Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Mycket glädjande, mitt i allt elände med krig och Nato. Sossarna sa ju bestämt nej till Nato, vilket fick mej att överväga att lägga min röst till dem ,eftersom SD säger kanske, numer JA. Jag skäms för det, men jag vill verkligen inte att vi går med i Nato pga massa skäl. Faktiskt var det min viktigaste fråga. Men nu har sossarna antagligen ändrat sej och jagar in oss i möjliga krig, skickar ut våra ungdomar i krig som de inte vill deltaga i. De VILL inte, de unga pojkarna. VET Nato att Sverige nästan bara har "hens". Ingen som är född med pille vill kriga. De utan pille krigar nog mer än gärna. Men hur ska det se ut för andra länder? Jaja, jag kan erbjuda härbärge för dessertörer. Så jag röstar självklart på mitt ursprungsparti. De behöver varenda röst.
Håller med om NATO. Om SD bara sa ett tydligt nej till det så hade de fått min röst, nu är jag tveksam. Varför ska vi expandera NATO och provocera Ryssland när vi kan vara ”neutrala” och spela på diplomati som alltid. Inte direkt så att Ryssland skulle attackera oss och väst/EU bara tillåta det och se på utan hjälp, oavsett om vi är med i NATO eller inte.
SD har ju länge sagt nej till NATO just av denna anledningen, plus att det är just denna globalisering vi vill ifrån.
Det är min viktigaste fråga just nu, även fast jag vill att invandringseländet ska sluta.