2022-05-12, 06:25
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Här finns detaljerad info hur anfallet mot pontonbron i donbas gick till som ledde till rysk pansarslakt utan dess like:

https://twitter.com/kms_d4k/status/1524506104192974849?t=uCnYIQ27ZLR3tMGNc0-iRQ&s=19

Stort drama! Bra länk. Max kämpar med hjärnkraft, svårt för ryssen att hantera.
Citera
2022-05-12, 06:44
Medlem
Sooks avatar
Ja det här kriget har ryssen redan förlorat. Frågan är om de tappar Krim som bonus. Jag bryr mig personligen inte om krim men det vore juöndå lite skoj om det slutar med att ukraina vinner territorium och ryssarna förlorar.
Citera
2022-05-12, 06:46
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Stort drama! Bra länk. Max kämpar med hjärnkraft, svårt för ryssen att hantera.
Är ändå något som osar katt om det där...
När man skriver en längre "positiv" historia riktad till väst där man hyllar sig själv till skyarna som kommer få mycket spridning sen avslutas det med massa länkar för att donera pengar.
Aj dont know baut dat.
Citera
2022-05-12, 06:52
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Är ändå något som osar katt om det där...
När man skriver en längre "positiv" historia riktad till väst där man hyllar sig själv till skyarna som kommer få mycket spridning sen avslutas det med massa länkar för att donera pengar.
Aj dont know baut dat.

Risk finns Jag sätter såklart inte in något på Maksims PayPal. Om han ljuger kommer någon att reagera.
Citera
2022-05-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Medans ukrainarna gör trallvänliga låtar, klipp etc lyser ryssarna kreativitet med sin frånvaro det enda dem har är sitt Z vilket mest bara ser dumt ut. Ryska statstelevisionen är med bara ett skämt. Ryssarnas starkaste asset i propagandakriget hittills är väl Lancaster iaf mot västlig befolkning man får ju en väldigt annorlunda bild av hans videos man undrar vad som egentligen är sanningen där i Mauriopol för han ställer ju väldigt ledande frågor och är embedded med ryska trupper men samtidigt känns vissa vittnesmål trovärdiga men samtidigt känns Prokopenko Azovs ledare där inte som en genuint ond man som styr nån renodlad mördarbataljon jag hade förväntat mig någon betydligt mer råbarkad med tanke på deras rykte. Neo Nazisterna i Ukraina har verkligen ställt till det med sitt nazismlajvande, fula tatueringar etc även om dem är en minoritet. Måste vara den dummaste subkulturen nånsin. Samma sak med Bucha det var ju jävligt korkat och skicka dit han Båtsman och hans gäng i det läget som det var även om jag inte tror dem ligger bakom massmördandet så är det ju uppenbart att just Azov och neo nazisterna är det som triggar både opinionen i Ryssland och bland Pro-Rysslands folk i väst mest, på vissa sätt skulle nog Ukraina passat på att avnazifierat sig själva under krigets gång ur ett rent propaganda perspektiv. Att inget större försök görs att rädda dem i Azovstal kanske är en del av det.

Spelar ingen roll om azov funnits eller ej. Hade det inte varit azov hade det varit något annat. Då hade pruttin kört på propaganda om att typ usa tagit över ukrainas ledning eller om ryssfientliga kannibaler.
Citera
2022-05-12, 07:10
Medlem
Ryskt krigsbrott

https://edition.cnn.com/2022/05/11/europe/ukraine-video-russian-soldiers-shoot-civilians/index.html

Men rysstrollen kommer bröla fake.
Citera
2022-05-12, 07:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja det här kriget har ryssen redan förlorat. Frågan är om de tappar Krim som bonus. Jag bryr mig personligen inte om krim men det vore juöndå lite skoj om det slutar med att ukraina vinner territorium och ryssarna förlorar.
Finns inga vinnare i detta. Bara förlorare.

Och nej..detta kommer bli ett långvarigt krig i varierande intensitet troligtvis. Svårt att se tex Ukraina bli några "vinnare" på det på sikt.
.
Senast redigerad av Steff83 2022-05-12 kl. 07:32.
Citera
2022-05-12, 07:29
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Finns inga vinnare i detta. Bara förlorare.

Och nej..detta kommer bli ett långvarigt krig i varierande intensitet troligtvis. Svårr att ae tex Ukraina bli några "vinnare" på det på sikt.
.

Kriget tar slut när väst slutar ge ukraina massa vapen.
Citera
2022-05-12, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Spelar ingen roll om azov funnits eller ej. Hade det inte varit azov hade det varit något annat. Då hade pruttin kört på propaganda om att typ usa tagit över ukrainas ledning eller om ryssfientliga kannibaler.

Förmodligen hade han kört klassiker ”der juden”

”Jewish hundred” på majdan , krigsrabiner och judar i Azov, för att inte tala om jude president…

Kryllar av judar i antifashistiska/antinazitiska ukraina.
Citera
2022-05-12, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Då tar Ukraina slut, Putin kommer krigavidare i Moldavien osv.
Citera
2022-05-12, 07:33
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

Varför tror du det? Det är uppenbart att Ryssland fortsätter med nästa land efter Ukraina isf. De säger ju det själva t.o.m.
Citera
2022-05-12, 07:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ryssland håller på att köra slut på sina resurser. I juni så kommer Ryssland att tryckas tillbaka på alla återstående fronter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in