Citat:
Ursprungligen postat av
Greenspam
Läste denna i SVD
”Hur kan de ställa ut sina luktande sopor?”
https://www.svd.se/a/287lOl/etikettexperten-svarar-grannen-inte-okej-stalla-ut-sopor
Är det ett vanligt fenomen och vad är det för störda personer som tycker det är ok lägga sin skit i allmänna utrymmen?
Någonting säger mig att det rör sig om feta, slöa, illaluktande och orörliga tyghögar i ett hyreshus.
Jag har aldrig stött på detta problem med just sopor, men människor som uppför sig som rövhål, kommer fortsätta vara rövhål tills det får konsekvenser, tillsägelse är sällan tillräckligt och det gäller att ta till handgriplig kamratuppfostran för att korrigera det skeva beteendet…
Saker och prylar i trapphuset som inte hör hemma där, kan bli riktigt allvarligt och fara för liv vid brand, dels som bränsle men även att det hindrar utrymning….
Jag hade problem med en granne i trapphuset som envisades med att låsa sin bögiga ”tour de france” på ett sådant sätt att det blockerade trappan och inte gick att röra sig i den obehindrat, 2 verbala uppmaningar ignorerades så tredje och sista gången när ord inte betydde något längre, då delades ett par välriktade sparkar ut mot framhjulet så ekrar m.m. Gick sönder.
Cykeln försvann!