2022-05-11, 01:03
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dvs Angela ljuger.

nej finns inget som säger att hon gör det. Nu ska jag äta en piggelin och orkar inte tjafsa med massa vita medåldersmän som ska försvara sin "grottbroder".

heja angela!
2022-05-11, 01:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
nej finns inget som säger att hon gör det. Nu ska jag äta en piggelin och orkar inte tjafsa med massa vita medåldersmän som ska försvara sin "grottbroder".

heja angela!

Jo. Med tanke på att hon har stora problem sedan tidigare att komma ihåg vem som sagt vad och när, att hon inte röstade på Tommie i örådet trots att hon ska ha gråtit i flera dagar samt att det finns vittnen som stödjer Tommies version.

Förstår dock att din vänsterblivna feministhjärna inte kan tänka i mer än ett steg åt gången.
2022-05-11, 01:06
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ja. Det fanns vittnen som stödde Tommies version. Det säger allt. Hayes får sitta och hota andra deltagare utan konsekvenser, men det är såklart ok enligt dig då han är svart.

hayes har aldrig hotat någon och det vet du själv med. se till kontexten.

tv4 framställer hayes lite smårasistiskt så att även de inser att det funkar att ha en hippie-hitler kvar i produktionen säger allt.

tjillivippen.
2022-05-11, 01:06
Medlem
Citat:

heja angela!

Finns inget som bevisar att hon talar sanning heller.
2022-05-11, 01:08
Medlem
Klossmongos avatar
Sån himla löjlig anledning till att utesluta någon ur Robinson.

Tommie berättar "Vi hade fått tandkräm av Mattias och vi alla låg där och jag sa till alla att 'nu får ni le så att jag inte trampar på någon”.

Han skämtade ju!

Tycker även det verkar märkligt att Angela som alltid är rapp i käften och ger svar på tal, inte skulle vågat säga något- gått och grunnat på det i flera dagar- för att sedan plötsligt börja böla. Det låter inte så Angela- aktigt.
Hon har ju hittills varit mer impulsiv och hetsig än en grubblare.

Så Tommie åkte ut p.g.a en liten felsägning som inte ens var illa menat.
Men det är okej för Angela att tortera krabbor och för Hayes att hota Mattias och komma med nedlåtande kommentarer som att "Gå in i skogen och skaffa dej ett par pungkulor".
Och för Shevin att mobba Joel.
Mycket märkligt!
2022-05-11, 01:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

tv4 framställer hayes lite smårasistiskt så att även de inser att det funkar att ha en hippie-hitler kvar i produktionen säger allt.

tjillivippen.

Jo. Det har han. Han säger att han ska krossa Mattias, att han ska bryta armen av honom samt att han ska göra allt i sin makt för att göra honom illa. Han döper dessutom ett utedass efter honom.

Detta är långt mycket värre än att säga "negerhår". Men du tar Hayes i försvar bara för att han är svart. Hade Mattias döpt dasset till "skithuset Hayes" skulle du gått i taket över den "uppenbara rasismen".
2022-05-11, 01:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

tjillivippen.
Jo Hayes har hotat att bryta av armen på Mattias. Om det inte är hot så vet jag inte. Och självklart borde han slängts ut. Dessutom bemötte Mattias honom på plats och berättade hur rädd han var för honom.
2022-05-11, 01:11
Medlem
"Varför sitter du där med ditt negerhår" hahaha Ajo så sa han säkert. låter verkligen extremt troligt. Ingen kan väll va dum nog att tro på Angelas version?
2022-05-11, 01:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jo. Det har han. Han säger att han ska krossa Mattias, att han ska bryta armen av honom samt att han ska göra allt i sin makt för att göra honom illa. Han döper dessutom ett utedass efter honom.

Detta är långt mycket värre än att säga "negerhår". Men du tar Hayes i försvar bara för att han är svart. Hade Mattias döpt dasset till "skithuset Hayes" skulle du gått i taket över den "uppenbara rasismen".
Väl talat!
2022-05-11, 01:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miha55
"Varför sitter du där med ditt negerhår" hahaha Ajo så sa han säkert. låter verkligen extremt troligt. Ingen kan väll va dum nog att tro på Angelas version?

Jodå. bombacci, micro113 och andra feminister här i tråden är väldigt snabb med att tro på Angela och måla upp Tommie som Hitlers ättling.
2022-05-11, 01:12
Medlem
Citat:
och?
Så du ser ingen skillnad med att säga negerboll och kalla en person för neger?
Citat:
Nej, det fanns vittnen och tommie uttryckte sig märkligt om kvinnor m.m. på olika områden med. Tv4 ansåg att han var för sexistisk och rasistisk så de var tvungna att plocka bort han. Det säger allt.
Källa tack. Aftonbladets artikel räcker inte för dina påståenden tyvärr.
Citat:

heja angela!
Det finns inget som styrker det hon säger. Det är bara hennes egna ord som inte skulle hålla i en rättegång. Det kan även räknas som förtal. Eftersom Angela anklagar Tommie så ligger bevisbördan på Angela, inte på Tommie. Det finns inget känt vittne som styrker det Angela säger.
Senast redigerad av david-taxi 2022-05-11 kl. 01:18.
2022-05-11, 01:13
Medlem
xcoms avatar
Citat:

tjillivippen.

Nu har jag träffas Hayes flera gånger i olika sammanhang, och i mitt tycke en jävligt skön person, även om han kan se lite elak ut ibland, problemet med dig är att du hade tyckt precis tvärtom, om det hade varit en 2 meters 140 kilos vit man som sagt att jag ska döda dig till en 65 kilos färgad man inför en tävling. Nu tycker jag personligen att Mattias är en ynkrygg och förstorar upp det nåt fruktansvärt, även om att döpa dasset var rätt onödigt och lågt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in