2022-05-11, 14:59
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför det? Ungefär som om Danielson går till Sundsvall, tänker jag.

Som sagt nu har Hannover offentliggjort att han lämnar.
https://mobile.twitter.com/Hannover96/status/1524292497194819584

Vi får helt enkelt se.
Tänker nu när Värnamo ligger Allsvenskan, vill ni ha honom i Bajen? Har ingen vidare koll på hur det gått för honom faktiskt mer än att han verkar vara ordinarie.
2022-05-11, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Värnamo är väl hans moderklubb så kanske han vill sluta där han började. Kontrakt säsongen ut sedan pension från fotbollen.

Han pratar endast om Elfsborg i sina intervjuer. Svårt att se honom hamna någon annanstans som sagt.

Jag hittar inte något uttalande eller rykte om Hammarby heller så det är bara något rykte folk själva hittat på i sina huvuden.
2022-05-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Inte så säker på det. Sam vill vidare ut i Europa efter vad jag läst och någon sade det på tv, tror det var i fotbollsstudion. Håller bara igång med GBG.

Hittar han inte något lämpligt så kan kanske lira i blåvitt till hösten.

Förmodligen, jag skulle gärna se att SebO flyttar hem men det var inte aktuellt senast han blev intervjuad, då kan vi sälja Jallow. SebO är en underskattad spelare som kan göra ett godkänt jobb på nästan alla positioner, främst är han en högerback, men har gjort bra matcher för St Pauli som mittback, vänsterback, defensiv mittfältare, central mittfältare, högerytter etc.

Kontraktet går ut nu efter säsongen, men just nu är han ju på rehab.
2022-05-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag ser gärna att vi gör ett försök. Intressant spelartyp som kan spela överallt på mitten.

I lokaltidningen står det att han har kontrakt över 2023. Men någon klausul som gör att man kan vara tvungna att släppa honom i sommar (dock är inget bekräftat av sportchefen). Hoppas att den endast gäller utländska klubbar. Ingen i Sverige ska få röra denna guldklimp!!
2022-05-12, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Med tanke på de enorma skadeproblemen lär Danne öppna plånboken och värva in 2 spelare.

Zeidan och abdelrahman saidi kanske? Sadi är underskattad. 4 mål redan i ett krisande Degefors.
Har knappt sett Degerfors så har ingen jättekoll på Saidi.

Men grundar du ditt intresse på mer än att han slog in 3 bollar i mål ensam från runt straffpunkten mot ett GIF Sundsvall som klappade ihop totalt? Eller är det allt?
2022-05-12, 08:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Han pratar endast om Elfsborg i sina intervjuer. Svårt att se honom hamna någon annanstans som sagt.

Jag hittar inte något uttalande eller rykte om Hammarby heller så det är bara något rykte folk själva hittat på i sina huvuden.

Japp blir Ellos när han vänder hem.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Men grundar du ditt intresse på mer än att han slog in 3 bollar i mål ensam från runt straffpunkten mot ett GIF Sundsvall som klappade ihop totalt? Eller är det allt?
Med tanke på lundabajarens intellekt i övrigt så tror jag att grunden ligger där ja.
2022-05-12, 09:23
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Japp blir Ellos när han vänder hem.

Med tanke på lundabajarens intellekt i övrigt så tror jag att grunden ligger där ja.

Nej, inte bara pga målen. Jag har blivit imponerad av hans spelkvaliteter. Inte bara starten av denna säsong utan även förra.

Med tanke på att du är den överlägset osmartaste skribenten på denna forumsdel så ska du nog ta det lite lugnt med att prata ner andra.
2022-05-12, 14:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/z7Kmjb/elfsborgs-varnamos-och-hammarbys-fans-vill-ha-niklas-hult

”Smickrande”

”Stänger inga dörrar”

Vi har ju ingen Hult utseendemässigt sedan Rosenborg kapade vår affär med Levi 2017. Kom hit Brothers/Dressmann-bonne!
2022-05-12, 15:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Innan dess hade han gjort 5 mål totalt i Allsvenskan.
2022-05-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Var inte han poängstarkast i Blåvitt förra säsongen?

Luktar som att han drar till AFC eller Dalkurd. Klubbar som passar hans personlighet och hudfärg.

Jo visst var han det och reportrar och skräp hyllar honom till skyarna men spyr på honom när han håller på med sitt egoistiska tänk varje gång, finns flera tillfällen där det hade varit större chans till mål om han inte fått för sig att springa själv.
2022-05-12, 18:20
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Jo visst var han det och reportrar och skräp hyllar honom till skyarna men spyr på honom när han håller på med sitt egoistiska tänk varje gång, finns flera tillfällen där det hade varit större chans till mål om han inte fått för sig att springa själv.

Ja Sana har egentligen inte varit särskilt bra, det är alla andra som varit dåliga
2022-05-13, 16:47
Medlem
Eriksson och Carlstrand blir A-lagsspelare nu i sommar.

Vi har gjort klart med uppflyttning för två spelare från vår akademi.
På sina 18-årsdagar kommer Felix Eriksson och Linus Carlstrand att bli blåvita A-lagsspelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in