2022-05-10, 11:40
Medlem
LillTurkens avatar
Vilket jävla skämt. Allt är så löjligt. Tommie fick åka hem för han sagt något. Vad han sagt? Det säger dom inte. Så hemskt var det. Eller inte. Var antagligen något som inte alls var hemskt. Utan jävligt rätt. Rakt igenom rätt. Men det är ju 2022.

Anders... arga snickaren. Tvingas vara en jävla mes. Men han fick sparken han med.

Ut med alla. Första Robinsondeltagaren som röstades ut begick självmord. Första svenska, och första säsongen i världen av Robinson. Det kommer ingen av dessa göra. Tyvärr. Ingen skamkultur. Då det oftast inte finns något att skämmas för. Skickas ut för man sagt något. Men inte en jävel ska få veta vad personen sagt. För personen hade antagligen rätt.

Det är 2022... Vad roligt det är. Skäms förfan. Skäms som en (hen) hund. En ( hen ) hund känner inte skam eftersom en ( hen ) hund inte styrs av samma moral eller känslor av rätt och fel som vi människor gör.
2022-05-10, 11:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Det är anledningen, så som jag vet det.

Det var i ett vanligt samtal, men med ett dåligt ordval. Så troligtvis var det flera omkring som hörde det.

Faktiskt ingen aning om det är filmat eller inte.

Känns ju som Tommie kan ha sagt det också. Inga konstigheter i själva sakfrågan svarta tål solen bättre vilket förmodligen hade varit ok men han slängde in och sa neger. Sedan svårt att veta men make sense.

Om Angela berättade om det här för Shevin efter så borde hon tagit illa åt sig och om inte filmat sprungit till produktionen. Sedan kunde ju iofs Angela ha missuppfattat (som hon gjort tidigare) eller kanske lagt till ordet neger själv. Att säga neger svart själv är ju inga som helst problem med. Men eftersom Tommie självmant lämnade så var det nog så han sa.
2022-05-10, 11:57
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Tommie sa (eller sägs) ha sagt ordet neger.

Om jag inte missminner så vart de framför Angela och sen åkte hon till Gränslandet och berättade det där, sen så tog de upp det med produktionen.

Jag jobbar bara med IT, så är inte så nära själva filmandet.

Precis. ”Neger” var min första tanke att Tommie hade sagt när Anders sa att det var något regelvidrigt uttalande. Undrar vad som hade hänt om han sagt ”mörkhyad” eller ”svart” eller ”afrikan” istället, det är väl ord som också snart förbjuds. Löjligt.
2022-05-10, 12:05
Medlem
XtraXs avatar
Förstår inte hur han som hippie kan ha sagt ordet neger, de är väl genuint snälla.
2022-05-10, 12:11
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Den enda som inte ser förvånad ut när Tommie reser på sig och går med Anders är Peter. Han tittar bara rakt fram utan att röra på blicken. Alla andra tycker jag ser genuint förvånande ut, t.o.m Hanna. Sen om det är för att han golat eller bara är låg på energi vet man såklart inte.
Peter kanske väntade med att säga, vad det nu var, till produktionen då han ville krama ur det sista av Högborgen. Skulle förklara varför det först några dagar senare sipprat upp till ytan.

Annars är det väl något Tommie sagt till Hanna off cam.

Hanna ska skicka ut ett nyhetsbrev idag. Hoppas det kommer lite mer info där.
Då låter det mer och mer troligt att Tommie sagt något under tiden i Högborgen när Angela och Peter var där. Filip var kanske inte närvarande just vid ögonblicket då Tommie yttrade det förbjudna ordet om Angela. Därför Peter såg det komma och bara sitter helt oberörd.
2022-05-10, 12:14
Medlem
Att använda n-ordet är så jävla brutalt dåligt.
Att någon går och säger det till TV- teamet sen är så jävla sjukt äckligt.
Det räcker att säga - det är inte ok.
Men nuförtiden är ett ord eller en åsikt värre än terrordåd eller pedofili.
Zombie-Hanna, Idiot-Jessica eller Blattewannabe-Désirée måste ut!
Mupp-Hayes, Kurd-Shevin skulle inte ens få vara med.
Angela, om hon är tyst så välkommen tillbaka.

