Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nej, det är inte demokratiskt. Det var utomparlamentariskt och det var ingen debatt. Där var lika många som var emot, men de var ute på landet. USA och oligarker betalade uppehälle och bussar för att få in demonstranter.
oj ytterligare ett naivt, känslofyllt och osubstaniserat inlägg, tur jag inte är din mamma så jag behöver bry mig om dina utbrott.
Citat:
Där var knappast 800K demonstranter dagligen, det är en helt verklighetsfrämmande siffra. Kanske i någon enskild demonstration.
det var mellan 400-800k dagligen som uppmande förädaren att avgå, det eskalerade till våldsamheter pga av förädaren som vägrade att göra det demokratiskt korrekta valet, dvs avgå då han inte var villig att göra det duman (dvs folket) beslutet.
Citat:
Det var inte "ett fåtal nazister": "It appears that the far right Svoboda party was the most active collective agent in conventional and confrontational Maidan protest events, while the Right Sector was the most active collective agent in violent protest events. "
https://voxukraine.org/en/denial-of-the-obvious-far-right-in-maidan-protests-and-their-danger-today/
bitch plz... ett fåtal. att 10`000 vänstertroll säger 10`000 olika saker betyder inte att de har rätt. Läs gärna källan han referar till, där framgår det att den överväldigande majoriteten som protesterade, vare sig innan eller efter den (dömd för högfärederi) ilegetima presidenten ballade ur i sann diktatoranda var, betalda, nazister elelr ens nationalister eller något annat.
Läs gärna hans källa, det kommer vara en ögonöppnar för dina efterblivna påhitt.
https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=226&page=1&y=2014&m=2
Citat:
Dvs nazisterna var den organisation som organiserade mest protester - som sedan vanliga människor gick på. Man kan diskutera huruvida dessa "vanliga människor" var nazister eller inte när de gick med i nazist-organiserade demonstrationer.
Tvärtom, ett fåtal nationalister (% sätt långt färre än sd anhängar i sverige) både innan såväl som efter, den ÖVERVÄLDIGANDE majoriteten var vara sig nasiter , judar eller organiserade.