2022-05-10, 19:53
Medlem
Yokosunas avatar
Vad fan har tommie sagt?
2022-05-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ja, men TV4 har alltid klippt bort allt som visar kvinnlig nakenhet. Däremot har vi under åren som gått fått se en hel del mansarslen och snoppar. Minns året då Hjaltmyr var med 2011, då började första avsnittet med att alla manliga deltagare blev av med sina kläder och var tvungna att springa typ 100 meter längs med stranden helnäck för att få tillbaka sina kläder. TV4 visade allt då, det var full frontal male nudity. Riktigt förnedrande mot de männen men det var ingen som brydde sig om det förstås. Ni kan ju föreställa er vilket jävla liv det hade blivit om TV4 utsatt alla kvinnliga deltagare det året för samma grej.

Jag vill minnas att TV4 i årets säsong visat Filip helnäck bakifrån när han går ner och tar sig ett kvällsdopp. Så produktionen är fortfarande helt okej med att objektifiera och visa nakna män, men med kvinnor? Åh nej, det vore ju sexistiskt.
Jag håller med. Dags för samhället att normalisera nakenhet. Vi är födda nakna, vad är det som är så konstigt med att vara naken?
2022-05-10, 19:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna
Vad fan har tommie sagt?
att hon är en 5-barnsmamma som är bra på att föda oss! ?

Jessica? hade hår i armhålan, jag känner mig redo att knulla!
2022-05-10, 19:55
Medlem
DyslexiKungens avatar
Va tråkigt Tommie Dileva var ju min favorit
2022-05-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoooth
Uppnå jämställdhet borde ligga i allas intresse. Ledsen men dina meningar är skeva. byta namn - offer - stark - fail - månlandning - gråzoner? Låter som ett fyllemeddelande. Har aldrig förstått när folk hakar upp sig över ordet "feminism", varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden för att folk som är emot jämställdhet tycker att ordet är laddat och "låter fel"? Ledsen men tror inte det är feministhatarnas veto som ska avgöra det.

"Sträva efter något man aldrig kommer nå" - Jo där prickar du rätt. Det är bara att blicka mot USA just nu för att se hur lätt det är att ta bort lagar och rättigheter som dessförinnan tagit årtionden att uppnå (syftar såklart på aborträtten).

Vi behöver såklart inte tänka lika och det är såklart okej. Däremot så diskuterar vi inte längre forumets ämne och därmed lämnar jag den här diskussionen.
Haha whatever, I dont care. Jag är man. Kalla det vad du vill. Hanna + Desiree + Jessica kommer aldrig få samma förutsättningar som män så länge dom kallar sig feminister. Tror du jag bryr mig? Nej. Jag försökte bara vara till hjälp. Hur ska dom ens kunna veta när dom "nått" målet? Man vet när man landat på månen. Det du förespråkar är att alla människor nån gång kommer vara lyckliga, hur ska du kunna mäta det? Det går inte.

"varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden" .... Jadu, varför ändra värderingar som existerat i tusentals år? Samma dumma fråga
Medlem
Citat:
Vad fan har tommie sagt?
Han är inte feminist. Det räcker för att skicka hem honom. Sverige 2022 är ett skitland.
Medlem
Citat:
Vad fan har tommie sagt?

Det finns biologiska skillnader mellan kvinnor och män.
2022-05-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, det kommer aldrig gå så länge man använder fel språk. Det går inte normalisera något om man uttrycker det på ett annorlunda sätt jämfört med allt annat. Det är det som är ironin som feminister inte fattar. Man kan inte kalla det "gay marriage" och samtidigt vilja normalisera det. Det ska bara heta "marriage". Varje gång du säger "feminism" så bekräftar du att "kvinnan är offret, inte mannen" och det kommer förbli så, tills man byter ut namnet/ordet. Det måste bli en gemensam kamp om man vill lyckas. Spelar ingen roll vad det är för ursprung. Det är 2022, förnya ordet, vänta inte till 2122! Enough off-topic, kan inte skicka PM för ditt konto är för nytt.

Precis, det heter inte gay-marriage utan marriage och det är också en del feminism står för. Varför tror folk att feminism står för offer? Vart kommer det ifrån?
2022-05-10, 19:58
Avslutad
Vilken fars detta har blivit, who's next
2022-05-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoooth
Precis, det heter inte gay-marriage utan marriage och det är också en del feminism står för. Varför tror folk att feminism står för offer? Vart kommer det ifrån?
Det hette gay marriage tills man bytte namnet! Det har inget med feminism att göra. Ni vill bara ta credit för det. Vi får sluta skriva off-topic nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Haha whatever, I dont care. Jag är man. Kalla det vad du vill. Hanna + Desiree + Jessica kommer aldrig få samma förutsättningar som män så länge dom kallar sig feminister. Tror du jag bryr mig? Nej. Jag försökte bara vara till hjälp. Hur ska dom ens kunna veta när dom "nått" målet? Man vet när man landat på månen. Det du förespråkar är att alla människor nån gång kommer vara lyckliga, hur ska du kunna mäta det? Det går inte.

"varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden" .... Jadu, varför ändra värderingar som existerat i tusentals år? Samma dumma fråga

Tror du glömde hela citatet så jag hjälper dig lite:

"varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden för att folk som är emot jämställdhet tycker att ordet är laddat och "låter fel"? Ledsen men tror inte det är feministhatarnas veto som ska avgöra det."
Medlem
Jag älskar för övrigt tacksamheten män som cuckar för feminister får, dvs ingen =D Tommies gäster till bögborgen betedde sig som att det var en uppoffring å deras sida, och när Filip sedan simpade för Jessica fick han ingetsomhelst i gengäld, jag älskar det! :'-) Om det inte framgått - vik er aldrig för feminister och otacksamma brudar! Om du inte är en syltrygg förstås, då är det fritt fram :-))

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in