Hur många gånger har TV4 visat samma klipp på Desirée när hon säger att det är känns schysst att bidra till demokratin? Jag har fått det till 3 gånger.
Om jag hör någon yttra ordet "demokrati" en gång till i programmet så går jag och spyr.
För övrigt så är det otroligt störande att Hanna rakt ut i dagens program säger att Tommie har FEL. På vilket sätt har han fel? Han har inte sagt något som är inkorrekt, bara saker som är opassande. Det är inte samma sak som att ha fel. Att ha fel är att få frågan vad huvudstaden i Kina heter och svara Tokyo. Hanna måste, precis som väldigt många unga tjejer i det här landet, komma till insikt att det är helt okej att ifrågasätta någons åsikter du inte håller med om och ta en debatt, men du har
ingen rätt att bestämma över vad som är rätt eller fel. Åsikter är inte fakta, och det har Hanna inte förstått.
Att inte en enda annan man vågar ta debatten i lägret och försöka förklara för både Tommie och Hanna att ingen av de har helt rätt säger ju bara allt om vilka mesar de är. Sen vet jag ju inte vad som är bortklippt eller ej, men jag tvivlar på att någon av de killarna som är kvar har något att säga till om. De sitter nog bara tyst och stirrar ner i sanden när alla kvinnorna pratar högljutt om hur samhället ser ut och om vad som är rätt och fel.