2022-05-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag ser det här kriget som en strid mellan galna globalister som vill förstöra alla nationer och Ryssland som försöker bevara sitt folk, sitt land och sin kultur. Jag tycker det är beklagligt att så många köper globalisternas bild av Ryssland och hetsar krig mot det folket.

De enda som hetsar om krig och invaderar grannländer a la 1939 är ditt kära Ryssland. Flytta dit och kom aldrig mer tillbaks för här är du inte önskvärd!
Citera
2022-05-12, 10:27
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
Vi blev beordrade att inte släppa ut civila ifrån Mairupol -Ukrainsk soldat t.me/southfronteng

Du ska nog hitta andra källor än southfront samt andra källor än de som hänvisar till southfront om du eftersöker någon form av kredibilitet här. Men det kanske inte är ditt syfte?
Citera
2022-05-12, 10:29
Medlem
Nu vinner Ryssland stort på alla fronter!!!

Aftonbladet nyss:
"Sverige kan ansöka om Nato-medlemskap redan på måndag – dagen efter att Socialdemokraterna fattat sitt beslut. Enligt en källa med insyn planerar regeringen att hålla ett extra sammanträde och fatta det formella beslutet."

Grattis Ryssland. Nu har ni fixat två nya NATO-medlemmar på en dryg timme. Fortsätter ni i samma takt är alla länder, utom Ryssland, medlemmar inom en vecka!
Citera
2022-05-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Kvinnor är drivna av känslor och är lättmanipulerade.

Kamala Harris, Angela Merkel, Sanna Marin, Park Geun-hye, Alexandria Cortez, Nancy Pelosi etc.

Världen har ju enbart blivit sämre sen kvinnor fick maktpositioner.

Inte alls. Medans vi skriver ger Sanna Marin (snygg och skärpt) fingret åt Putin och Lavrov (feta, plufsiga och efter). You go girl!
Citera
2022-05-12, 10:33
Medlem
Citat:
Det bor ryssar i Ukraina och har så gjort hela tiden. Vart ska dom bo? Ska dom flytta ifrån sin hembygd för att nazister trakasserar dom?

Det bor svenskar i Finland. Ska vi invadera? Det bor tysktalande i Österrike, ska Tyskland invadera? Ska Italien invadera Schweiz? Var drar du gränsen?
Citera
2022-05-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirdan01
Du har ju själv hävdat att det var ukrainarna som åkte på pumpen utan att uppvisa någon som helst bekräftelse. Vart finns ditt belägg för det?

Du får väl läsa befintlig dokumentation. Finns flertal nyhetssajter som skriver sanningen. Annars får du använda Google. Jag är inte din morsa som bäddar åt dig.

Dock sprider jag inte felaktig information här på FB med länkar som är fejk. Antar att du är så pass upplyst att du vet att det finns annat än Twitter och TV4.
Citera
2022-05-12, 10:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Glöm dock inte - oavsett vad man tycker om Ryssland så är detta en extrem provokation och alla de åtgärder de kommer ta till är helt legitima och absolut inget för er att gråta om.

Fast i verkligheten kan ju inte de supermanliga ryska obögiga soldaterna inte ens slå sig igenom en våt papperspåse, så vad skulle vi bry oss? OM nu rySSland är så stort och mäktigt, hur kommer det sig att allt de gör är totalt inkompetent? De får hota bäst de vill, ingen bryr sig, och snart är de utkastade ur det fria Ukraina.
Citera
2022-05-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det bor svenskar i Finland. Ska vi invadera? Det bor tysktalande i Österrike, ska Tyskland invadera? Ska Italien invadera Schweiz? Var drar du gränsen?

Gränsen går vid etnisk rensning. Eller vad anser du?
Citera
2022-05-12, 10:41
Medlem
Nån mer än jag som är orolig att ryska stridsvagnstorn ska hamna i jordens omloppsbana som rymdskrot?
Risk att satelliter som är viktiga för våra TV-sändningar skulle kunna skadas.
Citera
2022-05-12, 10:43
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Jag ser det här kriget som en strid mellan galna globalister som vill förstöra alla nationer och Ryssland som försöker bevara sitt folk, sitt land och sin kultur. Jag tycker det är beklagligt att så många köper globalisternas bild av Ryssland och hetsar krig mot det folket.

Om du hade lyssnat på något av Putins tal hade du hört att han alltid trycker på att Ryssland är ett multi-nationellt land. Det finns ingen etnisk nationalism i Ryssland. Åtminstone inte från officiellt håll.
Citera
2022-05-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du får väl läsa befintlig dokumentation. Finns flertal nyhetssajter som skriver sanningen. Annars får du använda Google. Jag är inte din morsa som bäddar åt dig.

Dock sprider jag inte felaktig information här på FB med länkar som är fejk. Antar att du är så pass upplyst att du vet att det finns annat än Twitter och TV4.

Det är inte jag som ska hitta källor åt dina påståenden, det jobbet får du göra själv.
Citera
2022-05-12, 10:50
Medlem
Citat:
Du är exemplet på vad som är fel med världen 2022. Går utseende före kompetens Mao? Isåfall diskvalificeras 98% av Sveriges politiker direkt.

Inte alls, Maggan är bra också i det här läget. Du började med att underkänna halva världens befolkning pga kön. Att Ryssland har så fula ledare är förstås en bisak. Det har du rätt i. I stand corrected.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in