Citat:
Ursprungligen postat av
Lättöl
De har skjutit ner två flygplan, kört på grund med kärnvapen bestyckad ubåt. Och har varit huvudmisstänkta för andra ubåts incidenter. Man har dessutom haft spioner, och många personer med diplomatisk immunitet har vi fått slänga ut. Och lägg till detta alla hotelser och försök till påtryckningar.
Går man tillbaka i historien så har Ryssland gjort många attacker med stora armador och ungefär samma beteenden som man idag gör i Ukraina. Ingen tvekan om att det är Sveriges största fiende och vi delar den uppfattningen med stora delar av Europa och andra delar av världen.
De har fortfarande inte genomfört några attacker mot Sverige, och skulle aldrig bemöda sig att göra det så länge vi är neutrala. Nu kommer de dock med hög sannolikhet skicka missiler mot väl utvalda mål när vi går med i Nato. Det skyller jag till 100% på vår regim, inte ryssen.
Jag hade gjort samma sak om jag var ryssen.
Som sagt, hade vår militär gjort sitt jobb och skjutit ner dem dag ett så hade de inte kränkt vårt luftrum igen. Hade vi beslagtagit eller sprängt denna kärnvapenbestyckade ubåt så hade de inte skickat fler.