2022-05-12, 05:18
Medlem
"Hur fan kan någon stödja den ukrainska regimen?"

Efter månader och år av totalt svartvit propaganda där ukrainska regimen är goda hjältar som hyllas systematiskt med total censur av alla nyheter som kan uppfattas negativt,

finns det alltid ett antal människor som låter sig luras.

Helt oberoende av hur verkligheten ser ut.
Citera
2022-05-12, 05:23
Medlem
https://zaborona.com/en/the-national-policy-institute-has-compiled-a-dossier-accusing-sergei-korotkikh-of-working-for-russia n-intelligence-services-the-dossiers-author-was-later-assaulted/

En väldigt intressant artikel om hur ryska och vitryska regimen har hanterat detta med neo-nazismen
Citera
2022-05-12, 06:47
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
https://zaborona.com/en/the-national-policy-institute-has-compiled-a-dossier-accusing-sergei-korotkikh-of-working-for-russia n-intelligence-services-the-dossiers-author-was-later-assaulted/

En väldigt intressant artikel om hur ryska och vitryska regimen har hanterat detta med neo-nazismen

Så den första ukrainske nassen är rädd för att hans motståndare ska slå han ELLER gräva upp skeletbenen på hans döda mor?

Hmmm tillåt mig att tvivla.

Den andra nämnda nassen verkar vara en av filurerna som dagarna innan av filmar gatorna rena från lik i det av MI6 i samband med Butcha-spektaklet.

https://t.me/Reality_Theories/5359

Det kan eventuellt ligga honom i fatet. Kanske. Om man hårddrar det i en stalinistisk typ av rättegång.
Men det bevisar fortfarande att ryssen är fri från skuld från butcha-spektaklet och stäker misstankarna mot mi6 och sbu.

Men sedan kommer man till nästan slutet där artikeln mer behövligt tydligt visar sitt sanna ansikte:

Based on a good deal of evidence, Zaborona then suggested that the National Militia, subordinate to the political party of the creator of the Azov regiment, Andrei Biletsky, the National Corps, were fulfilling the political orders of Interior Minister Arsen Avakov, who did not want Petro Poroshenko to win the elections. The authors of the dossier argue that the Korotkikhs could have had a broader motive: facilitating the political rise of the so-called “Dnepropetrovsk clan” led by the wanted Ukrainian oligarch Igor Kolomoisky, who aims to align Ukrainian politics with Russian interests.

Här läser vi underförstått att Poroshenko är bra och avakov ond.

Verkligheten berättar vidare för oss att Kolomoisky visade sig vara ytterst förtrolig med sina judiska vänner i NY & Beltways intressen.

Till sist... korotikh är ju vitryss. Varför ska ryssarna åtala och eftersöka han och inte vitryssarna?

Det här alltsammans luktar vad det onnekligen lär vara... En hit piece av ologarken poroshenko - precis som när man försökte producera smuts på Trump då han upplevde Hillary som mer lockande. Och fastnade sedemera med skägget i brevlådan.

Det denna artikeln berättar med all tydlighet dock är vilket fasansfullt genomkorrumperat land ukraina är och så besudlad det är av diverse typer av nazister som skrämmer folk och regering till tystnad/lydnad.

Vilket i sig visar att allt ryssarna försökt förmedla till världen faktiskt stämmer.

Beväpna dessa dårar med västerländska vapen och ingen vet hur morgondagen slutar, inkl våra egna raketgevär användas mot ordningsmakten av kaosblattarna. Detta när nazisterna fått ordning på vapen- och drogsmugglingen i de nya failed state Ukraina som väntar runt hörnet.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2022-05-12 kl. 06:50.
Citera
2022-05-12, 07:26
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
"Hur fan kan någon stödja den ukrainska regimen?"

Efter månader och år av totalt svartvit propaganda där ukrainska regimen är goda hjältar som hyllas systematiskt med total censur av alla nyheter som kan uppfattas negativt,

finns det alltid ett antal människor som låter sig luras.

Helt oberoende av hur verkligheten ser ut.
Fria medier över hela världen säger en sak. Rysk statlig media säger en annan och får i mindre utsträckning ryggdunkar av alternativmedia. Givetvis måste det vara hela världens fria media som är censurerade. Sanningen finns i den ryska statligt kontrollerade median och på swebbTV.

Är det så en fritänkare resonerar?
Citera
2022-05-12, 07:42
Medlem
Mycket snack om nazister här , den största nazisten här är väl den gubben som dog 1954 och som Putin grävde upp och flyttade till Moskva i mitten på 00 talet. Min store inspiratör brukar väl Putin säga om honom.
Citera
2022-05-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Mycket snack om nazister här , den största nazisten här är väl den gubben som dog 1954 och som Putin grävde upp och flyttade till Moskva i mitten på 00 talet. Min store inspiratör brukar väl Putin säga om honom.