Robinson 2022 har spårat ur totalt. Tittarsiffrorna måste vara katastrofala.
Demokrati, PK, FI och könsidentitet är det nya Robinson.
2022-05-10, 12:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Då låter det mer och mer troligt att Tommie sagt något under tiden i Högborgen när Angela och Peter var där. Filip var kanske inte närvarande just vid ögonblicket då Tommie yttrade det förbjudna ordet om Angela. Därför Peter såg det komma och bara sitter helt oberörd.

Verkligen! Pusselbitarna faller på plats! 🕵️‍♂️🕵️‍♂️🕵️‍♂️
2022-05-10, 12:21
Medlem
Det var nog något rasistiskt han sagt om Angela när hon bodde i högborgen typ att negrer passar bra att ta hand om dom vita männen.

Stör mig på Hanna som är så otacksam och vägrar förlåta.
2022-05-10, 12:31
Medlem
Jonipoons avatar
Hur många gånger har TV4 visat samma klipp på Desirée när hon säger att det är känns schysst att bidra till demokratin? Jag har fått det till 3 gånger.

Om jag hör någon yttra ordet "demokrati" en gång till i programmet så går jag och spyr.

För övrigt så är det otroligt störande att Hanna rakt ut i dagens program säger att Tommie har FEL. På vilket sätt har han fel? Han har inte sagt något som är inkorrekt, bara saker som är opassande. Det är inte samma sak som att ha fel. Att ha fel är att få frågan vad huvudstaden i Kina heter och svara Tokyo. Hanna måste, precis som väldigt många unga tjejer i det här landet, komma till insikt att det är helt okej att ifrågasätta någons åsikter du inte håller med om och ta en debatt, men du har ingen rätt att bestämma över vad som är rätt eller fel. Åsikter är inte fakta, och det har Hanna inte förstått.

Att inte en enda annan man vågar ta debatten i lägret och försöka förklara för både Tommie och Hanna att ingen av de har helt rätt säger ju bara allt om vilka mesar de är. Sen vet jag ju inte vad som är bortklippt eller ej, men jag tvivlar på att någon av de killarna som är kvar har något att säga till om. De sitter nog bara tyst och stirrar ner i sanden när alla kvinnorna pratar högljutt om hur samhället ser ut och om vad som är rätt och fel.
Senast redigerad av Jonipoon 2022-05-10 kl. 12:34.
2022-05-10, 12:32
Medlem
Undrar om Tommy fått vara kvar om han sa nigger eller blåneger istället för neger. Är ju iallafall lite mer milt

Konstigt att hayes fick vara kvar trots att han skulle krossa Mattias (dödshot)

Ang feminist i programmet så är det alltid om att tala om att en kvinna borde vinna. Girlpower osv. Snacka om att dela upp folk baserat på kön
Senast redigerad av verbet 2022-05-10 kl. 12:34.
2022-05-10, 12:38
Medlem
peterZiipens avatar
Wrenkler gjorde ALLT i sin makt för att få åka hem, tänkt om han hade vetat att det fanns ett magiskt ord på fem bokstäver som skulle få honom att åka ut med huvudet före.
2022-05-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Undrar om Tommy fått vara kvar om han sa nigger eller blåneger istället för neger. Är ju iallafall lite mer milt

Konstigt att hayes fick vara kvar trots att han skulle krossa Mattias (dödshot)

Ang feminist i programmet så är det alltid om att tala om att en kvinna borde vinna. Girlpower osv. Snacka om att dela upp folk baserat på kön
Detta är varför jag har svårt för att heja på en tjej. Linn är bra dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in