2022-05-10, 00:49
Medlem
Här har vi en krönika i Aftonbladet (ber om ursäkt) av krönikören Linn Elmervik som skriver riktigt bra om senaste avsnittet. Hon saknar att den sk expertpanelen med Fredric Bohm överst på pallen, aldrig någonsin medger att de brustit i efterforskningarna och matchandet. Istället skylls det på deltagarna, på att de har obearbetat rädsla mm som gjort att det blir skilsmässa.
Länk: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7dzgPK/gift-vid-forsta-ogonkastet-2022-martha-och-axels-avhopp-en-lattnad?fbclid=IwAR3t03vo_jJbSaOvEYtT75hM Hu0DSj_u6YCKaG48bwVP9dXq4VZg3cOnw6s

Jag gillar att hon tar upp att endast 4 par varit lyckade. Och att tidigare deltagare mått så dåligt i vissa fall att de tvingats sjukskriva sig. Det gjordes ett upprop också om att lägga ner programmet, tar hon upp, av kritiska tidigare deltagare. Det var 7 fd deltagare som gick samman och krävde att programmet skulle läggas ner inför tredje säsongen. De upplevde att med endast 30 sökanden så var det omöjligt för produktionen att kunna hitta par som passar ihop, och de upplevde att de även ljög för deltagarna och inte gick in och stöttade heller när det var som tuffast.
Här är länken till den artikeln i SVT: https://www.svt.se/kultur/gift-vid-forsta-ogonkastet-3
Citera
2022-05-10, 02:30
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Han lomma iväg rakryggad med en SPRIT flaska i handen, ett bra tecken!!! han kanske skulle iväg och basta med fjolårsblomman Johan

Detta i kombination med lökringarna under armarna var en fin avslutning på det parets medverkan.

Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Ganska obvious att Martin tar kokain?

Nyfiken, vilka tecken tänker du på?
Senast redigerad av nowlickit 2022-05-10 kl. 02:55.
Citera
2022-05-10, 04:08
Medlem
timpanis avatar
Undrar vad Jonas tycker om att Martin är rökare? Kan inte vara särskilt trevligt att få pussar med chipsbitar och tobakssmak...
Citera
2022-05-10, 08:11
Medlem
vonblixens avatar
Martin - vilken idiot han är, dryg, dum och elak.
Jag tycker riktigt synd om Jonas, som verkar vara en riktigt fin kille.

Jonas, fly så fort du kan!
Citera
2022-05-10, 08:52
Medlem
Isnatts avatar
Storbögen var på lillbögen i inledningen av festen och frågade om han 'anade nåt fel' eller liknande och Jonas sa nej. Jonas säger nej, när han egentligen menar ja där då han tycker att Martin redan är för berusad men kan inte svara ja utan att det skulle bli en stor scen, samma hos samtalsterapeuten där han inte vill säga vad det är.
Jonas berättade i första programmet att han varit i relationer där partnern inte varit lojal och jag tror han sett ränderna i Martin och hamnat i en svår sits.
Tror Martin är en sån typisk flamboyant bög där sex, yta, bögigheten inklusive bögdialekten och lösa relationer är livet, en sorts livsstil medan Jonas är en vanlig människa som råkar vara homosexuell.
Citera
2022-05-10, 08:56
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är Martin alkoholpåverkad under midsommar? (dåligt omdöme isfl) eller är han bara flamboyant?

Han skulle behöva blåsa en polis (village people?) i ansiktet (alkotest)

Han är påverkad.
Citera
2022-05-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nej, jag har aldrig pratat så i en relation och tror inte andra gör det heller.

I en relation pratar man om problem som uppstår. I perioder när det är solsken går man inte runt och säger att man har en så bra relation eller att den går åt rätt håll. Känns bara konstigt och opersonligt.

Var finns kärleken? För det låter som två personer som har ett gemensamt uppdrag på jobbet.

Klart det blir såna metadiskussioner när deras ”liv” helt omkullkastas och dagarna förmodligen kretsas av att de ska göra olika saker, träffa tv-teamet mm.

Är ju som om man blivit skickad till en konferens om någonting tillsammans med totala främlingar, förmodligen kommer man prata om konferensens innehåll
Citera
2022-05-10, 10:18
Medlem
Axel och Märtha intervjuas i P3
https://sverigesradio.se/avsnitt/1929379#4968

Märtha nämner att hon vet att hon kallas BDSM-Märtha på Flashback
Citera
2022-05-10, 10:28
Medlem
Så glad och stolt jag blev när Axel sa stopp! Martha var verkligen elak. Hade hon varit intresserad så hade hans sätt att prata och säga förlåt blivit ngt fint och ödmjukt...

Drömde mardrömmar om Martins beteende, påminde om ett självupptaget ex. Fy fan så ego och respektlös!

Hoppas på Bodil och Hans!
Citera
2022-05-10, 10:31
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Så glad och stolt jag blev när Axel sa stopp! Martha var verkligen elak. Hade hon varit intresserad så hade hans sätt att prata och säga förlåt blivit ngt fint och ödmjukt...

Drömde mardrömmar om Martins beteende, påminde om ett självupptaget ex. Fy fan så ego och respektlös!

Hoppas på Bodil och Hans!
Jag är väldigt skeptisk till Bodil och Hans.

Han känns mer "på" och är attraherad/intresserad och kommer vilja fortsätta. Hon känns mer reserverad. Hon kommer skylla på mental stress eller dylikt när sanningen är den att hon inte känner likadant som Hans.

Sen tror jag nog att hon stör sig på att han inte har körkort och bil. Hur ska det ens fungera rent praktiskt för Hans att bo på landet?

Bodil är hästtjej dessutom. Varningsklocka direkt.

Nä, det funkar inte helt enkelt.
Citera
2022-05-10, 10:35
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Jag är väldigt skeptisk till Bodil och Hans.

Han känns mer "på" och är attraherad/intresserad och kommer vilja fortsätta. Hon känns mer reserverad. Hon kommer skylla på mental stress eller dylikt när sanningen är den att hon inte känner likadant som Hans.

Sen tror jag nog att hon stör sig på att han inte har körkort och bil. Hur ska det ens fungera rent praktiskt för Hans att bo på landet?

Bodil är hästtjej dessutom. Varningsklocka direkt.

Nä, det funkar inte helt enkelt.

Ja...varför har han inte körkort? Väldigt konstigt enligt mig.
Citera
2022-05-10, 10:38
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja...varför har han inte körkort? Väldigt konstigt enligt mig.
Jag vet inte. Är han från Stockholm eller hur var det? Är väl många där som inte är i behov av körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in