Men snälla… Stalin besegrade nazismen. Att kalla Stalin för nazist är verkligen totalt historielöst. Inte för att Putin har något gemensamt ideologiskt för den delen
Citera
2022-05-12, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Men snälla… Stalin besegrade nazismen. Att kalla Stalin för nazist är verkligen totalt historielöst. Inte för att Putin har något gemensamt ideologiskt för den delen
Dessutom fick Goback inte ens dödsåret rätt. Stalin dog i mars 1953.
Citera
2022-05-12, 08:28
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
2014 genomförde CIA en statskupp mot den demokratiskt valde presidenten Viktor Janukovytj.
Sedan dess har läget förvärrats och Ukraina är nu en skurkstat till 100 %.

* All opposition har förbjudits. Oppositionsledare fängslas.
* Över 10 000 etniska ryssar mördades i Donbass mellan 2014 och 2021.
* Ukraina drev ett stort antal biovapenlabb innan Putin stoppade dem.

Personer som vill förhandla fram en fred med Ryssland mördas. Krigsfångar torteras och mördas. Ukrainska regimkritiker utomlands riskerar många år i fängelse.

Istället för att gå med på Rysslands rimliga krav (som neutral status för Ukraina och självstyre för Donbass) använder Klaus Schwab-lakejen och knarkaren Zelenskyj etniska ukrainare som kanonmat i globalisternas proxykrig mot Ryssland.

Klaus Schwab-lakejen Magdalena Andersson går emot den svenska utrikespolitiska linjen sedan mitten av 1900-talet och skickar vapen till Zelenskyj-regimen.
Byt skiva, din pajas. Kremls narrativ är bara löjlig.
Citera
2022-05-12, 08:35
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Fria medier över hela världen säger en sak. Rysk statlig media säger en annan och får i mindre utsträckning ryggdunkar av alternativmedia. Givetvis måste det vara hela världens fria media som är censurerade. Sanningen finns i den ryska statligt kontrollerade median och på swebbTV.

De här är inte fritänkare. De är människor som är emot fritänkande. En del av dem är kritiska mot västs MSM (precis som jag) men i desperation så sväljer de MSM’s motsvarighets lögner i Ryssland.
Flera av dem är serber. Ett riktigt kukusugarfolk.
Citera
2022-05-12, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
De här är inte fritänkare. De är människor som är emot fritänkande. En del av dem är kritiska mot västs MSM (precis som jag) men i desperation så sväljer de MSM’s motsvarighets lögner i Ryssland.

Det finns inga lögner i trådstarten.

Problemet är att personer som du tror att det bara finns två sidor.

Antingen stöder man den angloamerikanska oligarkin eller så stöder man Ryssland. Enligt dig.

Jag ser det här ur ett europeiskt perspektiv.

Europa gynnas inte av att Biden-administrationen/CIA/Den djupa staten förlänger konflikten i Ukraina eller att den saboterar den europeiska ekonomin genom att hindra införseln av någorlunda billig rysk energi.
Citera
2022-05-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

Vi tar ett tre enkla exempel:

Hur många gånger sedan ryssland anföll har du hört i "fria medier":
1. Att det bor ca 7 miljoner ryssar i Ukraina?

2. Att det pågått ett inbördeskrig i Ukraina i 8 år mellan dessa ryssar och övriga ukraina, med tusentals döda på varje sida?

3. Att 1 & 2 ovan var ett av rysslands motiv att gå in i Ukraina?

Jag har inte hört det en enda gång, men det är enkelt att själv kolla upp fakta.

Jag har flera gånger hört folk detaljerat rabbla upp hur vansinnig attacken är, som ett eko från "fri" PK-media, och avdluta med ett "jag fattar inte alls varför ryssland anfaller, Putin måste vara helt galen och ond, det kan inte finnas någon annan förklaring"

Och det räcker med att inte hålla med till 100% om exakt allt, så är man ett rysstroll och putlerist, som anser att exakt allt från rysk statsmedia är sant.
Senast redigerad av hivnegativ 2022-05-12 kl. 10:16.
Citera
2022-05-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jag är kritisk mot MSM.

Jag är kritisk mot rysk statsmedia.

Jag är kritisk mot att sverige släppt in horder av Serber.

Jag är kritisk mot dig, eftersom jag inte sväljer raljerande från någon.

"Fritänkate" är ett subjektivt flumbegrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in