2022-05-13, 14:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
De flesta bryr sig inte om att USD trycks nya hela tiden, det är bara en sedel som man kan köpa saker för. Jag inbillade mig att något av detta fanns även i krypto, det blev ju värsta rusningen för BTC när du kunde köpa Tesla för dem. men du motsäger det och med tanke på rusningen motsäger du någon miljon spekulanter också.

Det finns olika cryptos, alla är olika. Bitcoin är begränsad upplaga vilket gör det till en slags kommoditet. Monero är obegränsad vilket gör det mer till en slags valuta.
Citera
2022-05-13, 14:52
Medlem
Citat:
10 biljoner kronor borta. Det är mycket mer pengar än hela Stockholmsbörsen.

Vem hade dessa pengar? Stora investerare köper inte krypto, det finns inte fonder som vanliga personer köper som satsar i krypto. Men det är inte heller möjligt att 30-åriga män med för mycket skärmtid ägde 10 biljoner kronor.

Så, vem har förlorat 10 biljoner? Eller är hela siffran fake?
Bitcoin har ökat med 10% på ett dygn men minskat med 15% på en vecka. Och? Det spelar ju ingen roll om man sparar i flera år och BTC går till $100k eller $200k. Vilket är helt realistiskt. BTC var på $68k i höstas. I nästa bullrun till sommaren eller hösten kommer vi lätt att träffa $100k.

Jag vet inte exakt vad den senaste dippen beror på, men manipulation är inte helt ovanligt. En eller några stora valar säljer av stora innehav för att sänka kursen, sen köper de på sig igen och får fler BTC för samma belopp de hade från början. Easy profit. Varför skulle de inte göra så och samtidigt tjäna x miljoner på några veckor/månader? De vill väl ha lamborghinis som alla andra

Marknader manipuleras hela tiden. Även guld och silver-kurserna manipuleras av stora valar och industrin som bryter. Börsen är fullproppad med olika scams och insideraffärer. Det ena är inte schysstare än det andra. Men Bitcoin är sundare pengar än dollar och euro och sunda digitala pengar kommer att vinna i längden. Något annat är orimligt både tekniskt och nationalekonomiskt.

Jag ser inget problem, bara ett bra köpläge. Jag blir kanske orolig om BTC kraschar ner under $10k men det tror jag inte kan hända.
Citera
2022-05-13, 14:54
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag ser inget problem, bara ett bra köpläge. Jag blir kanske orolig om BTC kraschar ner under $10k men det tror jag inte kan hända.
"Tror". En bitcoin-fanatiker har aldrig ett tyngre mer faktabaserat skäl än så. Det är därför 1 trillion nu försvunnit, ni är naiva.

Om du tänker efter, när alla slutar "tro" som du så finns det inget värde kvar i BTC.
Citera
2022-05-13, 15:02
Medlem
Citat:
"Tror". En bitcoin-fanatiker har aldrig ett tyngre mer faktabaserat skäl än så. Det är därför 1 trillion nu försvunnit, ni är naiva.

Om du tänker efter, när alla slutar "tro" som du så finns det inget värde kvar i BTC.
Jag skrev ner faktabaserade skäl som du valde att ignorera i ditt svar. Have fun staying poor
Citera
2022-05-13, 15:04
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Jag skrev ner faktabaserade skäl som du valde att ignorera i ditt svar. Have fun staying poor
Ändå rätt kul argument från dig i en tråd där krypto-fanatiker tappat 1 trillion USD i förmögenhet.
Citera
2022-05-13, 15:04
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Alla som ägde BTC i november har förlorat 60% av sitt kapital. Det är extremt allvarligt, en börskrasch är ca 30%. Om det inte är så att det är låtsaspengar som ingen bryr sig om, utom lite feel-good vid sidan om sin vanliga ekonomi.
Tror ingen har tagit Bitcoin speciellt seriöst.
Så det är nog ingen skada skedd så.
Citera
2022-05-13, 15:05
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
10 biljoner kronor borta. Det är mycket mer pengar än hela Stockholmsbörsen.

Vem hade dessa pengar? Stora investerare köper inte krypto, det finns inte fonder som vanliga personer köper som satsar i krypto. Men det är inte heller möjligt att 30-åriga män med för mycket skärmtid ägde 10 biljoner kronor.

Så, vem har förlorat 10 biljoner? Eller är hela siffran fake?
Det är inte pengar.

Tillgångar är det, men inte pengar.

"Förlorarna" är alla de som sitter och ruvar på krypto-tillgångar.
I snitt har dom väl fått känna av en halvering av tillgångarna.

Skälet till fallet är intressant. (Jag vet inte vad det är).

Är det Putin och Co som växlat till sig vanlig valuta?
Ordinära kriminella borde väl inte ha skäl att överge krypto?
Eller är det politikers muller om att förbjuda krypto som fått en del att sälja av?

Sedan är frågan hur mycket några måste sälja av för att en halvering skall inträffa. Det blir ju ett momentum ned också, när andra vill fly nedgången.
Kanske räcker med att någon diktator i världen säljer av.
Citera
2022-05-13, 15:05
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tror ingen har tagit Bitcoin speciellt seriöst.
Så det är nog ingen skada skedd så.
Den spekulationen stämmer inte, beloppen är ju hisnande och flera miljoner människor måste vara inblandade. Vet dock inte vilka.
Citera
2022-05-13, 15:08
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är inte pengar.

Tillgångar är det, men inte pengar.

"Förlorarna" är alla de som sitter och ruvar på krypto-tillgångar.
I snitt har dom väl fått känna av en halvering av tillgångarna.

Skälet till fallet är intressant. (Jag vet inte vad det är).

Är det Putin och Co som växlat till sig vanlig valuta?
Ordinära kriminella borde väl inte ha skäl att överge krypto?
Eller är det politikers muller om att förbjuda krypto som fått en del att sälja av?

Sedan är frågan hur mycket några måste sälja av för att en halvering skall inträffa. Det blir ju ett momentum ned också, när andra vill fly nedgången.
Kanske räcker med att någon diktator i världen säljer av.
Först föll börsen i USA i december, nu 6 månader senare krypto, kvar har vi bostäder som kommer inom 6 månader till. Så det behöver inte vara något specifikt som fäller krypto just nu, det är bara en del av The Everything Bubble Crash.
Citera
2022-05-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ändå rätt kul argument från dig i en tråd där krypto-fanatiker tappat 1 trillion USD i förmögenhet.
Vem fan vill ha USD? Värsta scammen sedan bitconnect. Hört talas om quantitative easing och trillion dollar coins?

Kryptofanatikerna har fått ca 900 nya Bitcoin i dag

Återkom när du vet hur man printar ut 1 trillion Bitcoin.
Citera
2022-05-13, 15:22
Medlem
liksom-fbs avatar
Möjligen har jag lite fel här, men behöver inte bitcoin stiga över tiden för att kunna fortsätta existera.
Om den inte stiger så blir mining olönsam och upphör. Och då blir inga transaktioner utförda.

Stämmer det eller hur är det med den saken?
Citera
2022-05-13, 15:24
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Vem fan vill ha USD?
Många. Det är därför växelkursen stiger.
(Detta utspelar sig i verkligheten).

Citat:
Värsta scammen sedan bitconnect. Hört talas om quantitative easing och trillion dollar coins?
Är det pga det som USD stiger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in