Citat:
Ursprungligen postat av
smoooth
Uppnå jämställdhet borde ligga i allas intresse. Ledsen men dina meningar är skeva. byta namn - offer - stark - fail - månlandning - gråzoner? Låter som ett fyllemeddelande. Har aldrig förstått när folk hakar upp sig över ordet "feminism", varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden för att folk som är emot jämställdhet tycker att ordet är laddat och "låter fel"? Ledsen men tror inte det är feministhatarnas veto som ska avgöra det.
"Sträva efter något man aldrig kommer nå" - Jo där prickar du rätt. Det är bara att blicka mot USA just nu för att se hur lätt det är att ta bort lagar och rättigheter som dessförinnan tagit årtionden att uppnå (syftar såklart på aborträtten).
Vi behöver såklart inte tänka lika och det är såklart okej. Däremot så diskuterar vi inte längre forumets ämne och därmed lämnar jag den här diskussionen.
Haha whatever, I dont care. Jag är man. Kalla det vad du vill. Hanna + Desiree + Jessica kommer aldrig få samma förutsättningar som män så länge dom kallar sig feminister. Tror du jag bryr mig? Nej. Jag försökte bara vara till hjälp. Hur ska dom ens kunna veta när dom "nått" målet? Man vet när man landat på månen. Det du förespråkar är att alla människor nån gång kommer vara lyckliga, hur ska du kunna mäta det? Det går inte.
"varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden" .... Jadu, varför ändra värderingar som existerat i tusentals år? Samma dumma fråga