2022-05-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Så då kan jag alltså ha abonnemanget i 3-4 månader, begära slutfaktura att betala av hela telefonen, sen säga upp abonnemanget?
Japp det går helt fint, Då skulle den totala slutfakturan landa på, om du har delbetalningen på 24 månader totalt detta:

20 Månader kvar = 11 479,- Inkluderat abonnemangskostnad för den månaden

21 månader kvar = 12 034,- Inkluderat abonnemangskostnad för den månaden.
Citera
2022-05-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Folk som räknar månadskostnad x 24 är tröga, verkligen facepalm när man sålde abonnemang.
Hur menar du? Har aldrig haft problem med att räkna månadskostnaden multiplicerat med antalet månader som telefonen ska betalas av på och som abonnemanget ska betalas.

Naturligtvis räknar jag med eventuell uppläggningsavgift och eventuella faktureringskostnader. Men i övrigt har jag aldrig varit med om att något tillkommer.
Citera
2022-05-10, 18:29
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Japp det går helt fint, Då skulle den totala slutfakturan landa på, om du har delbetalningen på 24 månader totalt detta:

20 Månader kvar = 11 479,- Inkluderat abonnemangskostnad för den månaden

21 månader kvar = 12 034,- Inkluderat abonnemangskostnad för den månaden.
Så det är då den månadens abonnemangskostnad jag betalar + telefonens slutgiltiga pris?
Fyfaaaaaaan vad snurrigt det här vart, nu kommer en till fråga, om luren har 7000kr kvar att betalas och jag vill betala av den, kommer jag då behöva betala 11 479 eller 12 034 beroende på extra? så typ 19k?E så förbannat trög när det gäller detta.
Citera
2022-05-10, 18:30
Medlem
Citat:
Exakt du har rätt, 555kr för telefonen* 24 = 13 320,-. Låt oss säga att du önskar att ha abonnemanget EN dag för exempel kommer du att få en slutfaktura på = 13 320 +379 = 13 699,- Sen är du klar
Hur vet du det?
Citera
2022-05-10, 18:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hur vet du det?
Det är det som gör mig orolig xD
Blir helt snurrig av vad som stämmer eller inte.
Citera
2022-05-10, 18:35
Medlem
Citat:
Så det är då den månadens abonnemangskostnad jag betalar + telefonens slutgiltiga pris?
Fyfaaaaaaan vad snurrigt det här vart, nu kommer en till fråga, om luren har 7000kr kvar att betalas och jag vill betala av den, kommer jag då behöva betala 11 479 eller 12 034 beroende på extra? så typ 19k?E så förbannat trög när det gäller detta.
För att göra det lättare för dig att förstå detta haha!

Total månadskostnad med telefon plus abonnemang = 934,-

555kr för telefon
379kr för abonnemang

Du kan lägga minus 555kr på telefonen varje månad du betalar din faktura.

Låt oss då säga att du har betalat telefonen i 10 av 24 månader, alltså 14 månader kvar av delbetalningen.

Då kan du enkelt räkna ut den totala summan du har kvar av telefonen. 555*14 = 7770kr. Om du då väljer att avsluta abonnemanget. Får du en totalfaktura på resterande belopp av telefonen plus en månadskostnad av abonnemanget. Dvs 7770 + 379kr. Slutfaktura = 8149,-. Hoppas detta blev lättare att förstå
Citera
2022-05-10, 18:36
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Se mitt senaste inlägg förklarar jag det
Citera
2022-05-10, 18:39
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
För att göra det lättare för dig att förstå detta haha!

Total månadskostnad med telefon plus abonnemang = 934,-

555kr för telefon
379kr för abonnemang

Du kan lägga minus 555kr på telefonen varje månad du betalar din faktura.

Låt oss då säga att du har betalat telefonen i 10 av 24 månader, alltså 14 månader kvar av delbetalningen.

Då kan du enkelt räkna ut den totala summan du har kvar av telefonen. 555*14 = 7770kr. Om du då väljer att avsluta abonnemanget. Får du en totalfaktura på resterande belopp av telefonen plus en månadskostnad av abonnemanget. Dvs 7770 + 379kr. Slutfaktura = 8149,-. Hoppas detta blev lättare att förstå
Allright så jag betalar då alltså av telefonen och sen då sista månadens abonnemangskostnad för att jag säger upp abonnemanget, för att Tele2 inte har någon uppsägningstid med abonnemanget?
Så telefonens belopp plus 1 månads abonnemangs månadsbetalning?
Citera
2022-05-10, 18:40
Medlem
Citat:
Se mitt senaste inlägg förklarar jag det
Frågade HUR du vet. Tillkommer absolut ingenting på slutfaktureringen av telefonen?

Dessutom har du räknat fel.
Citera
2022-05-10, 18:41
Medlem
Citat:
Allright så jag betalar då alltså av telefonen och sen då sista månadens abonnemangskostnad för att jag säger upp abonnemanget, för att Tele2 inte har någon uppsägningstid med abonnemanget?
Så telefonens belopp plus 1 månads abonnemangs månadsbetalning?
Ja precis. Låt oss säga att du säger upp abonnemanget den 20e Maj. Då betalar du fullt belopp för månaden fast du egentligen inte har utnyttjat fulla Maj. Dvs med en månads abonnemangskostnad
Citera
2022-05-10, 18:43
Medlem
Citat:
Det är det som gör mig orolig xD
Blir helt snurrig av vad som stämmer eller inte.
Min tanke är, om du tänkt säga upp abonnemanget direkt, vad är då vitsen när du kan köpa mobilen kontant för ungefär samma pris?

Du kommer uppenbart inte få betala av den på 24 månader om du säger upp abonnemanget.
Citera
2022-05-10, 18:43
Medlem
Citat:
Frågade HUR du vet. Tillkommer absolut ingenting på slutfaktureringen av telefonen?

Dessutom har du räknat fel.
Nej ingenting tillkommer på delbetalningen på telefon. Mer än att man betalar för en full månad för abonnemanget. På vilket sätt har jag räknat fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in