2022-05-10, 17:03
Medlem
WhatsGuccis avatar
Hejsan allihopa.
Jag måste nu fixa en ny telefon och har inte så stor lust att punga ut 13-14 lök för en ny iPhone.
Jag har hittat ett rätt schysst (?) abonnemang där man får luren med och man pröjsar för denna i 36/24/12 månader med abonnemang då.
Jag behöver lite er hjälp här, förr i tiden var ett mobilabonnemang något man verkligen skulle försöka hålla sig borta ifrån, med bindningstider osv, men nu verkar det ju vara mycket bättre och mer klart vad som faktiskt ingår i sitt abonnemang.
Som detta alternativ jag har valt hos Tele2 om jag nu ska köra på detta:

https://gyazo.com/57ab3d184f4d4e50fe240561074a9785

Edit: Här är då de andra alternativen, kolla då på tele2s minsta kostnad och dessa:
https://gyazo.com/525f07819cff53fceb0ba6755a78cdf1

En iPhone 13 Max Pro Med 25gb i månaden, minsta kostnad 13689kr.
Då stämmer det alltså att det är det man betalar för?
Tele2 har tydligen så att man också KAN skjutsa in resterande pengar för telefonen om man vill, och sen då avsluta abonnemanget i förtid?
Det låter väldigt bra för mig men stämmer allt detta?
Kollade tex med abonnemang via Halebop / 3 / Hallon / Telenor you name it, och där var liksom minsta kostnaden för samma abonnemang som jag har, uppåt 21000kr.
Så det låter ju här som att Tele2 är överlägset bäst, speciellt om man faktiskt kan betala av telefonen direkt sen om man faktiskt vill?
Har säkert glömt och fråga något kommer väl på något sen när jag får svar!
Och nej jag är inte intresserad utav andra deals, det är just denna jag är intresserad av!
Ingen android dvs.
Senast redigerad av WhatsGucci 2022-05-10 kl. 17:04. Anledning: Bild
Citera
2022-05-10, 17:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Ptja, det är väl en ok deal.

Det må låta som att du kommer billigt undan, men tänk på att du lägger ~1.000 kronor/månad i 2 år.

Har du pengar och en stadig inkomst så kör.

Så klart det kommer komma in folk och skrika sig hesa om "har du inte råd att casha telefonen så ta en billigare".
Detsamma gäller när man köper bil eller för delen hus, flygplan, båt eller vad som helst.

Se bara inte till att dra på dig massa annat på avbetalning, då sitter du där sen med en månadskostnad som överstiger inkomsten.
Citera
2022-05-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Hejsan allihopa.
Jag måste nu fixa en ny telefon och har inte så stor lust att punga ut 13-14 lök för en ny iPhone.
Jag har hittat ett rätt schysst (?) abonnemang där man får luren med och man pröjsar för denna i 36/24/12 månader med abonnemang då.
Jag behöver lite er hjälp här, förr i tiden var ett mobilabonnemang något man verkligen skulle försöka hålla sig borta ifrån, med bindningstider osv, men nu verkar det ju vara mycket bättre och mer klart vad som faktiskt ingår i sitt abonnemang.
Som detta alternativ jag har valt hos Tele2 om jag nu ska köra på detta:

https://gyazo.com/57ab3d184f4d4e50fe240561074a9785

Edit: Här är då de andra alternativen, kolla då på tele2s minsta kostnad och dessa:
https://gyazo.com/525f07819cff53fceb0ba6755a78cdf1

