2022-05-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harbos89
Något som slår mig är hur lika de har castat Robinson 2022 och 2021 avseende personlighetstyper.

Tänker det finns slående likheter mellan dessa i stort:

Andreas- Filip
Johanna- Desiree
Wrenkler- Tommie
Dennis- Henrik
Alex- Mattias

Ja några fler?
Hur kan du säga att Johanna och Desiree är lika? Kanske till utseendet men inte så mycket personligheten. Shevin och Hanna är som en blandning av Johanna. Hannas mycket feministiska sida blandat med Shevins mobbarsida.
2022-05-11, 17:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det är hon ju och det är bara ett konstaterande av faktum. Men vissa hittar ju rasism i allt. I vilket fall är det irrelevant då Tommie säger att det var riktat till hela gruppen. Inte bara Angela.

Jag letar inte efter rasism i allt och jag tror att Angela letar eller snarare är mycket känslig för rasistiska uttryck. Man kanske blir så känslig om man har utsatts för det under sin livstid? Inte vet jag - för jag är född med vit hud och i Sverige och har endast kunnat se hur rasism frodas och då inte enbart i Sverige utan även i andra länder - men som sagt var: inte blivit utsatt själv. Som jag har sagt tidigare (fast jag inte känner Tommie eller Angela personligen) så har det blivit mycket olyckliga ordval och de tolkar det helt klart olika. Sedan tycker jag att Tommie som vuxen människa borde ha tänkt på vad han säger ÄVEN om han varit precis som alla andra, trött och i svält och i en pressad situation.
2022-05-11, 17:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag ser Tommie (av vad vi har sett i TVrutan och vad som har skrivit om honom) som en naiv vuxen. Han vill inte illa men har patriarkaliskt synsätt och ett klumpigt sätt att säga saker på som t ex en känslig person kan ta mycket illa vid sig och då menar jag Angela. Men i och med att han gjort detta (enligt produktionen) så förstår jag att de tog bort honom från Robinson.

Däremot begriper jag INTE att Shevin och Hayes får vara kvar. De har också gjort stora övertramp kan jag tycka.

Om man är så fruktansvärt lättstött så borde man inte ställa upp i program som Robinson.
2022-05-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Skriver man omvänd rasism tänker jag att de flesta är införstådda med begreppet, men det är kanske inte så.

Jag tror dom flesta förstår, men reflekterar man över uttrycket är det ju ett extremt bisarrt uttryck. Och att börja gapa om "omvänd rasism" när en vit person blir diskriminerad för sin hudfärg är ju alltjämt jättekonstigt.

Nej, begrav det där jävla uttrycket och kalla en spade för en spade istället för att snurra till det.
2022-05-11, 17:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Tydligen hann jag till sista stycket och sovra ut det viktiga (läs kontentan av mina tidigare inlägg).

Citera inte mig om du inte vill ha svar på tal.

Tror inte att jag har citerat dig utan konstaterar bara att du INTE i samma stund som jag lagt ut länkarna hunnit läsa dem ordentligt. Rent fysiskt omöjligt.
2022-05-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tror inte att jag har citerat dig utan konstaterar bara att du INTE i samma stund som jag lagt ut länkarna hunnit läsa dem ordentligt. Rent fysiskt omöjligt.

Du tror inte att du har citerat mig när du faktiskt har gjort det? Dina länkar övertygade inte mig, försök finna dig i det.

Dåre.
2022-05-11, 17:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Om man är så fruktansvärt lättstött så borde man inte ställa upp i program som Robinson.

Det håller jag fullständigt med dig om!
2022-05-11, 17:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Du tror inte att du har citerat mig när du faktiskt har gjort det? Dina länkar övertygade inte mig, försök finna dig i det.

Dåre.

Du skriver under ditt inlägg med ordet "Dåre". Totalt komiskt och jag presenterar mig som "Diplomat" dvs låt folk få tycka det de vill och respektera det!
2022-05-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
kom igen Tommie är bara jävligt korkad människa och han är ingen rasist.

Han verkar lida av högintelligent dumhet
2022-05-11, 17:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Då borde hon ju bli diskad. Det är ju strängt förbjudet att anmärka på hudfärg på något sätt.
Hon har ju dock gjorde det nu efter robinson redan spelats in
2022-05-11, 18:03
Medlem
Den här historien om vita tänder tror jag verkligen mer på Tommie, att han sa det till alla för att dem hade borstat tänderna. Angela har ju gula tänder! (inte så konstigt när man är äldre)

Om Angelas "tand version" skulle stämma så skulle det nog isåfall vara ett hån mot hennes gula tänder, inte att hon är svart. Typ haha du har ju gula tänder så finns inte en chans att dina tänder skulle lysa i mörkret.
Senast redigerad av chaga 2022-05-11 kl. 19:02.
2022-05-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Med tanke på hur mycket skit Angela själv har snackat i Robinson känner jag ingen sympati med henne. Dessutom var incidenten med att hon får le i mörkret ganska feltolkad utav henne. Det har väl att göra med hennes vita tänder och inte med hennes svarta hy i mörkret. I mörkret är fasen alla hudfärger svåra att se.

Angela uppger att Hayes ställde ett ultimatum – att skicka ut Tommie Gyllin eller fixa en båt åt honom, Shevin och Angela så att de kunde avbryta sin medverkan och åka hem.
https://nyheter24.se/noje/tv/1024948-nyheter24-avslojar-tommie-gyllin-fick-lamna-robinson-efter-rasistisk-attack

Nånting säger mig att det var ett tomt hot från skithögen Hayes om att de tre skulle frivilligt ge upp sin plats. Angela kanske men knappast de andra två. Enligt det som står i artikeln alltså. Angående Tommie så verkar han inte ha koll på att ordet n**** är tabu i det svenska samhället och säkert i fler länder.

Att produktionen inte lät Hayes åka hem då istället. Han skulle ju åkt hem för länge sen. Då hade produktionens miss om att låta han vara kvar efter hoten ordnat upp sig en liiiiten aning.

Blir arg på att det var Hayes. Hade hellre sett att Shevin gjorde det, visst hon är mobbare, men Hayes är ju en ännu mer solklar kandidat att kasta ut eftersom de har hans hot på video. Det är liksom inte ens något att diskutera om, bara kasta ut han långt långt bort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in