2022-05-11, 23:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Om overskriften var vinklet "lørenskogsiktet dropper krypto og satser på ren søm" så hadde hele akersgata vært der på 10 sek. Men leser man artikkelen så skjønner man at dette er 2 sider om svada og lokalt spaltefyll om folk som vil være fine i tøyet på 17. mai. Bildet av RU kommer helt til sist uten videre seremoni. Det er åpenbart at budstikka ikke var visst hvem de tok bilde av. For meg virker det mer som at RU nok en gang i livet hopper naivt inn i noe han blir spurt om uten å tenke på konsekvensene. Fasaden som dresselger med målebånd rundt halsen skal man ikke kimse av.

Budstikka visste det nok ikke nei. Jeg tenker mer at det passet RU fint å posere
med, som du sier, "ren søm". Ærlig arbe'.
Citera
2022-05-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Han har jo levd i disse forberedelsene. Vært livet hans, hverdagen hans.

Et sidespor. Har lest om tørke og gamle levninger som har dukket opp i en innsjø ved Las Vegas, Nevada.

Og så leser jeg om lav fyllingsgrad og lav vannstand i diverse vannmagasiner på Østlandet.

Er vannstanden i småvann og småtjern også lav. Tenkte på nærområdet der AE kan ha blitt dumpet. Hvis vannstanden skulle bli veldig lav, ville det kanskje øke sjansene for at levningene hennes kunne bli funnet av tilfeldig forbipasserende.

Jeg bare lurer.
De snakker om alternativet at hun ev er dumpet i Langvannet eller Vesletjern i VGs krimpod i “Lørenskog- saken: Løsningen kan komme plutselig» fra 23/3/22.
Der nevner de Grande-saken:
https://www.dagbladet.no/nyheter/dumpet-grande-i-oyeren/65462055
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6AVpo/tiltalt-torpedo-doede
Liket av Geir Grande som ble dumpet i Øyeren, ble aldri funnet.
De snakker også om hvor lite Langvannet er i forhold til Øyeren, og at det ville være en del flere potensielle vitner ved Langvannet, og at det gjør den muligheten svært liten.
Samtidig nevner de at Langvannet ikke ble så veldig nøye undersøkt.
Jeg kan ikke finne at likhund ble brukt ved Langvannet, kun dykkere, men svenske likhunder ble brukt ved Vesletjern, som ligger få hundre meter unna huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-pagriper-ikke-bedragere-i-anne-elisabeth-hagen-saken/s/12-95-3423678517

På den annen side finner man artikler om gjedder i Langvannet. https://www.lorenskog.kommune.no/tjenester/kultur-idrett-og-fritid/park-idrett-og-fritidsaktiviteter/tur-og-friluftsliv/var-sommer-og-hostaktiviteter/jakt-og-fiske/
Så har det skjedd på natten, så, ja, tja, men ballen er lagt død sannsynligvis/forhåpentligvis med god grunn.
Nå er det kontantkort som gjelder.
Påtaleansvarlig Gjermund Hansen lyder optimistisk, sier de spisser seg inn på 68- nr via de andre numrene. Tror noen skjelver i buksene nå.
Citera
2022-05-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om du läser eller har läst tråden från och med 28 april 2020 och framåt till dags datum kan man bilda sig en egen uppfattning om vad det är som har hänt med AEH.

Lyssna på Krimpodden VG den 5 maj 2022 och den 6 maj 2022.

https://www.vg.no/podkast/vgtv/program/100417

Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Planleggingen begynte i 1994.
Jeg kan jo ikke vite om du sitter med innside informasjon, men tenker at det kanskje kan være at du tenker høyt. Lurer på hvor lenge TH har journalført når naboene dro på arbeide/ ferie, gjennom å skrive ned bilnumre mm.
Citera
2022-05-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
De snakker om alternativet at hun ev er dumpet i Langvannet eller Vesletjern i VGs krimpod i “Lørenskog- saken: Løsningen kan komme plutselig» fra 23/3/22.
Der nevner de Grande-saken:
https://www.dagbladet.no/nyheter/dumpet-grande-i-oyeren/65462055
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6AVpo/tiltalt-torpedo-doede
Liket av Geir Grande som ble dumpet i Øyeren, ble aldri funnet.
De snakker også om hvor lite Langvannet er i forhold til Øyeren, og at det ville være en del flere potensielle vitner ved Langvannet, og at det gjør den muligheten svært liten.
Samtidig nevner de at Langvannet ikke ble så veldig nøye undersøkt.
Jeg kan ikke finne at likhund ble brukt ved Langvannet, kun dykkere, men svenske likhunder ble brukt ved Vesletjern, som ligger få hundre meter unna huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-pagriper-ikke-bedragere-i-anne-elisabeth-hagen-saken/s/12-95-3423678517

På den annen side finner man artikler om gjedder i Langvannet. https://www.lorenskog.kommune.no/tjenester/kultur-idrett-og-fritid/park-idrett-og-fritidsaktiviteter/tur-og-friluftsliv/var-sommer-og-hostaktiviteter/jakt-og-fiske/
Så har det skjedd på natten, så, ja, tja, men ballen er lagt død sannsynligvis/forhåpentligvis med god grunn.
Nå er det kontantkort som gjelder.
Påtaleansvarlig Gjermund Hansen lyder optimistisk, sier de spisser seg inn på 68- nr via de andre numrene. Tror noen skjelver i buksene nå.

Politiet har lett etter levningene hennes på flere hundre forskjellige lokasjoner.