En iPhone 13 Max Pro Med 25gb i månaden, minsta kostnad 13689kr.
Då stämmer det alltså att det är det man betalar för?
Tele2 har tydligen så att man också KAN skjutsa in resterande pengar för telefonen om man vill, och sen då avsluta abonnemanget i förtid?
Det låter väldigt bra för mig men stämmer allt detta?
Kollade tex med abonnemang via Halebop / 3 / Hallon / Telenor you name it, och där var liksom minsta kostnaden för samma abonnemang som jag har, uppåt 21000kr.
Så det låter ju här som att Tele2 är överlägset bäst, speciellt om man faktiskt kan betala av telefonen direkt sen om man faktiskt vill?
Har säkert glömt och fråga något kommer väl på något sen när jag får svar!
Och nej jag är inte intresserad utav andra deals, det är just denna jag är intresserad av!
Ingen android dvs.
Om du tittar på din första länk, alltså 924 sek/månad, så blir det på 24 månader ett totalpris på 22.176 sek. Inte 13.689 sek.
Citera
2022-05-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Om du tittar på din första länk, alltså 924 sek/månad, så blir det på 24 månader ett totalpris på 22.176 sek. Inte 13.689 sek.
Aldrig i livet jag personligen skulle ta denna deal.
Citera
2022-05-10, 17:35
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Är nog lite trög tbh, kan du förklara lite mer specifikt?
Han i luren hos Tele2 sa att de kommer kosta mig 13697 eller vad det nu var, visst han kanske snackar skit, är det då bättre och ta 12 månader?
Vill gärna få detta så klart och tydligt som möjligt.
Är det kanske mer värt då om det nu blir 22.176kr att kanske köpa en lur på avbetalning?
Citera
2022-05-10, 17:37
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Alltså det jag har fått bekräftat och förklarat är, att jag kan begära en slutfaktura om jag nu skulle vilja pröjsa hela telefonen, så kan jag då avsluta abonnemanget, det är telefonen som de vill att man ska pröjsa, nu förstod jag vad du menade, men räknar man bara med telefonen som kostar 555kr i månaden, så blir det 13.320.
Det var det jag fick sagt i varje fall att när telefonen är betald så kan man avsluta abonnemanget och som jag nämnde, att man får då en slutfaktura på vad man ska betala och då är man inte bunden på något sätt.
Edit: Jag kan alltså avsluta abonnemanget efter jag pröjsat klart telefonen, om det inte är fallet och jag måste vara fast med att vara kund hos de i 24 månader ändrar nog detta en hel del.
Citera
2022-05-10, 17:37
Medlem
Citat:
Han i luren hos Tele2 sa att de kommer kosta mig 13697 eller vad det nu var, visst han kanske snackar skit, är det då bättre och ta 12 månader?
Är det kanske mer värt då om det nu blir 22.176kr att kanske köpa en lur på avbetalning?
Du tyckte att totalpriset 13.697 sek/månad var okej, men det är inte totalpriset. De har räknat fel.

Jag skulle aldrig betala så mycket för en mobil, men om du känner att du har råd och anser det prisvärt med 22.176 sek på två år, varför inte?
Senast redigerad av Pillerarm 2022-05-10 kl. 17:40.
Citera
2022-05-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Aldrig i livet jag personligen skulle ta denna deal.

Precis, om man köper mobilen för 14.000,- och tar t ex hallon 25gb så bli kostnaden 19.576,- exkl billigare 3 mån
Citera
2022-05-10, 17:41
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
13697 :- Kommer det kosta dig totalt om du säger upp abonnemanget efter första månaden.
Vilket jag antar att du inte kommer göra, så den summan kan du helt bortse ifrån.

Citat:
Du tyckte att totalpriset 13.697 sek/månad var okej, men det är inte totalpriset. De har räknat fel.
Det är rätt räknat, och det är den minsta totalkostnaden TS kan få.
Notera att det står "minsta totalkostnad". Ett fult knep helt enkelt, men förmodligen fullt legitimt.
Citera
2022-05-10, 17:42
Medlem
WhatsGuccis avatar
Så vad tjänar jag mest på i detta fall? Har en riktigt risig telefon i nuläget, och det jag fick förklarat för mig var att om man betalar av telefonen tidigare så kan man säga upp abonnemanget.
Vet inte om det är skitsnack från deras sida för att de vill sälja på mig något, men det lät bra.
Citera
2022-05-10, 17:43
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
13697 :- Kommer det kosta dig totalt om du säger upp abonnemanget efter första månaden.
Vilket jag antar att du inte kommer göra, så den summan kan du helt bortse ifrån.

Det är rätt räknat, och det är den minsta totalkostnaden TS kan få.
Notera att det står "minsta totalkostnad". Ett fult knep helt enkelt, men förmodligen fullt legitimt.
Så det är inte alls det minsta jag kommer BETALA utan det kommer troligtvis bli mer?
För att det ser bra ut på papper liksom?
Citera
2022-05-10, 17:44
Medlem
Citat:
Så vad tjänar jag mest på i detta fall? Har en riktigt risig telefon i nuläget, och det jag fick förklarat för mig var att om man betalar av telefonen tidigare så kan man säga upp abonnemanget.
Vet inte om det är skitsnack från deras sida för att de vill sälja på mig något, men det lät bra.
Kan du inte se att de räknat fel i din första länk?

924*24=22176
Senast redigerad av Pillerarm 2022-05-10 kl. 17:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in