2022-05-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Undrar om Tommy fått vara kvar om han sa nigger eller blåneger istället för neger. Är ju iallafall lite mer milt

Konstigt att hayes fick vara kvar trots att han skulle krossa Mattias (dödshot)

Ang feminist i programmet så är det alltid om att tala om att en kvinna borde vinna. Girlpower osv. Snacka om att dela upp folk baserat på kön

Har det kommit fram att det är anledning till att Tommy fick lämna?
2022-05-10, 12:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filhanteraren
Har det kommit fram att det är anledning till att Tommy fick lämna?

Nix. Skribent som hört det från källor inom produktionen. Dock var inte ens skribenten 100% på om det stämmer.

Så bäst att inte skriva i sten att det faktiskt var anledningen. Vi får väl se om det kommer ut. TV4 kniper käft men antar att AB eller Expressen möjligen kommer avslöja anledningen efter avsnittet sänts på fyran ikväll. Tommie var ju poppis bland tittarna så antar att det är av allmänintresse att tittarna får veta varför.
2022-05-10, 12:47
Medlem
Screems avatar
Citat:
Undrar om Tommy fått vara kvar om han sa nigger eller blåneger istället för neger. Är ju iallafall lite mer milt

Konstigt att hayes fick vara kvar trots att han skulle krossa Mattias (dödshot)

Ang feminist i programmet så är det alltid om att tala om att en kvinna borde vinna. Girlpower osv. Snacka om att dela upp folk baserat på kön

Just det att en kvinna borde vinna utan förklaring till vilka egenskaper de borde ha är trist. Då är det verkligen bara baserat på kön. Dock att de säger Girlpower och skapar tjejpakter bryr jag mig inte så mycket i.

Den som spelar spelet bra borde vinna! Sen är det trist att överlevar elementet i Robinson är som helt borta, speciellt för att Tv4 fortfarande försöker anspela på att Robinson handlar om överlevnad.
2022-05-10, 13:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Just det att en kvinna borde vinna utan förklaring till vilka egenskaper de borde ha är trist. Då är det verkligen bara baserat på kön. Dock att de säger Girlpower och skapar tjejpakter bryr jag mig inte så mycket i.

Den som spelar spelet bra borde vinna! Sen är det trist att överlevar elementet i Robinson är som helt borta, speciellt för att Tv4 fortfarande försöker anspela på att Robinson handlar om överlevnad.

Så jävla jobbigt när det blir snack om tjejpakter. Eller för den delen när det händer manspakter också.

Utifrån rent individuellt så går det ju att förstå att folk hoppas ombord när en sådan pakt kommer på tal. Fint jag som kvinna sitter ju därmed tryggad. Sedan kan de yra om jämnställdhet att det är på tiden en kvinna vinner bla bla. Kvinnor vinner ganska ofta så det kanske var inne att köra så för 40 år sedan.

Det mest sjuka är ju att ta en sådan som extremfeministen Hanna som säger att kön ska inte spela roll. Hon är ombord på kvinnopakt och sedan om hon sedan kommer få välja vinnare där vi säger det är en man som spelat spelet väldigt bra mot en kvinna så kommer Hanna att rösta på kvinnan som vinnare enbart pga att hon är honkön.
2022-05-10, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Förstår inte hur han som hippie kan ha sagt ordet neger, de är väl genuint snälla.

Jo det är dom. Själv fattar jag inte problemet med ordet neger. Vilka har skapat att det ordet är ett problem? Slavhandeln i USA och vilka som utsattes? Slavar har tagits i många kulturer under årtusenden. Tas än idag i en kommunistdiktatur, Kina. Hade han sagt nigger så hade jag förstått, för det är ju nedsättande. Men neger, har aldrig fattat problemet med det ordet.

Beror väl på vilken värdering man själv lägger in.
2022-05-10, 15:29
Medlem
Citat:
Jag tror att det var den lokala språkpolisen som skickade hem Tommie. Angela är ju en negress och inget annat. Slarvigt av skogs-Jesus att missa det!
(språkpolisen på Robinson-ön har f.ö varit i tjänst sedan 50-talet utan tillgång till internet, så han kan vara lite dåligt uppdaterad)
2022-05-10, 15:39
Medlem
Undrar vad Tommie måste ha sagt? Något förolämpande, förödmjukande, förnedrande, sänkande eller sexistiskt?
Senast redigerad av Heymid 2022-05-10 kl. 15:45.
2022-05-10, 15:44
Medlem
XtraXs avatar
Borde väl komma en artikel hos nån utav kvällstidningarna efter programmet sänts. De skrev väl tex om när vad han nu hette åkte dit för drogsmuggling.
2022-05-10, 15:50
Medlem
Citat:
Borde väl komma en artikel hos nån utav kvällstidningarna efter programmet sänts. De skrev väl tex om när vad han nu hette åkte dit för drogsmuggling.
Daniel Granlund.
2022-05-10, 15:51
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Daniel Granlund.

Så var det ja. Ett minne blott 😁
2022-05-10, 15:55
Medlem
Citat:
Så var det ja. Ett minne blott 😁
Mest tvistade Robinson-säsongen någonsin.
2022-05-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Vilket jävla skämt. Allt är så löjligt. Tommie fick åka hem för han sagt något. Vad han sagt? Det säger dom inte. Så hemskt var det. Eller inte. Var antagligen något som inte alls var hemskt. Utan jävligt rätt. Rakt igenom rätt. Men det är ju 2022.

Anders... arga snickaren. Tvingas vara en jävla mes. Men han fick sparken han med.

Ut med alla. Första Robinsondeltagaren som röstades ut begick självmord. Första svenska, och första säsongen i världen av Robinson. Det kommer ingen av dessa göra. Tyvärr. Ingen skamkultur. Då det oftast inte finns något att skämmas för. Skickas ut för man sagt något. Men inte en jävel ska få veta vad personen sagt. För personen hade antagligen rätt.

Det är 2022... Vad roligt det är. Skäms förfan. Skäms som en (hen) hund. En ( hen ) hund känner inte skam eftersom en ( hen ) hund inte styrs av samma moral eller känslor av rätt och fel som vi människor gör.

Vad sa Hayes i Gränslandet åt Mattias ..
"att jag ska göra allt för att skada dig"?

- Om någon har rätta uttalet, varsågod

Men Hayes fick vara kvar, trots sin mördande blick åt Mattias.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in