Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Tack för sammanställningen! Jag ser att jag hade förhoppningar om att stridigheterna skulle ta slut tidigare än vad de gjort. Tyvärr så har avsaknaden av kapitulation så här långt, lett till en massa död och materiell förstörelse som jag vidhåller är till ingen nytta.
Tvärtom, självklart hade en kapitulation lätt till långt större lidande och förluster för ukraina, att ryssland drabbats är ju i alla avssenden självförvållat, de kan välja att åka hem närhelst de önskar.
Citat:
Det är ganska svårt att förstå sig på varthän Zelinsky vill leda Ukraina.
Det förstår jag att du känner, men du har märkligt nog redan svarat på det i din (o)förstålse, jag har lämnat en editerat ovan med ett nyckelord....
Citat:
Hans möjligheter är ganska så begränsade, men han kunde ha avstyrt mycket av förstörelsen och sparat många liv om han gått ryssarna till mötes.
Det har han gjort, mycket framgångsrikt.
Citat:
Hans förhandlingsläge har också hela tiden försämrats. Fortfarande anser jag att det mesta pekar på att Ryssarna uppnår sina mål med invasionen. Kanske tar de lite mer mark än vad de från början var ute efter. Jag tänker då på Svartahavs-kusten.
Så baserat på dina tidigare "vart man inhämtar sin information och tolkar den" så är vi helt eniga med att inget pekar på att ryssland kommer uppnå ens mindre militärstrategisk framgång.