Citat:
Ursprungligen postat av
Skrattarhaha
Nu har jag nästan försonat mig för att jag inte insåg Ryssens avsikt med "Kiev-konvojen"!
Prickade in Severonodonetsk och Liman offensiven och har också sagt att Ryssland vinner på ett utdraget krig som försvagar väst mycket mycket mer än det försvagar Ryssland (det stärker t.o.m Ryssland).
Borde kanske skapa en Twitter och få tusentals likes av robotar (mänskliga) och lågpannor? Skulle nog bannas relativt omgående om jag skrev något pro-Ryskt (sanning) dock..
"I en värld av lögner är sanningen provokativ."
- Doestoyevsky.
"Ja, verkligen" i Putlers 20D schack så har det säkert också varit "något syfte" med att förlora hela operationområdet norr om Khakiv, två förstörda pontonbroar och ungefär, minst en stridsgrupp på ca 700 man och 58 militära fordon. ",
Givetvis" är det finländska kommande NATO-medlemskapet, samt, ytterst troligt, det svenska, bara en del av Putlers ",geniala plan" att öka Rysslands säkerhet genom att få en 134 mil ny gräns emot NATO, samt att Sverige bidrar med strategiskt djup och modern militär, inte minst när det kommer till flygvapen och marinen.
En vanlig schackspelare skulle nog dock nöjt sig med att avstått ifrån såväl invasionen av Ukraina 2014 som storinvasionen 2022.
Då hade Ryssland fått följande:
Ett någorlunda vänligt sinnat Ukrsina
Ett icke upprustat Ukraina.
Ett Ukraina som hyrde ut Sveastopol till, åtminstone 2035
Ett Ukrsina som blir EU medlem om först ca 15 år.
Ett Ukraina som varit ytterst tveksamt till NATO-medlemskap.
En västvärld som inbillar sig att Ryssland har stsrka kompetenta konventionella styrkor.
Nästan inga sanktioner.
Fortsatt EU beroende av rysk olja och gas.
Tio gånger mindre NATO trupper i östra Europa jämfört med nu.
Sverige och Finland blir inte NATO-medlemmar.
Osv....