Tycker hon är lite väl på och hatisk. Hon släpper hon det inte, låt dem tänka olika istället, kan hon inte vara med oliktänkande? Han blev ju ledsen och hon brydde sig inte, han säger ju som det är att de tänker lika i grunden, alla är lika mycket värda. Tur Joel var där och tröstade, ingen annan gör någonting.
Uppenbarligen har det hänt mer än vad vi sett, och jag har svårt att ta hans tårar för annat än krokodiltårar atm
Vad är det för fel på femi-nazis, måste vara en psykisk störning av något slag. Evigt ältande och hat i blicken.
Hanna kan alltså inte äta mat med någon som har andra åsikter än henne själv. Det är ju sinnessjukt.
Att dessa får gå lösa i samhället är ett hot mot vår frihet.
Tänk de som har sådana tjejer som flickvänner, som granskar varje ord man säger, vilken tortyr!
Vidriga människor.
Vad är det för fel på femi-nazis, måste vara en psykisk störning av något slag. Evigt ältande och hat i blicken.
Hanna kan alltså inte äta mat med någon som har andra åsikter än henne själv. Det är ju sinnessjukt.
Att dessa får gå lösa i samhället är ett hot mot vår frihet.
Tänk de som har sådana tjejer som flickvänner, som granskar varje ord man säger, vilken tortyr!
Vidriga människor.
Jag har slutat titta sedan förra veckan. Är så leds på att feminism/mångfald trycks ner i halsen på tv-tittarna. Jag vill ha dokusåpor utan agenda.
Så var det om jag nu minns rätt. Det hade heller inget med kön att göra utan handlade om saker dem emellan som gjorde att Hayes ogillade Mattias. Själv tycker jag det var ett barnsligt tilltag (vem 17 döper ett dass ens?) men vem har inte även som vuxen betett sig barnsligt om man är sur på någon?
Det är barnsligt ja men de jämförde byggnationen av dasset med att bygga ihop en Ikea-möbel därav valde de även att namnge det i sann Ikea-anda.
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Egentligen varför tog dom in nya deltagare för? Kunde inte dom som fått covid fått komma tillbaka? För har svårt att tro samtliga fick långtidcovid.
Ja, det är konstigt. Förstår inte varför de inte låter "nykomlingarna" leva parallellt med lagen men utom tävlan. Det blir alltid diskussioner om att nykomlingarna är så fräscha osv så det kanske hade jämnats ut något ifall andra laget åtminstone inte var proppmätta när de gör entre.
Senast redigerad av Scapula 2022-05-10 kl. 18:20.
Nej, varför du inte såg någon lämna i gårdagens avsnitt beror på att det sker i dagens avsnitt 🙄🥱
Det har stått i typ varannat inlägg här.
Ja, det finns alldeles för många idioter här inne. Själv inledde jag säsongen med att skriva ett inlägg utan spoiler och jag blev varnad direkt. Jag hoppas därför att man är rättvis och varnar er alla.
Eller jag hoppas ännu hellre att man plockar bort regeln och tillåter alla att skriva öppet. Det finns en sådan tråd också, men den är kort och tråkig.
Egentligen varför tog dom in nya deltagare för? Kunde inte dom som fått covid fått komma tillbaka? För har svårt att tro samtliga fick långtidcovid.
Antar att de fick C19 för att de bröt mot restriktioner (smet från karantän - var ute på natten å härjade på stan) som TV4-produktionen satt upp och därav straffade ut sig själva.
Tommie fick lämna pga rasism mot annan deltagare. Men också troligen pga hans åsikter om sexköp:
” Det som fick mig att slutligen gå i taket var att Tommie hävdade att sexköp kunde vara en lika ömsesidig och härlig upplevelse för båda parterna.
Och då undrade jag; varför behöver man då betala henne om hon vill lika mycket som han?
Det tyckte inte Tommie hörde till saken. Tommie tror att sexköp kan ske på lika villkor där båda parterna är jämbördiga och vill ha sex med varandra lika mycket.
Och det var här vi krockade rejält.
Som ni vet kommer sexism sällan ensamt.
Det är ofta en paketlösning där även rasism ingår. Och så var även fallet här.
Jag har själv inte bevittnat detta. Och hade vid den här tidpunkten ingen kännedom om att Tommie uttryckt sig rasistiskt mot en deltagare. Men jag har fått det bekräftat i efterhand. Orsaken till att Tommie fick lämna var på grund av rasism mot en annan deltagare.”
Skrivet av Hanna i hennes nyhetsbrev.
Senast redigerad av sweetbutcrazy 2022-05-10 kl. 18:45.
Tommie fick lämna pga rasism mot annan deltagare. Men också troligen pga hans åsikter om sexköp:
” Det som fick mig att slutligen gå i taket var att Tommie hävdade att sexköp kunde vara en lika ömsesidig och härlig upplevelse för båda parterna.
Och då undrade jag; varför behöver man då betala henne om hon vill lika mycket som han?
Det tyckte inte Tommie hörde till saken. Tommie tror att sexköp kan ske på lika villkor där båda parterna är jämbördiga och vill ha sex med varandra lika mycket.
Och det var här vi krockade rejält.
Som ni vet kommer sexism sällan ensamt.
Det är ofta en paketlösning där även rasism ingår. Och så var även fallet här.
Jag har själv inte bevittnat detta. Och hade vid den här tidpunkten ingen kännedom om att Tommie uttryckt sig rasistiskt mot en deltagare. Men jag har fått det bekräftat i efterhand. Orsaken till att Tommie fick lämna var på grund av rasism mot en annan deltagare.”
Skrivet av Hanna i hennes nyhetsbrev.
Då vet vi det. Tack. Blir mer spännande på Örådet på Robinson nu tycker jag.