Tidligere i tråden var det nevnt at TH kunne ha kjørt innover i marka, langs skogsveier, noen steder måtte han ha hatt nøkkel for å åpne bommer, men at det skal være flere små vann langs disse veiene, og det tar heller ikke lang tid å kjøre dit, og det skulle gå an uten å passere bomstasjoner eller andre overvåkningskamera eller registreringer.

Tror det var i retning skytebane, så TH burde være kjent der.

At det er lav vannstand i elverkenes magasiner skyldes vel at de har produsert og solgt mye strøm slik at vannet er blitt tappet ned. Og så skal det angivelig ha vært lite nedbør og lite snø i fjellet.

Men er det lite vann i disse tjernene innover i marka. Ikke sikkert det er det. Ikke sikkert at vannstanden generelt er veldig lav.

Edit

Mener den svenske likhunden som fant Kim Wall søkte i Langvannet. Uten å markere.

Jeg håper 68-nummeret vil bringe etterforskningen fremover. God tro på det.
Senast redigerad av kornblomst 2022-05-12 kl. 00:44. Anledning: Edit
Citera
2022-05-12, 01:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mener den svenske likhunden som fant Kim Wall søkte i Langvannet. Uten å markere.

Tror ikke den ville markert dersom AE lå dypt nedi mudderet på bunnen.
Uansett er det vanskelig å tenke seg at det er der hun er, siden det er så
mye bebyggelse og folk i nærheten. Særdeles vanskelig sted å dumpe et
lik uten risiko for å bli observert.

Et annet argument mot Langvannet og lignende opplagte steder er den
vanvittig langsiktige og grundige planleggingen i forkant. Hvis dette
kryptorigget har vært planlagt i nesten halvannet år, kan man vel tenke
seg at selve drapet og skjuling av liket må ha vært enda bedre forberedt.
Jeg mener det er grunn til å tro at selve drapsplanen kan ha vært klar
allerede da RU kom inn i bildet.
Citera
2022-05-12, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg kan jo ikke vite om du sitter med innside informasjon, men tenker at det kanskje kan være at du tenker høyt. Lurer på hvor lenge TH har journalført når naboene dro på arbeide/ ferie, gjennom å skrive ned bilnumre mm.

Jag sitter inte på någon innsides information. Det är med ett sunt förnufts tänkande som har gjort att jag har kommit fram till vad som kan ha hänt AEH utifrån allt vad som har blivit skrivit i tråden från och med 28 april 2020 till dags datum. Men det har tagit mig tid till att tänka ut om det kan ha varit rimligt.

Sunt förnuft kan betyda: En person med sunt förnuft har med andra ord förståelse för vardagliga problem, och/eller intuitiv uppfattning om rätt och fel.
Citera
2022-05-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
kan man vel tenke

Jeg tror at drapsplanen har nok vaert forberedt siden år 2011 året etter den tredje ektepakten som blev skrivit år 2010 men ikke signert av to vitnen.
Citera
2022-05-12, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror ikke den ville markert dersom AE lå dypt nedi mudderet på bunnen.
Uansett er det vanskelig å tenke seg at det er der hun er, siden det er så
mye bebyggelse og folk i nærheten. Særdeles vanskelig sted å dumpe et
lik uten risiko for å bli observert.

Et annet argument mot Langvannet og lignende opplagte steder er den
vanvittig langsiktige og grundige planleggingen i forkant. Hvis dette
kryptorigget har vært planlagt i nesten halvannet år, kan man vel tenke

Enig. Tror planen besto av flere «delplaner».

kryptorigget var den siste av dem, og ble løsningen på hvordan «betale kidnappere», uten at politiet kunne se hvem som mottok pengene, og uten reelle kidnappere
Citera
2022-05-12, 07:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Var det en mikroskopisk sjanse for å finne liket til AE, ville TH aldri utlovet dusør på 10 millioner. At dusøren kun gjelder funn av AE underbygger dette sterkt. Liket må enten være oppløst eller brent.
Citera
2022-05-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag sitter inte på någon innsides information. Det är med ett sunt förnufts tänkande som har gjort att jag har kommit fram till vad som kan ha hänt AEH utifrån allt vad som har blivit skrivit i tråden från och med 28 april 2020 till dags datum. Men det har tagit mig tid till att tänka ut om det kan ha varit rimligt.

Sunt förnuft kan betyda: En person med sunt förnuft har med andra ord förståelse för vardagliga problem, och/eller intuitiv uppfattning om rätt och fel.
Lyder logisk. Jeg vet ikke hvorfor, men ditt sitat kom også med i boksen, trodde det kun var Troverdig jeg siterte men ok. 😅
Citera
2022-05-12, 10:47
Medlem
first.springs avatar
XMR droppet over 18% siste døgn og er nå nede i 128 USD. Overføringen fra TH ble vekslet inn på mellom 80 og 90 USD. KryptoGM bør selge nå for å sikre noe gevinst. På et tidspunkt var XMR jo oppe på over 500 USD.

Tipper KryptoGM synes akkurat det brenner mer enn at politiet leter i blinde etter et uregistrert simkort.
Citera
2022-05-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
XMR droppet over 18% siste døgn og er nå nede i 128 USD. Overføringen fra TH ble vekslet inn på mellom 80 og 90 USD. KryptoGM bør selge nå for å sikre noe gevinst. På et tidspunkt var XMR jo oppe på over 500 USD.

Tipper KryptoGM synes akkurat det brenner mer enn at politiet leter i blinde etter et uregistrert simkort.

Har ikke så peiling på dette med kryptorigget, men kan Moneroene allerede være vekslet inn i noe annet, ordinær valuta feks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in