Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Inte för att jag egentligen vill, med automatik, misstro dig men du har inte kvar broschyren?
Jag tycker det vore intressant att med den som grund ställa UD frågan hur de tänkte AD 1986.
Lades broschyren ut i "svarta områden", där sannolikheten att många skulle välja att resa till Sverige knappast var särskilt hög, eller lades broschyren ut i mer kapitalstarka (läs: vita) områden där en sån broschyr rimligen bör ha lett till att en ev tänkt resa till Sverige definitivt lades på hyllan?
SD fanns väl inte 1986?
Annars var ju detta ett rätt så kreativt prank. Låta trycka upp broschyrer med UD som avsändare och sprida bilden av att i Sverige, nationen där uppe i norr där Polcirkeln skär genom landet, där dansar svarta människor numera (alltså då, 1986) runt en gammal nordisk-svensk fruktbarhetssymbol.
Och UD tvingas ut på gatorna och lova att så ser det minsann inte alls ut hos oss..
Jag tänker nu i samma banor om vi har den broschyren kvar som ett minne, vi reagerade oehört starkt på den, jag ska se efter om vi har den.
Den fanns att tillgå om jag inte minns fel på flygplatsen kan också ha varit på tågstationen i Niece, regionen är väldigt vit o rik.
Att få turism till Sverige det låg i tiden, Stockholm tävlade mot Helsingfors eller att så trodde dom och att den bild som förmedlades ansågs väl då som nu att vara attraktiv och att man hade tagit i lite extra för säkerhetens skull. Nu idag så stämmer bilden något sånär bara det att hottentotter utför krigsdans på våra gator.
Dem kommer aldrig att be om ursäkt, ett folkutbyte var och är målet.