mai med tlf nummer 407445668 og kontoen blir åpnet og er aktiv.
Det blir lastet opp et bilde av et jentebarn og en link til en pakistansk politiker.
1. Dato for når Twitter konto blir opprettet for om mulig villede kan jo være interresant for politiet. Da dette er lenge før nummeret blir offentlig kjent. Hadde politiet noen inne til avhør i denne tidsperioden som de spurte om dette nummeret? Hvis jA OSV…
2. Dagens opplysninger om at det er brukt Windows OS til å skrive pengekrav brevet er også interessant. Hvis kidnapper/utpresser har brukt samme pc til å opprette Twitter kontoen kan det hende at serverne til Twitter har lagret info om kontoeier/oppretter. Serverne vil spørre tjenester som går på Windows pc om informasjon og hvis ikke eier av Windows PC har slått av tjenester som går i bakgrunn, så vil tjenestene på PC svare med å levere info til Twitter serverne. Denne infoen ligger da lagret på Twitter sine servere. Dette mener jeg skjer uansett om man har Tor,vpn, eller kjører Tor browser fra en minnepenn eventuelt virtuelt. Og har bruker fiks brukt mobiltelefon til registrering eller opplasting av data så ligger infoen om mobil på Twitter server. ( gammel backup).
3. Hvis pikebarnet på bildet er i slekt med Muhamma40745668 ja da bør han ha en god forklaring.