2022-05-10, 10:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkakslaggen
Det stämmer att de redan efter första avsnittet klippte bort momentet där deltagarna motiverade sin röst genom att tala om varför de röstade på personen och vad de tyckte om densamma.
Minns att det var stora rubriker i tidningarna att Expedition Robinson (SVT 1997) var mobbingtv, och programmet var väldigt nära att få strykas från tablån.

Kan än idag tycka att röstningsmomentet osar mobbing och utanförskap.
Varför inte låta de två sämsta i Robinsontävlingen får göra en duell och förloraren åker ut. Då slipper man allt paktande till på köpet.

Som sagt. Då kan man lika gärna kolla på Ensam i vildmarken. Robinson är ett social spel också och det är inte bara fysiskt starka som ska ha chans att vinna.

2022-05-10, 10:46
Medlem
peterZiipens avatar
Enligt Screem i andra tråden så ska
2022-05-10, 10:48
Moderator
Dr Kings avatar
Använd spoilertag när ni avslöjar något innan ett avsnitt har sänts på TV4. För de som inte vill använda spoilertag efter att ett avsnitt har lagts upp på TV4 Play finns denna tråd

(FB) Robinson 2022 (Västindien), spoilers tillåtna efter sändning i TV4 Play

/Moderator
2022-05-10, 10:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
2022-05-10, 10:51
Medlem
Screems avatar
Vill inte bli felciterad
2022-05-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Garanterat att det är fittan Hanna som gråtit ut hos tv4 över något Tommie sagt. Hon sa flera gånger att hon är otrygg med honom.

Hon är inte frisk, har de totalt glömt av att det ska visas på tv? Man får ju tänka till några gånger innan man öppnar käften, särskilt om du är med i tv. Hanna är en mobbare. Hon är vit och är uppvuxen i swe, är nån slags jurist och ändå är hon ett offer, dagens unga är så hjärntvättade att det är skrämmande och värre blir det.
2022-05-10, 10:58
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Filip har verkligen no balls. Först lägger han sig i matchen mot Hanna, sedan
Synd att hon Christina i början åkte ut pga corona, hon lurade skiten ur Filip och visade hur naiv han är när det kommer till kvinnor.

I övrigt så är jag också extremt nyfiken på vad Tommie har sagt! Om jag ska gissa så

Om jag inte minns fel, så var det något liknande som hände.
2022-05-10, 11:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

2022-05-10, 11:05
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Som sagt. Då kan man lika gärna kolla på Ensam i vildmarken. Robinson är ett social spel också och det är inte bara fysiskt starka som ska ha chans att vinna.

Väldigt sant, men jag skulle gärna se att man gjorde om Robinson så att det blir mer likt Australiensiska survivor. Där det är som mer okey att pakta, ljuga och lura personer utan att de blir bråk. I Robinson känns det fortfarande som att det är lite förbjudet att pakta.
2022-05-10, 11:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Väldigt sant, men jag skulle gärna se att man gjorde om Robinson så att det blir mer likt Australiensiska survivor. Där det är som mer okey att pakta, ljuga och lura personer utan att de blir bråk. I Robinson känns det fortfarande som att det är lite förbjudet att pakta.

Det handlar bara om att det är helt fel människor som blir castade. De borde få frågan när de intervjuas vad de tycker om att pakta. Gillar man inte det så blir man inte antagen.
2022-05-10, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

2022-05-10, 11:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Håller helt med. Shevin var i en liga för sig. Men Hanna har med tiden bekänt färg, alltså dessa feministiska sliddjur som skall hitta små saker att peta i, släpp det för i helvete Tommie är ingen kvinnohatar som du så gärna vill framhäva. Men finns väll ingen annan att hacka på på en liten ö. Som att gå mot rödgubbe.

Sen att hon förstör dessie också med dessa idéer, snart får vi inte se henne i string för att feminist packet skall styra. Hu jobbig tanke då stänger jag av

Är väl lika bra det. Hon ser ju ut som en man ändå. Värre tanke är att inte få se Elin i string.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in