2022-05-10, 19:27
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Snarare hos ryssarnas memer, som förts vidare ifrån generation till generation. För mongolerna som lever i Mongoliet verksr ju vara fredliga nu för tiden.
Nej dom är inte fredliga, mord och våld är på väldigt höga nivåer där
Citera
2022-05-10, 19:29
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det har jag svårt att tro. Men i så fall väntar en välförtjänt bantningskur för Azovs kloakråttor.

Om ryssarna beskyller Azov för att hålla de civila som mänskliga sköldar - nu har de civila lämnat så nu kan ju ryssarna storma verket eftersom inga civila finns kvar och kan skadas. Gulligt av ryssarna att tänka på det, verkligen.
Citera
2022-05-10, 19:32
Medlem
raskenss avatar
Ukrainska hjältar finns på alla plan. Naturligtvis får dom 400mordhot från Ryssar:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1524070165780045824?t=hjKzzgDtE3fg5tpNhUjdiw&s=19
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror du faktiskt det ?

Menar.., Putin övertog ju butiken år 1999. Sedan kan man lägga till Jeltsins år..

Tror du att befolkningen har i Ryssland börjat se igenom Putins lögner, detta då med den frihet man har haft i bagaget de sista 20-30 åren ? Eller att man kallt offrar sig som du säger.

Personligen tror jag att frågan är mycket mer komplicerad än så.

Jo, det är komplext. Men ryssar i Ryssland är ju kända för att tåla mycket liknande. Men ibland tar dt stopp, som 1905 och 1917.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det var mellan 400-800k dagligen som uppmande förädaren att avgå, det eskalerade till våldsamheter pga av förädaren som vägrade att göra det demokratiskt korrekta valet, dvs avgå då han inte var villig att göra det duman (dvs folket) beslutet.

Du verkar inte kunna ta in faktan, även om jag ger dig den, att utan nazister så hade euromaidan varit något helt annat.

Att 400,000 människor (1% av landets befolkning) åkt buss betald av USA&oligarker för att protestera mot presidenten gör det inte legitimt att jaga honom ut ur landet. Du har missförstått representativ demokrati. Presidenten gör det han tycker är bäst inom ramen för sina befogenheter, tills han inte är president längre. Sen var han en fähund, men det spelar ingen för om det var en statskupp eller inte. Slutdiskuterat för min del, du får gärna sista ordet.
Citera
2022-05-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Förstår inte, varför berättar de inte för Putin, att missilerna är slut och att kriget är förlorat, han tar det säkert som en man.
Jag ser matadoren från tjuren Ferdinand framför mig, när han inte får visa upp dig med sin cape och sitt svärd. Puttler kommer ta något sådant ungefär lika bra som en 5-åring i trotsåldern när han får veta att det inte blir nått lördagsgodis.

Att försöka hålla Puttler underrättad om motgångar måste vara ett självmordsuppdrag.
Citera
2022-05-10, 19:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ser ut som det finns förband runt Kiev, ingen vet dock hur starka de är.

www.militaryland.net

Väst har pumpat in ganska starkt luftförsvar runt Kyiv. Skulle inte förvåna mig det finns patriotsysem redan på plats. Väldig få saker skulle förvåna mig.
Citera
2022-05-10, 19:38
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Tre Brigader varav två tillhör Hemvärnet.

https://twitter.com/JominiW/status/1522989565631295489/photo/1

Detta verkar för övrigt vara ett MYCKET bra konto för en generell överblick över de olika fronterna.

Nytt för mig från att ha läst detta twitterkontots inlägg är att ryssarna ändå verkar ha ett långsamt med säkert övertag mot Ukraina runt izyum (men till stora förluster), att ryssen bygger upp sina styrkor runt Kherson där det ev kan komma en offensiv och att man även gör begränsade framstötar söder om Zaporizjzja. Ur det perspektivet ser det inte helt så bra ut för Ukraina som jag trott.

Men, det är ju bara ett enskilt twitterkonto å andra sida. Avsaknaden av förändringar på liveuamap stödjer dock det twitter-kontots analys.
Citera
2022-05-10, 19:39
Medlem
X3treams avatar
Hur går det för den fruktade ryska armen, har de intagit stålverket? Känns lite blekt att inte kunna ta det på några timmar, hur många månader har de hållit på nu?
Citera
2022-05-10, 19:41
Medlem
baggebo1s avatar
Nu kommer uppgifter om att det var Zelensky själv, på inrådan av britter, som fattade det fatala beslutet att försöka inta Ormön. Militärledningen var emot saken, men Zelensky ville visa upp en "vinst" inför segerdagen.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1524081237844975617
Citera
2022-05-10, 19:41
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ormön blev ett dyrt nöje för Ukraina. Rysslands försvarsministerium går ikväll ut med att Ukraina förlorat 14 flygpan/helikoptrar och 30 drönare (varav 9 Bayraktar) under försöken att inta ön.

https://twitter.com/AZmilitary1/status/1524066178418753537
Jag trodde det ukrainska flygvapnet totalförstördes redan första dagen av kriget

Ukraina krossar, orcherna likvideras! Inte en orch ska slippa levande ur Ukraina!
💪Slava Ukraini💪
Citera
2022-05-10, 19:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu kommer uppgifter om att det var Zelensky själv, på inrådan av britter, som fattade det fatala beslutet att försöka inta Ormön. Militärledningen var emot saken, men Zelensky ville visa upp en "vinst" inför segerdagen.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1524081237844975617

Vi väntar istället på oberoende rapportering. Dina källor är inte trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in